Le Le sound

DeKeuning

Nieuwkomer
Ik luister al een tijdje met veel plezier naar Le Le. Ik vind het heel vet en vooral bepaalde simpele stukjes. Volgens mij zijn het sampletjes, maar ik wil weten wat dat voor sampletjes zijn. A Cappella met veel effecten er over of gewoon stukjes uit bepaalde muziek? Maar wat voor muziek. Dat wil ik dus eigenlijk weten.

Voorbeeldjes.

http://www.youtube.com/watch?v=HzLfTiCY5o8

bedoel je die stemmen aan het begin van de tracks? Volgens mij zijn dat gewoon gesamplede vocals die vervolgens verknipt zijn en iet meer in de goede volgorde worden getriggerd (als je begrijpt wat ik bedoel) :)

Volgens mij zegt ie dr wat in 1 van die liedjes....Georgio Moroder, Mr Flagio, Kevin Saunders en nog meer...

bedoel je die stemmen aan het begin van de tracks? Volgens mij zijn dat gewoon gesamplede vocals die vervolgens verknipt zijn en iet meer in de goede volgorde worden getriggerd (als je begrijpt wat ik bedoel) :)

Bij wat voor muziek moet ik kijken wil ook zulke vocals tegenkomen?

be creative, make your own music!
OT: op zoveel plekken kun je van dit soort verveelde 80s dames vocals vinden!

Oké, bedankt in ieder geval. Ik zal zelf op zoek gaan en origineel proberen te zijn.

Klinkt een beetje als de jeugd van tegenwoordig... volgens mij kan je zulke stemmetjes wel van iedere plaat met een vrouwenstem halen... echt lang is het niet.

Klinkt een beetje als de jeugd van tegenwoordig... volgens mij kan je zulke stemmetjes wel van iedere plaat met een vrouwenstem halen... echt lang is het niet.

is die gast van djvt inderdaad! dus klinkt niet als maar is...

Maar bastian heeft dus naast djtw een leuk side project... moet zeggen het klinkt best geinig!

Hoop disco italo achtige dingen!

Die disco vraiment blijft voor mij de beste overigens!

is die gast van djvt inderdaad! dus klinkt niet als maar is...

Maar bastian heeft dus naast djtw een leuk side project... moet zeggen het klinkt best geinig!

Volgens mij heeft Bas niks te maken met Le Le... Faberge wel

dit soort vocals zitten gewoon in je standaard geluiden in elke general midi setup,
dus het zit in bijvoorbeeld in logic en garageband onder /orchestral / choir
op een pc heb je dit ook in je standaard midi geluiden zitten.
op een mac ook in de quicktime synthesizer.

dan dit lekker houterig afspelen zonder release tijd of samplen zodat het nog meer gepitched klinkt. lekker pompend compressen met korte releasetijd. [in een alesis 3630 bijv.] en een exciter erop.

je hoort dit ook in justice tracks... in een interview las ik dat ze dat met garageband deden.

je hoort dit ook in justice tracks... in een interview las ik dat ze dat met garageband deden.
Yep en de nachtwacht is eigenlijk ook 1 van de eerste uitgaven van iedereen kan schilderen van Ravensburger. :P

Back