Iemand ervaringen met Ardour?!?

Het is een probleem tussen renoise en de 32bit emulatie layer. Ze gaan een native 64bit versie maken. Daar kijk ik wel naar uit, ik gebruik meestal toch geen vst's in renoise.

De jacklab site is me bekend, ik heb die libaam.so al gebruikt, werkt zeer goed. Het probleem zit hem eerder bij energyXT2 zelf: bv dat de inserteffecten in de drumsampler stoppen met spelen als de sample gedaan is (heel vervelend als je een delay op een snare wil zetten), of dat audio zonder reden ineens door de fx van een andere track gaan. Soms fixen ze dan wel eens een bug, maar komt er weer een andere bij. Ik probeer de beta's, maar doe ze iedere keer in minder dan vijf minuten crashen.

FST steunt dan weer op wine. Dan liever ook de host in wine in plaats van een gigantische jack sessie te moeten onderhouden. Ik ben wel te vinden voor de all in one aanpak.

Toch bedankt voor alle tips, hoor :). Al die info die je hier zomaar opsomt heb ik zelf gigantisch lang naar moeten zoeken. Misschien moet er eens een overzicht postje gemaakt worden voor mensen die audio op linux willen uitproberen.

FST steunt dan weer op wine. Dan liever ook de host in wine in plaats van een gigantische jack sessie te moeten onderhouden. Ik ben wel te vinden voor de all in one aanpak.
Nog een andere mogelijkheid is netjack2. Je kan daarmee twee computers verbinden, de een draait bijvoorbeeld een DAW en de ander een midi sequencer. Die applicaties kun je via het internet met elkaar verbinden op verschillende computers.

Dit kan ook van Windows naar Linux. Dus kun je in principe je VST draaien op Windows en dat bijv verbinden met Ardour via netjack2 (is nog nieuw hoor).

En ja dat kan idd een nadeel zijn op Linux, het opstarten van verschillende apps, maar daar zijn dan ook weer genoeg manieren omdat te vergemakkelijken:
LASH, scriptje en ook met name de patchbay tab in Qjackctl.

Toch bedankt voor alle tips, hoor :). Al die info die je hier zomaar opsomt heb ik zelf gigantisch lang naar moeten zoeken.
Die kennis is niet altijd even makkelijk beschikbaar. Ik mag me inmiddels wel expert noemen op dit gebied, heb al veel support geboden en denk dat weinig mensen in Nederland er meer vanaf weten ;)

Mensen kunnen tegenwoordig ook bij mij terecht voor betaald support en levering van software + samples. Dit scheelt een hele hoop tijd en helpt om het maximale uit je Linux installatie te halen.

Dit kan je in principe honderden euro's schelen en ook biedt het de mogelijkheid om een originele sound en unieke muziek te produceren. :)

En uiteraard help ik ook mensen op fora met vragen, maar daar heb ik de laatste tijd helaas minder tijd voor... Nu ff een paar daagjes vrij :)

Back