Oude samplers

Origineel geplaatst door shortwave
En verder geloof ik dat Divers zich de afgelopen dagen helemaal niet meer gemeld heeft op DSF.

Wellicht zit 'ie al fijn achter een ASR te klooien ofzo. ;)

jullie hebben hem weggejaagd =(

:duivels:

dit is een wel zeeer oude thread ondertussen :)

Ik kwam ze tegen toen ik op zoek was naar info over beginnerssamplers.
Thread's zat over beginnerssynthjes.
Dus ging ik op zoek naar info over beginners samplers,
en kwam hier terecht.
Best interessante info hier te lezen, ook in andere threads, ook over die SP's.
Als beginner denk ik echter toch ook eerder aan een S2000 of een ESI32,
wat betreft mogelijkheden en prijsklasse...

(of uiteraard de mpc's, maar deze zijn duurder uiteraard, en niet rack-mounted)

over die samplers staat er echter wa minder info over gebruiksgemak en zo van die dingen,
uitbreidingsmogelijkheden, kansen om die te vinden...

veel is te vinden uiteraard op vintagesynth, en ook op harmonycentral, maar toch.

ik ga eens lekker verder lezen eigenlijk, al zijn tips heel erg welkom natuurlijk :)

nog een laatste eigen ideetje: er is minder te vinden over bvb de akai S01, die door daft punk
gehanteerd werd in een pre-homework release... (naar hun eigen zeggen in een artikel op
http://mixonline.com/mag/audio_daft_punk/ )
behalve dan dat het ding niets kan en dus retesimpel is :D :D

Re: Oude samplers

Origineel geplaatst door Divers
Weet iemand misschien waar ik oude samplers kan vinden????
Ik ben namelijk op zoek naar een Emu SP-12(00) en Ensoniq ASR-10.
Ze lijken me geschikt om als beginner mee te rommelen.

He heb je al wat gekocht?
Ik heb een sp1200 te koop, maar ik zit in new york dus je zal shipping moeten betalen als je hem wilt, de sp kost 1000euro.
Ik heb alles wat er gezegd werdt een beetje gevolgd en kan bijna meegaan in wat andere mensen schrijven.
Ik persoonlijk houdt niet van clean geluid daarom vind ik de sp1200 de beste sampler ooit(emaxII ook goed), maar als je weinig geld hebt zou ik een eps 16+kopen, alles wat je sampled klinkt gelijk beter zelfs zonder mixen of soundprocessing.
jayoverdose@hotmail.com

Re: Re: Oude samplers

Re: Re: Oude samplers

Origineel geplaatst door jayoverdose
He heb je al wat gekocht?
Ik heb een sp1200 te koop, maar ik zit in new york dus je zal shipping moeten betalen als je hem wilt, de sp kost 1000euro.
Ik heb alles wat er gezegd werdt een beetje gevolgd en kan bijna meegaan in wat andere mensen schrijven.
Ik persoonlijk houdt niet van clean geluid daarom vind ik de sp1200 de beste sampler ooit(emaxII ook goed), maar als je weinig geld hebt zou ik een eps 16+kopen, alles wat je sampled klinkt gelijk beter zelfs zonder mixen of soundprocessing.
jayoverdose@hotmail.com

ik hoop dat dit lid nog eens een reactie geeft over wat hij uiteindelijk gedaan heeft... maareuh... het is wel meer dan een jaar geleden dat deze thread gestard werd, dus is de kans groot dat hij ondertussen al een sampler heeft.
toch tof dat je de jouwe te koop aanbied en dus ergens na die tijd nog steeds constructief wil meewerken aan de thread
:okdan:

verder was mijn reden om deze thread weer te herbeginnen, om te kijken hoe en wat er gebeurd is... (heb ze ook gelezen omdat ik zelf op zoek ben naar een sampler achtig iets)

Re: Re: Re: Oude samplers

Re: Re: Re: Oude samplers

Origineel geplaatst door cloudman
het is wel meer dan een jaar geleden dat deze thread gestard werd, dus is de kans groot dat hij ondertussen al een sampler heeft.

of hij heeft een leukere hobby gevonden zoals darten, hardlopen, muziek luisteren, wiet roken, crack roken, postzegels verzamelen, op de hoek van de straat staan lummelen, wiet verkopen, crack verkopen etc.
Ja er bestaat een ruime keuze in zowel samplers als hobby's.

we gaan oefenen op mpc's, ondingen, maar goed om op te werpen.sterren blijven lekker hangen in die pads.

Origineel geplaatst door jayoverdose
we gaan oefenen op mpc's, ondingen, maar goed om op te werpen.sterren blijven lekker hangen in die pads.

hehehe .. geld te veel ? je hebt ook al huizen te veel zo te zien ..
trouwens : fuck die sp filters .. die gebruik ik nooit .. en trouwens ze zijn zo fixe dals de tering .. enige waar je ze oke voor kan gebruiken is kicks layeren maar dat kan ook een phase bende worden ..

maar eh werpsterren op mpc .. what's next softsynths ? :D

Origineel geplaatst door MadR
hehehe .. geld te veel ? je hebt ook al huizen te veel zo te zien ..
trouwens : fuck die sp filters .. die gebruik ik nooit .. en trouwens ze zijn zo fixe dals de tering .. enige waar je ze oke voor kan gebruiken is kicks layeren maar dat kan ook een phase bende worden ..

maar eh werpsterren op mpc .. what's next softsynths ? :D

softsynths wat zijn dat?
net zoiets als softijs?

synthesizers volledig gemaakt in gelpacks, met bepaalde geleidende delen en andere niet.

de analoge vorm daarvan heeft een heel eigen klank, omdat de structuur heel intens veranderd van de gel
bij opwarming. sommige gelcomponenten veranderen zo spontaan van functie waardoor een oscillator niet alleen
soms plots een andere golf geeft, maar soms gewoon ophoudt.

heel boeiende spullen, maar moeilijk lang te bewaren...

/edit/ sorry master mod, je was me net voor.

wordt de korg drumdoos met dat tikje samplememory ook als "oud" beschouwd?

Mijn favo producers zijn: primo (dj premier), erick sermon, hitman howie t, en pete rock.
rakim kan er ook wat van. las een keer dat niet erick b (de dj) maar rakim 'paid in full' in elkaarflanste.

hij zei heel droog: ja, back in the day maakte ik gewoon beats omdat ik ze nodig had om overheen te rappen.

ik ga die plaat zo ff opzetten :P

Wat gebruikt pete rock?

Sinds hij is overgestapt op mpc3000 klinken ze platen minder warm =(

Origineel geplaatst door Daredevil
Mijn favo producers zijn: primo (dj premier), erick sermon, hitman howie t, en pete rock.
rakim kan er ook wat van. las een keer dat niet erick b (de dj) maar rakim 'paid in full' in elkaarflanste.

hij zei heel droog: ja, back in the day maakte ik gewoon beats omdat ik ze nodig had om overheen te rappen.

Wat gebruikt pete rock?

ik heb ooit de W30 van dj premier overgenomen ;)

Origineel geplaatst door Daredevil

Wat gebruikt pete rock?

dat van rakim vind ik wel interesant ! en pete gebruikte natuurlijk een sp1200.. volgens mij nog steeds hoor .. hoe kom jij erbij dat ie een mpc gebruikt nu ? ben benieuwd !

Origineel geplaatst door MadR
hoe kom jij erbij dat ie een mpc gebruikt nu ? ben benieuwd !

Idd, en heb nooit geweten dat een MPC3000 een thermostaat had :confused:
dat ding is warm....

Back