Novation A-station Verschillende versies?

Blinx

Totally addicted to bass
Wie weet of er verschillen zijn tussen de blauwe en de silvere versie van de A-station? Ik heb namelijk een A-station besteld bij peter verspuy maar dat is een blauwe versie en op de website kan ik alleen de silvere van novation vinden..

Net zo als de drumstation V2 en de D-station dus....

Ach ja blauw past beter bij mijn oude drumstation :)

Origineel geplaatst door Blinx

-lol- :P

Daar is wel een verschil tussen..de poly is anders (8 ipv 5) althans dat heeft Nick van Novation me verteld.

volgens mij zit in die blauwe andere software.
de update kan je gewoon bij novation downladen...

die zilvere is IMO wel iets overzichtelijker, zeker in het donker.
zelf heb ik de blauwe.
299 euro kost ie nou hŽ?=(

Maar het blijft toch een beetje vreemd. Op de site is al een half jaar ofzo alleen de zilveren versie te zien, maar in de winkel zie je overal de blauwe.
Is dat ook de reden dat ze nu voor die prijs weggaan ofzo. Ik blijf het vaag vinden.

En waarom uploaden ze de software niet in de winkel? Dat is toch alleen maar extra service dan.

Origineel geplaatst door bazziman
Daar is wel een verschil tussen..de poly is anders (8 ipv 5) althans dat heeft Nick van Novation me verteld.

huh?? zal de software zijn vrees ik.. niet de hardware.
ik lees hier in de FM117 dat het gewoon 8 voices is.. maar misschien degene met het 1e os.. tja.. zou 5 kunnen zijn... maar ik denk dat dat dan met OS 1.0 oid was.

groet!
mw

Origineel geplaatst door Social Narcotic
volgens mij zit in die blauwe andere software.
de update kan je gewoon bij novation downladen...

die zilvere is IMO wel iets overzichtelijker, zeker in het donker.
zelf heb ik de blauwe.
299 euro kost ie nou hŽ?=(

Yep voor 299 :D :D. Alleen nog ff de software updaten (als dat nodig is..)

Wat betreft de polyfonie van de drumstation die is gewoon 8 ook op oudere versies. Misschien dat je de jomox verward met de drumstation..

299 is een erg intressante prijs, zowiezo vind ik de prijzen van dat ding erg verschillend bij winkels, zelfde met de D-station, toch maar ff goed zoeken.

Origineel geplaatst door mw3003
ik lees hier in de FM117 dat het gewoon 8 voices is.. maar misschien degene met het 1e os.. tja.. zou 5 kunnen zijn... maar ik denk dat dat dan met OS 1.0 oid was.

groet!
mw

hehe ik had het wel over de a-station.. niet over de d-station :) hehe
damn me

Goh, 2 versies ja?? Wat een leerzaam forum is dit toch!!:D

En dat op je honderdste reply :D

Gefeliciteerd :biertje:

Weet er iemand ook wanneer er evt een nieuwe OS update aan zit te komen?

Vinnut een beetje zuur als je weet dat je meer kunt qua software maar de programmeurs daar vanaf het begin geen rekening mee gehouden hebben. (zeg ik met in het achterhoofd dat ik zelf ook programmeer)

ik heb dat laatst gevraagd. maar konden ze weinig over vertellen :(
ik had ook al gevraagd of ze de k-station misschien 2parts multi konden maken. 1 sound links en 1 sound rechts uitsturen.
maar dat ging niet vertelde ie :(

gr
mw :geslaagd:

Origineel geplaatst door mw3003

groet!
mw

Ik bedoelde de D-station (8 stemmen) vs de Drumstation 2 (die heeft 5 stemmen) niet de A-station.

Yep voor 299 :D :D. Alleen nog ff de software updaten (als dat nodig is..)

Wat betreft de polyfonie van de drumstation die is gewoon 8 ook op oudere versies. Misschien dat je de jomox verward met de drumstation..

Volgens nick van novation niet. De poly is ook geen abosluut getal maar een minimum (het hangt van de gekozen geluiden af, sommige kosten meer rekenkracht dan andere) bij de D-station zijn 8 stemmen gegarandeerd en bij de v2 slechts 5. Ik heb dit zelf niet kunnen testen maar dit is wat Nick van Novation me zelf heeft gezegd.

Ik heb hem binnen, het is toch de silvere versie met software versie 1.0 moet straks ff 1.06 erop zetten. Maar hij is echt geweldig!! de presets klinken goed, het is alleen ff wennen aan de menu structuur & de novation afkortingen....

Origineel geplaatst door bazziman
Ik bedoelde de D-station (8 stemmen) vs de Drumstation 2 (die heeft 5 stemmen) niet de A-station.
nogmaals excuses :)

damn me! :D

Ik heb hem binnen, het is toch de silvere versie met software versie 1.0 moet straks ff 1.06 erop zetten. Maar hij is echt geweldig!! de presets klinken goed, het is alleen ff wennen aan de menu structuur & de novation afkortingen....

gefeliciteerd!
goeie aankoop :)

Back