karma korg cubasis go tracks verdeling

michael-leahcim

Nieuwkomer
hallo nogmaals een bericht

heb laats wat geplaats en was wat onlees baar, bij deze wat beter. sorry
moet het ook nog leren.

ik wil mijn karma korg workstation, geluiden laten sturen naar mijn pc met programma cubasis g0.3.0
dat werkt als ik maar bij 1 track blijft

ik gebruik program change
zoals---- 1-128 of 0-127 ---
maaaaaaaaaaaaaar.

als ik bij track 1 van cubasis een ...bijv bank 011 van mijn korg wilt gaan op nemen,
dan werkt dat zeer goed.

maar als ik bij track 2 wat wil gaan opnemen en ik verandert mijn bank 031? van mijn korg,
dan gaat als ik op opnemen drukt,
automatisch mn bank van trackt 1--naar- 011 dus ,
cubasis reset mn korg weer naar mn eerste bank.

hoe houd ik dat aan dat als ik wat opneemt dat ie die bank blijft onthouden,
bij iedere track die ik gebruikt

laat het me weten als je het weet----alvast bedankt .......michael.

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar volgens mij wil jij midi van je Karma opnemen in cubasis. Als dat zo is zit je probleem waarschijnlijk in het feit dat je de tweede track op hetzelfde midikanaal hebt gezet als de eerste. Kies voor track 1 bv midikanaal 1 en voor track twee midikanaal 2 en zorg dat je Karma multitimbraal kan worden aangestuurd (hoe dat gaat weet ik niet; heb geen karma). Selecteer op je Karma voor de verschillende midikanalen verschillende geluiden en het zou moeten werken volgens mij. Anders zul je je vraag misschien iets anders moeten proberen te stellen.

succes!:okdan:

Hoi

Om je Karma multitimbraal te kunnen gebruiken moet je hem in SEQ mode zetten. Op dat moment kan hij op alle 16 midi kanalen een apart program laten horen. Dan kun je in Cubasis per track een apart midichannel selecteren en op de Karma per timbre/track een program kiezen. Of je kiest de programs via programchanges vanuit Cubasis.

Back