Korg ES-1 kaput?

Stabby

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een Korg ES-1 MkII. Ik heb eerst 30 stereo en later 80 mono samples overgezet naar het geheugen van de Korg. Ik zet hem uit (niet tijdens opslaan ofzo), kom iets later terug, en wat blijkt, sample 1 tot 25 zijn zomaar verdwenen. Ik kon ze nog zien, maar er kwam geen geluid uit. Alle andere samples waren er nog. Ik zet hem terug aan en uit om te kijken wat het geeft en ja hoor, nu zijn alle samples weg...behalve de stereo samples.

Nu had ik al een pattern gemaakt met 3 samples. Die pattern was er nog weliswaar, maar er kwam geen geluid uit omdat de samples plots verdwenen waren. Ik vervang 2 van deze samples opnieuw. Goed en wel, Korg aan en uit, nu zijn beide samples hetzelfde?! Ik vervang ze opnieuw, aan en uit, en weer zijn beide samples hetzelfde, deze keer de andere sample.

Ik snap er helemaal niets meer van. Ik heb daarna sample 1 tot 5 vervangen, en plots bleven die wel staan, behalve sample 1, die was exact hetzelfde geworden als sample 2. Terug aan en uit, nu is alles weg. Ik heb vervolgens de back-up van de fabriekssamples weer ingeladen en die blijft wel staan. Terug samples 1 tot 5 ingeladen, zijn ook blijven staan.

Pfff, ik hou er even mee op, nu ben ik het beu. Straks nog eens kijken of alles er nog staat, maar dit is toch wel erg vreemd.

Back