Welk hardware synth doe je zeker nooit weg?

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Combinatie van soft en hardware en hardware die je nooit meer wilt wegdoen....Die je zeker niet weg wilt doen.
Want het is zekerder en zekerder,softsynth's rukken op alsmaar meer en meer.
Een computer,controller en je bent vertrokken,maar er staan zeker toch nog hardware stuff bij je die je zeker voor geen geld ter wereld wilt wegdoen.
Zoals bij mij De supernova rack II,en de JD-990,

De Juno-60 blijft hier, zelfs al zou er een JP8 komen, maar da's nostalgie; het was mijn eerste echte synth.

De rest is vervangbaar (DX7, DX7IIFD gaan weg als er een DX5 zou opdagen, JX8P kan weg als er een MKS70 komt, JX3P zou weg kunnen als er een JP6 zou komen, etc.)

De MPC :okdan:

Bijna een maandje een MPC 1000 hier... zou 'm niet willen missen, ben ik de afgelopen weken productiever geweest dan in het hele voorbije jaar. Maar goed, eerst alles maar eens verder uitwerken en afmixen ;)

Juno-60 +1

Overlaatst heb ik de hele boel uitgekuist en enkel overgehouden wat ik echt niet over mijn hart kon krijgen om weg te doen:

Jv 1080 uit nostalgie en omdat ik hem blind kan programmeren
DSI Desktop Evolver: blijft een aardige bak zowel als synth als processor. Die blijft.
EHX LP2Tube: de klankkleur is me op het lijf geschreven.

En misschien als toevoeging op de vraag van de TS: Wat komt er bij jou niet meer in?

Alle hardware die ook maar naar VA of FM riekt. Reden: nog nooit een VA of FM bak gehad die ook maar een beetje aan mijn verwachtingen voldeed kwa gebruiksgemak. Knoppen en encoders van slechte kwaliteit, de neiging om op alles te bezuinigen dat ook maar uit de doos komt. Nee, dank je wel.Dan kies ik zelf een controller en sluit hem aan op de compie.
(edit: behalve mssch ooit een Machinedrum:W)

Bijna een maandje een MPC 1000 hier... zou 'm niet willen missen, ben ik de afgelopen weken productiever geweest dan in het hele voorbije jaar. Maar goed, eerst alles maar eens verder uitwerken en afmixen ;)

Totdat je een MPC2500 tegenkomt - leukere pads, prettigere bediening. Trust me :).

ik denk mn Emu Morpheus, daar komen sounds uit die uit geen enkel andere synth komen...

Totdat je een MPC2500 tegenkomt - leukere pads, prettigere bediening. Trust me :).

Zou kunnen, de 1000 is wel lekker compact in verhouding tot de 2500. en met JJOS 1 echt een topper :verkoght:

Pad-upgrade staat nog wel op de wishlist...

dx7mk2 grote gare herriebak.. maar ook mooie pads, tingelgeluiden etc..

mono evolver .. laatst drums doorheen gehaald.. ik werd omver geblazen.

micromodular .. lakker patchen verveeld nooit

JD-800 met uitbreidingen (vooral de strings :P)

Combinatie van soft en hardware
ah juist ja... dat word dan mijn PC/controllah combo

analoognazi schreef:
oh oh oh 6 wat ben je toch weer dom, een PC is geen synth!!!
oooow ok, dan mag je dus ook geen synth noemen met een preset geheugen want dat zijn ook programma's...

aha... aha...

Laatst gewijzigd:

Bijna een maandje een MPC 1000 hier... zou 'm niet willen missen,

Gaat nog wel weg,.. waarschijnlijk voor een maatje groter,..geef t een jaartje.:D

Ikzelf,.. MS20,. Gekocht in 81 ofzo,..eerste liefde,.. gehouden toen niemand er nog maar 100 gulden voor wilde geven,.. nu alweer meer waard als nieuwprijs,..

mono evolver .. laatst drums doorheen gehaald.. ik werd omver geblazen.

hmm goed idee, dat ga ik ook eens proberen... Wat voor soort patch was het?

Mijn Evolver ben ik trouwens ook niet van plan weg te doen, echt een superbak :)

Tsja heb niet echt synths die ik nooit echt weg zou willen doen, cs10+cs30 ben ik tamelijk aan gehecht maar kan me voorstellen dat die ooit nog eens ruimte gaan maken voor een minimoog oid.

Crumar ds2 mag weg als ie gefixt is, ob12 had ik al verkocht als dat lcd scherm niet onleesbaar zou zijn geworden, solina en juno6 mogen tzt ook wel weg, poly61 als ie t weer doet, enige apparaat dat ik nooit weg zou doen is mn viscount imperial V wonder-orgeltje, mede dankzij zn ouderdomskuren een hele eigen sound die ik nergens anders uit krijg. En mn ms-10 als ie gefixt is...

Heb echt teveel synths die gefixt moeten worden bedenk ik me net.

Back