jazzy samples

Vind alleen die pompende bassdrum er niet bij passen.

Ja wel lekker... Vooral die reversed piano klinkt lekker, beetje alla Faithless is sommige van hun meer dreamy tracks. ritme is ook goed, maar alleen die bassdrum is dus te bombastisch. Misschien een 808 bassdrum-achtige ietsie hoger gepitched zou prefect zijn, denk ik

Hoi SlaveoftheWave. Leuk dat je de korg ESX hebt ontdekt. Ik werk er zelf ook al enige tijd met veel plezier mee. Heb je snippets gehoord. Ik maak samen met een vriend live techno/house op 2 ESX-en gesynced met midi. Dan brouwen we een livesetje van 45 min. en die zetten we hier op internet, ter inspiratie zeg maar:

http://www.myspace.com/drmorris80

Keep up the good work.

GRoeten, Maurice

een ander lid wees me er ook al op. komt binnen een paar dagen als t goed is een smart media kaartje met de post en kaartlezer moet ik nog ff halen in de stad (ook extra andere kabels, want die ik nu gebruik zitten normaal in m'n waldorf micro-Q)

wordt nog wat om alles aan elkaar te koppelen. hopelijk kan ik de ESX mijn Nord Rack 2 aan laten sturen om daar geluiden uit te trekken voor de keyboard parts, dat zou lekker zijn8)

ESX via midi naar Nord 2 gaat zeker lukken. Hou er wel rekening mee dat de sequencer van de ESX monofoon is, dat betekent dat je geen lekkere akkoorden kunt afspelen met de nord 2. Ik omzeil het door de keyboardparts op de esx vol te stoppen met chord-samples. De baslijn/melodie kun je dan idd sequencen op de esx, en af laten spelen door een externe synth.

Back