Mbox2 mini alleen MONO bij direct monitoring?

Norphe

Ingeburgerd
De Mbox heeft een draaiknop genaamd 'mix' Draai deze naar links dan hoor je de input die op 'in-1' en 'in-2' zit. Draai de knop naar rechts dan hoor je de mix die uit Protools of een andere DAW komt.

Nu komt het probleem:

Wanneer ik de knop naar links draai, en deze inputs dus direct wil beluisteren, wordt het geluid van input 1 naar output 1 en 2 gestuurd. Hetzelfde gebeurt bij input 2. Het resultaat is een mono geluid. Niet hetgene wat ik wil.

Het gaat wel goed wanneer ik geluid uit stuur via protools en op de juiste wijze de panning regel in de mixerinterface van protools.
Het kan toch niet waar zijn dat wanneer ik de mbox wil gebruiken en stereo wil horen, protools geopend moet zijn met 2 kanalen op trackrecord enable en de één naar links gepanned en de ander naar rechts?
Want dit is als ik het goed begrijp dan de enige manier om stereo geluid te horen.

Betreft het hier misschien een foutieve mbox? Is het gewoon niet mogelijk? Of doe ik iets fout?

Heel hartelijk dank voor jullie reacties / ervaringen met mbox, 2, mini, of welke digidesig product dan ook.
tnl_mbox2mini.jpg

Ik heb geen Mbox maar ik vrees dat ik je vermoeden moet bevestigen.

De inputs die op de Mbox zitten lijken mij voor mono-signalen (microfoon, gitaar op DI, ...) dus een pan-regeling via de Mbox is overbodig. Je kan ze gebruiken als stereopaar, via de work-around die je zelf al aangaf.

Oei, het is dus geen defect maar gewoon niet mogelijk? Toch maar weer verkopen dan.

Is zo bij elk type Mbox? Want dit soort info (mono monitoring only o.i.d.) haal je niet uit de specifacties volgensmij. Hadden ze er wel duidelijk bij mogen zetten vind ik.

edit: he getverr nog een probleem . hier wordt ik gek van!!! Ik kan niet een opnemen na een paar minuten krijg ik melding.
"The operating system held off interrupts for too long. If this occurs frequently, try increasing the “HW/Buffer Size” in the Playback Engine panel. (-6086)"

Settings veranderen helpt ook niet.
Ik gebruik de mbox op een splinternieuwe HP Pavilion laptop met dual core 2,1 ghz en 4gig ram.

Iemand? Help!!!!! ik dacht eindelijk eens goed op te gaan nemen in plaats van met een Soundblaster en/of die Konnekt live die niet compatible is met de firewireinterface op deze laptop... krijg ik dit..:(

Laatst gewijzigd:
Nee ik heb hem verkocht om de reden dat er alleen mono kan worden geluisterd. Wil je stereo dan moet je protools open zetten en een track op record enable zetten.
Vista ondersteunt de Core Asio driver van digidesign niet. Dus ook geen geluid van windows programma's. Alleen uit de Daw's komt geluid (via de digidesigs asio driver).
Verder zorgt Vista ook voor de foutmeldingen in protools dat het besturingssysteem Protools weerhoudt van een continue datastroom o.i.d. bij het opnemen. Het lukt wel maar dan moet je eerst 101 windows processen en andere programma's handmatig stoppen. Dat moet toch niet de bedoeling zijn met een splinternieuwe laptop en enkel 2 channel record.

Dat van die foutmeldingen vind ik wel vaag, maar is denk ik een Vista ding. Want als ik mijn Mbox2 op een XP-machine aansluit dan geeft ie geen krimp. Bedenk overigens wel dat Digi als soort van vereiste voor ProTools het gebruik van een extra HD voor je opnamen opgeeft. Doe je dat niet, zoals ik bv ook op mijn MacBook, dan gaat ie zeker eerder stotteren.

Back