Dilemma: m'n platenverzameling of nieuwe apparatuur

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

rsvos

Industrial Darkness
Ik heb een dillemma,

Ik heb zo,n 1300 hardcore/oldschool/early rave platen.
Alleen het punt is dat ik er niets mee doe,ik kan totaal niet draaien,heb me altijd bezig gehouden met produceren.

Dus wat zou jij doen verkopen en nieuwe gear halen of gewoon houden ?

Alle platen nog een keer beluisteren en alles via discogs verkopen waar voor jou persoonlijk geen echte klappers op staan. De meeste van dat soort platencollecties bestaan voor minstens 75% uit platen die achteraf het aanschaffen toch eigenlijk (net) niet waard waren.

Ik heb ooit een keer alles verkocht wat ik had aan hiphop, zeker bij het vinyl wat daar bij zat heb ik spijt dat ik het weggedaan heb.

Heb je een lijst van wat je hebt? De meeste brengen nu nog wat op...in vergelijk met zeg 5 jaar geleden zijn de prijzen voor 2e hands hardcore platen behoorlijk ingestort......
Maar als je er echt niks mee doet zou ik ze verkopen en investeren in goede apparatuur....heb ik ook met een gedeelte van mijn collectie gedaan.....het probleem nu is dat ik ineens weer veel voor hardcore feesten wordt gevraagd en nu mis ik de platen die ik heb verkocht.:(

Heb je een lijst van wat je hebt? De meeste brengen nu nog wat op...in vergelijk met zeg 5 jaar geleden zijn de prijzen voor 2e hands hardcore platen behoorlijk ingestort......
Maar als je er echt niks mee doet zou ik ze verkopen en investeren in goede apparatuur....heb ik ook met een gedeelte van mijn collectie gedaan.....het probleem nu is dat ik ineens weer veel voor hardcore feesten wordt gevraagd en nu mis ik de platen die ik heb verkocht.:(

Ik kan wel een lijst maken maar heb je een paar dagen/weken

Alle tijd van de wereld...:D Je kan trouwens ook een account aanmaken op www.discogs.com

Daar kan je al je platen invoeren dmv een klik met je muis. :eureka:

Die lijst kan je daarna weer exporteren. :eureka:

Alle tijd van de wereld...:D Je kan trouwens ook een account aanmaken op www.discogs.com

Daar kan je al je platen invoeren dmv een klik met je muis. :eureka:

Die lijst kan je daarna weer exporteren. :eureka:

Ok bedankt voor de tip,aan de ene kant staat m,n besluit toch al een beetje vast, ik wil echt al heel lang een acces virus TI en een TR909.
Mischien dat ik me platen kwijt kan ,dan ik kan ze eindelijk een keer aanschaffen.
(Sparen is geen optie ik heb net een eigen huis)

Ik heb er 3500, ben begonnen met verzamelen in '87 ofzo en zit eigenlijk met hetzelfde als topicstarter.

Overigens geen hardcore maar heul veul Detroit, HipHop,Techno, Dub, Electro, Jazz, Acid, Reggae en anderssoortige juweeltjes :)

Das aardig wat......ik zit ook zo rond de 3000 nou.......en de meeste platen die ik heb zijn bijna allemaal gedeeltes van sets die ik draai dus behalve de hardcore zou ik niks wegdoen....(maar ja nu is ineens ouwe hardcore weer populair dus wat ik nou nog heb gaat ook niet weg);)

Het probleem is dat als je goed met een plaat omgaat hij het heel lang goed blijft doen.....cdr's kunnen na verloop van tijd raar gaan doen en op een harde schijf zetten is voor mij ook geen optie.....als je dan een paar keer heen en weer kopieert kan ie ook verrot raken......beide is bij mij al gebeurd...dus met een cdr mix naar de maan...maar o ik heb nog een back up op de D: schijf....die ook naar de ballen.....hoera leve het digitale tijdperk...

Bij mij ging de muziekfile kapot....soort van data crrumptie.....die cdr begon gewoon te distorten aan het eind...wel zonde.....ik heb het nog enigzins in Cool Edit kunnen herstellen maar toch..:(

Veel mensen willen dat, in 1 keer dan alles verkopen.....het nadeel daarvan is is dat je dan echt heel veel minder voor je gehele collectie krijgt, terwijl als je zo nu en dan een "juweeltje" verkoopt daar vaak wel een goede prijs voor krijgt.
Ik heb pasgeleden 2 Curley platen verkocht...staan voor € 200,- p/st+ op discogs alleen dat vang je er NOOIT voor. Ik heb ze toen voor € 80,- p/st verkocht.....toch een mooi win marge als je bedenkt dat ik ze toen nieuw voor 10 gulden p/st heb gekocht.
Dus ik denk dat je die prijzen van discogs wel een beetje met een korreltje zout moet nemen, ik heb het idee dat ze een beetje kunstmatig hoog worden gehouden....ik heb toen ook al me hardcore platen erop gezet en ben toen een beetje onder de huidige prijzen gaan zitten. Dan verkoop je ze zo. Alleen de hele tijd weer naar het postkantoor werd me te gek....weer een doos zoeken, plakband weer op blabla......

ps. Ik ben wel benieuwd wat voor acid platen je hebt.

Als je alles in een x wilt verkopen kan je ook zelf alle juweeltjes er uit halen,de rest aanbieden, kan je wat je achterhield altijd nog wegdoen of toch houden en heb je toch een leuk bedrag te pakken.

Hahaha, dat wordt lastig idd, mja, anders zet je gewoon elke week 50 platen te koop, en als iemand dan voor de 5e keer bij je komt om ze te kopen en vraagt hoe dat zit, dan zeg je gewoon dat je er nog wat op zolder had gevonden.. :D

Doe het gewoon de tactische manier en maak setjes van zo'n 20 platen, waarbij enkele juweeltjes bij zitten en zet deze op ebay met eventueel een minimum prijs of buy now. Zo blijf je niet zitten met crap, hoef je minder te tapen en verzenden en ben je alles kwijt vooor een fatsoenlijke prijs.

Maar je mag je lijstje ff pb-en hoor :D

Ik denk dat wat meer obscure oude terror / pcp achtige dingen echt nog steeds heel veel geld opbrengen. Zeker als het buitenlandse releases zijn. Maar vaak is het van die Waxweazle achtige happy shit met een uitschietertje naar Ruffneck als je kijkt naar wat mensen hebben liggen. Daar zijn echt zo belachelijk veel platen van verkocht destijds en het werd ook allemaal op de lopende band uitgepoept. Echt jammer dat als iemand een keer een goed idee had dat er zoveel soundalikes werden gemaakt dat je van de hele sound kotsziek werd. De "alles klinkt als Lost 7 / Ruffneck / Dance Macabre / Schotse happy / DJ Promo / goedkope fruity loops terror" tijd, ik heb het allemaal mogen doorstaan :stupid

Ik denk dat wat meer obscure oude terror / pcp achtige dingen echt nog steeds heel veel geld opbrengen. Zeker als het buitenlandse releases zijn. Maar vaak is het van die Waxweazle achtige happy shit met een uitschietertje naar Ruffneck als je kijkt naar wat mensen hebben liggen. Daar zijn echt zo belachelijk veel platen van verkocht destijds en het werd ook allemaal op de lopende band uitgepoept. Echt jammer dat als iemand een keer een goed idee had dat er zoveel soundalikes werden gemaakt dat je van de hele sound kotsziek werd. De "alles klinkt als Lost 7 / Ruffneck / Dance Macabre / Schotse happy / DJ Promo / goedkope fruity loops terror" tijd, ik heb het allemaal mogen doorstaan :stupid

Ook voor die PCP dingen ga je echt niet de prijzen vangen die op discogs staan....ik heb zelf behoorlijk veel uit het PCP kamp.....maar wat ik al eerder zei met die Curley platen (Kibra Hacha).....op discogs staan degene met prijzen van 200 + echt al 5 jaar erop en worden gewoon niet verkocht omdat niemand gek genoeg is om dat geld ervoor neer te leggen.......
Voor de rest heb je gelijk hoor...die gabber shit is met bakken tegelijk verkocht....ouwe terrortracks willen nog wel wat opleveren en eigenlijk alles voor de hardcore boom van eind 1996, begin 1997. Toen kwamen gabbers uit de grond als paddestoelen in een rotte kelder....toen had ik het ook echt gehad met die kleuter house.....gemiddelde leeftijd was ineens 12 op een hardkoor feest en allemaal dachten ze dat ze BuzzFuzz of Dano waren......
Mijn hardkoor collectie houdt ook echt op in 1997 met zo nu en dan nog een Industrial Strength aankoop:halleluja.

Nee,ik ben die link die in mijn bericht (dat je ge-quote hebt) staat.
Is overigens maar een heel klein deel maar had het vrij snel gehad met dat dievenwerk :D

Eeeeh die link werkt niet hoor....;) althans je komt op de inlog page terecht.:yamaha:

Dus alles in 1 verkopen is dus bijna niet mogelijk ik heb echt 1 bak vol met bagger de rest zijn groot en deels wel hitjes In heb van dyewitnes tot Nosferatu van vorig jaar.
Discog is dus monniken werk is marktplaats nog een optie of moet ik dan echt geluk hebben.

Zal binnenkort wel eens een lijstje maken, ik ben trouwens ooit wel eens begonnen met een lijst op discogs http://www.discogs.com/mycollection maar ben na een tijdje gestopt met dat monnikenwerk :D

Tja, ik ben al een paar jaar geleden begonnen aan mijn discogs-collectie, en het zal nog wel jaren duren voor ie echt compleet is. Maar het is wel ultiem handig: zoek de plaat, check catalog nr, en klik! added to my collection.

Overigens zou ik maar heel moeilijk van mijn plaatjes kunnen scheiden. Ik heb wel alle "bagger" verkocht. Heeft wel veel tijd gekost het kaft van het koren te scheiden. (Ik heb dat in fases gedaan.) Daarna in verkoop: eerst los (o.a. Koninginnedag) en restant (4 bakken) via marktplaats in 1x verkocht. Bij elkaar kon je er wel wat leuks van kopen, maar geen Virus TI. Wat overblijft is een fijne collectie van stuk of 2000 vnl. jazz, funk, soul, house periode '89-'92, veel ambient en techno, en dan nog alles wat bijzondere muzikale waarde heeft varierend van hip hop tot klassiek tot film soundtracks tot rock en pop.

As ut maarr lekkhûr klink!

Dus draai je graag plaatjes zoals ik en sommige anderen hier: niet verkopen, krijg je spijt. Zo niet, verkopen als je aardige prijs kunt krijgen. Van echte mooie synths e.d. krijg je nooit spijt.

:D

Hehe, dit klinkt zo bekend. Jaren geleden mn apparatuur verkocht en platen gehouden.

Het plan is nog steeds de boel te MP3'en en dan weg te doen, draaien ga ik hoogstwaarschijnlijk toch niet meer, al was het maar omdat ik na recentelijk luisteren naar een mixtape tot de conclusie ben gekomen dat mijn mix skills toch niet zo l33t waren als dat ik altijd dacht O_o

hmm hardcore platen verkopen en nieuwe gear kopen...

in mijn ogen een win-win situatie :koffie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back