Oude samplers

Geliefd door o.a. Primo en Pete Rock, dus een zeer interessant aanbod. 8)

Origineel geplaatst door mono-poly
nou voor het geld van een mpc60 moet er wel een leuke sp12 met turbo te regelen zijn :D

Klopt, maar als je een mpc60 koopt heb je ook ranzige drums, en hoef je niet meer in een sequencer te investeren.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Klopt, maar als je een mpc60 koopt heb je ook ranzige drums, en hoef je niet meer in een sequencer te investeren.

toch ben ik persoonlijk van mening dat het filter van de emu lekkerder is dan de akai
en bewijzen kan ik het niet zal mischien ook wel persoonlijk zijn
en een sp12 heeft dacht ik een sequencer als ik me niet vergis

mpc /s950

mpc /s950

1e vraag heeft de mpc 60 standaard ook 0.750 mb
en standaard 10 outputs
dan zou ik nog kiezen voor 10 s950 dan 1x mpc
tja doe maar een beeld scherm
no hard feeeeeelings

Origineel geplaatst door mono-poly
toch ben ik persoonlijk van mening dat het filter van de emu lekkerder is dan de akai
en bewijzen kan ik het niet zal mischien ook wel persoonlijk zijn
en een sp12 heeft dacht ik een sequencer als ik me niet vergis

Je kan het ook niet bewijzen want dat is een kwestie van smaak zoals je al aangeeft. Ik denk dat je het met me eens bent dat de SP12 niet echt betaalbaar is vergeleken met een mpc60. Ik wist overigens niet dat de SP12 een sequencer had om externe gear aan te sturen. Mijn insteek voor de mpc60 heeft te maken met het "alles in één" doos design. Het is gewoon je complete workstation. Met 2 midi ins en 4 midi outs, een fantastische sequencer lijkt me dit een heerlijke doos (heb zelf overigens alleen een mpc2000xl gehad).

Rondroyd, speciaal voor jou de specs:
[size=0,5]General
• Display: 320 character (240 x 64 dot graphic) LCD
• Disk drive: 3.5 inch DD (793KB formatted)
• CPU: 80186 @ 10MHz
• Dimensions: 495(W) x 127(H) x 471(D) mm
• Weight: 10.5 kg
• Power requirements: 100 VAC (50/60Hz)/30W; 120VAC (60Hz)/32W;
220VAC (50Hz)/30W; 240VAC (50Hz)/30W
Sound Generator
• Sampling rate: 40kHz (frequency response: 20Hz–18kHz)
• Sampling capacity (mono): 13.1 seconds standard; 26.2 seconds with
750KB sound memory expansion option (EXM003).
• Data format: 16-bit A/D and D/A converters; samples stored in special
non-linear 12-bit format for much lower noise than 12-bit linear
systems
• Maximum sounds in memory: 128
• Number of sound programs: 8
• Sound assignments per program: 64
• Simultaneous voices: 16
Sequencer
• Maximum notes: 60,000 (512 KB)
• Timing Resolution: 96 parts per 1/4-note (ppq)
• Sequences: 99
• Tracks per sequence: 99
• MIDI output channels: 64 (16 channels x 4 output ports)
• Song mode: 20 songs, 250 steps per song
• Drum pads: 16 (velocity and pressure sensitive)
• Drum pad banks: 4
• Sync modes: MIDI Time Code, MIDI clock, FSK 24, SMPTE and 1/4
Note Click. SMPTE frame rates supported are 24, 25, 29.97 drop and
30.
Rear Panel Inputs/Outputs
• Record input sensitivity: (HI gain) -65dBm, 45kΩ; (MID gain) -45dBm,
45kΩ; (LO gain) -27dBm, 45kΩ
• Stereo output level: -3dBv, 600Ω
• Level of 8 individual outputs: 0dBv, 600Ω
• Echo send mixer output level: -1.5dBv, 600Ω
• Echo return input level: -3dBv, 10kΩ
• Headphone output (MPC60-II only): 1
• Sync/Trigger input level: 0.5V p-p – 1V p-p

• Sync output level: 1.0V p-p, impedance 220Ω
• Metronome output: 1 clock
• MIDI inputs: 2 (mergeable)
• MIDI outputs: 4 (independent)
• Foot Switch inputs: 2 (independently assignable)
• RS-232C computer port (MPC60 only): 1[/size]

ik ben het nog niet eens met het prijs verschil tussen een sp12 en mpc60
ik moet je wel gelijk geven dat je met een mpc60 goed extern kan sequencen
die sp12 is gewoon een leuke drumsampler met sequencer voor de interne sounds
en ja die mpc is inderdaad ook gemaakt om andere dingen te sequencen

Nou, al die discussies over smaak en zo doen er niet echt toe en ik denk wanneer een beginnend producer advies vraagt. Die filters van een SP 12 en 1200 schijnen dan inderdaad fantastischer te klinken volgens sommigen, maar ze zijn dan ook gelijk de reden dat het apparaat financieel overgewaardeerd is. 2200 euroos zag ik op tweedehands gevraagd worden! Sorry, maar dan vind ik die filters van m'n W30 verrukkelijk klinken voor 175 euroos. Volgens mij zijn die Emu's ook nog eens phrase-samplers, wat ze nog minder flexibel maakt. Ik kan me daarin vergissen, maar volgens mij is een drumsampler een phrasesampler.

Aangezien we Divers aan het adviseren waren; Een phrasesampler is een sampler die de sample maar op één toonhoogte kan weergeven. Voor drums is dat prima, een kick en een snare speel je in het echt over het algemeen ook maar op één toonhoogte.
De meeste samplers echter, kunnen samples op verschillende toonhoogten afspelen, namelijk voor elke toets op je keyboard één toonhoogte. Zo kun je de klank van een piano samplen en vervolgens op je sampler piano spelen, maar ook viool, harmonica, panfluit, zanger, scheetorgel etc.
Dat bedoelde ik dus ook met beperkt.
Ik heb aan m’n W30 een TR 505 hangen (van pak ‘m beet 50 tot 100 euroos, moet je geluk mee hebben) en ineens is het ook een te gekke drumsampler, met een display waar een s900 of s1000 en zeker die EMU’s jaloers op worden.

JA, DA’S WAAR OOK! Niemand heeft het nog over de functionaliteit van apparaten gehad. Iemand die net begint kun je natuurlijk het beste een oude analoge synth voorschotelen. Daar is ’t ie na een paar dagen wel aan uit. Een sampler is een heel ander verhaal, met al die menu’s en zo. Je raakt zo de weg kwijt. En groot display met functietoetsen is dus wel een must.

Wanneer geld geen probleem is, raad ik dus toch een MPC 2000 aan. Als geld aan de bomen groeit en je hebt een tuin vol van zulke bomen, koop dan gewoon die SP 1200……

Waarom wordt die TX16W zo genegeerd?

OS

OS

Origineel geplaatst door OnAcid
Omdat het OS ruk schijnt te zijn...???
Nou nee hoor met het gratis operating system Typhoon prima te gebruiken.
Inderdaad die van Yamaha is een ramp.

Origineel geplaatst door falafelbiels
JA, DA’S WAAR OOK! Niemand heeft het nog over de functionaliteit van apparaten gehad.

Lees m'n voorgaande posts no eens zou ik zeggen.

jeps ik denk dat het nu wel aardig duidelijker is
die mpc is dus een alles beestje
en de sp is meer een drumcomputer die kan samplen en sequencen (niet extern)
nu de vraag wat de persoon in kwestie wil
en eh een sp12 is wel te regelen voor een leuke prijs hoor :D
ik heb alleen geprobeerd mijn informatie naar buiten te brengen

hehe ik heb me sp1200 nieuw gekocht .. en er gewoon 5000 piek voor neergelegd
maar als je een beginner bent .. ga voor de asr10

de mpc is leuk als drum sampler maar niet voor programs enzo
dus als je er alles mee wil doen neem die asr10
die moet je voor een schijntje kunnen kopen als je geluk hebt
en dan heb je nog steeds een zeer geavanceerd systeem (zeker voor die tijd !!!)

alleen al de resampling functie met de ingebouwde ensoniq dp/2 .. zucht !
welke weer een geintegreerd onderdeel van een synth kan zijn ... en erg transparant kwa mogelijkheden

en ja uit de sp1200 komen de hardste kicks
maar niet echt interresant als het je enige apparaat is ..

Emulator 2+

Emulator 2+

Als je graag een waardevolle oude sampler wil, ga dan voor de Emulator 2+

Nu heb ik spijt dat ik dat ding ooit verkocht. Lekker ranzige 8-bit sound.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik heb laatst een Roland W30 gekocht voor 175 euroos en daar sta ik nog steeds achter. Klinkt prima, ruim 3 keer zoveel sampletijd, ingebakken geluiden voor snelle begeleiding.

Goeie actie Falafelbiels. Gebruik zelf nog steeds een W-30 vooral voor beats. Heerlijk lo-fi (heel geschikt voor drums) met zijn 12bits AD en 16bits DA, 8 outputs, groot LCD-scherm etc. Ook zeer geschikt voor beginner, en heeft toch uitgebreide mogelijkheden. En apart filter dat loops aardig deep kan maken. Zo'n 11 jaar geleden kwamen er bijvoorbeeld 12'' uit op Go Bang die alleen en enkel met een W-3) waren gemaakt. Hahaha, those were the days!

Maar goed, tot zover mijn "ode" aan de W-30

Dus, Divers, als je er nog niet uit bent. De W-30 is ook het overwegen waard, en tegenwoordig voor errug weinig te vinden. Heb er ook nog een ongebruikt staan die je evt. voor zacht prijsje kunt overnemen.

:doei:

Ik heb een MPC60 en het is een drumcomputer met seq en geen volwaardige sampler....Je kan bijvoorbeeld geen sounds loopen...en geen filters....geen effecten....geen lfo enz enz.Het is een Drumsampler en daar is ie erg goed in want hij klijkt gewoon goed....en hij is strak in timing en swing....verder 10 outputs en veel midi poortjes.
De sp1200 is hetzelfde verhaal...Kan een ding heel goed en dat is beats maken waar je een deur mee in stampt...ook geen volwaardige sampler dus...zoals eerder vermeld door mij koop een Emu EMAX dan heb je dezelfde sound als de SP met dezelfde filters....voor 250 euro!!!!!
Ik denk dat een beginner beter een s2000 voor weinig kan kopen of een tweede hands emu esi....

Attachments

• esi32.jpg
    esi32.jpg
    9,1 KB · Bekeken: 89
klopt ESI's zijn prachtige machines voor het geld 32 MB mooie filters en via scsi gemakkelijk van samples tevoorzien.
Mocht je ooit met een EMU gewerkt hebben (de niet vleeselijke dan) is het heel gemakkelijk.
Ze werken watbewerken van de klank betreft net als alle proteussen. lekker gemakkelijk.

Jullie hebben absoluut gelijk. Emu-tje of een S2000 zou ik als beginner ook direct aanschaffen...

(wat tegenstrijdig, he? als beginner weet je helemaal niet dat je dat moet kopen)

Maar goed, Divers wilde ook iets MET keyboard.

En verder geloof ik dat Divers zich de afgelopen dagen helemaal niet meer gemeld heeft op DSF.

Wellicht zit 'ie al fijn achter een ASR te klooien ofzo. ;)

Back