sequential pro one houten zijkantjes

hpjoo

belgie
ik heb mij een pro one aangeschaft maar zonder de houten zijkanten.

is er iemand die mij de afmetingen kan bezorgen dan kan ik ze zelf gaan maken.

alvast bedankt !

attachment.php

• A= ? (Op tekening lijkt het 90 graden te zijn,maar in werkelijkheid is het minder)
  • B= 90 graden
  • C= 423 mm
  • D= 407 mm
  • E= 125 mm
  • F= 55 mm

Dikte = 12 mm

Uit deze thread : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=97014&highlight=pro+houten

Laatst gewijzigd:
alvast bedankt !!

ik had al eens via de zoekmachine van synthforum gezocht en vond ze niet

Het enige wat er niet in is vermeldt is waar de boorgaten zitten voor de schroeven. Ik heb helaas geen Pro1 meer maar misschien kan Demian even zijn duimstok erlangs leggen. ;)

anders ff schroevjes (niet de orginele) erin in draaien en allemaal een klein likje verf geven op de bovenkant. Nu voorzichtig het nieuwe houten zijpaneel er tegen aan tikken en je weet precies waar je moet zijn ;) Sneller dan uitmeten en altijd precies goed.

ik heb nog wel een origineel zijkantje liggen, kan het eventueel overtrekken, maar het zal zo ook wel lukken.

ik heb hem er even bijgepakt, dit is een origineel zijkantje van een pro-one en het is echt anders dan de tekening.

de tekening is denk ik sowieso ondersteboven afgebeeld.
de 90 graden hoek zit aan de achterkant bovenaan (de achterkant loopt dus schoon naar voren omhoog.) de voorkant is recht, daar is de onderste hoek 90 graden.

Attachments

• DSC02522.jpg
    DSC02522.jpg
    244,8 KB · Bekeken: 110
  • DSC02521.jpg
    DSC02521.jpg
    198,2 KB · Bekeken: 112
haha, verwarring alom, en ik weet ook waarom, dat eerste tekeningetje, gaat uit van een hoek B van 90 graden, wat echter niet klopt, die hoek is geen 90.

Hoek A is dat echter wel, heb ik hier net gecontroleerd.

Dus dat betekent dat de lengtes van C+D toch moeten kloppen zoals in die andere thread was vermeld.
Dat heb ik bij deze even aangepast ook in deze thread.

Als hoek B niet 90 graden is, wat die niet is, kan de lengte D inderdaad korter zijn dan C, wat ik nu ook even ga nameten anders word iedereen gek natuurlijk.. :D

...

Blijkt dat ik weer nets iets andere maten heb, dus moet je die maten maar nemen zoals nu hier boven staat vermeld, mijn plankjes zijn net iets kleiner namelijk.

Dus:

B= 90 graden
C= 423 mm
D= 407 mm
E= 125 mm
F= 55 mm

Laatst gewijzigd:
haha, verwarring alom, en ik weet ook waarom, dat eerste tekeningetje, gaat uit van een hoek B van 90 graden, wat echter niet klopt, die hoek is geen 90

en dan staat ie nog ondersteboven afgebeeld.

en dan staat ie nog ondersteboven afgebeeld.

:D

Maar wat jij van mij gequoted hebt klopt nog steeds niet, hoek B is 90 graden, hoek A niet..

Wie zet er dan ook B links en A rechts op een tekening, en D boven en C onder.. pff. idd ondersteboven zou je denken, maar wat ik nu wel zie op jouw foto leo, is dat de hoek schuin tegenover B ook 90 graden is, de 2 andere hoeken zijn dat echter niet.

Net even gecontroleerd, en dat klopt, laten we die ene andere hoek die ook 90 graden is hoek G noemen voor het gemak. :P

:? Wat een geharrewar....kan niet iemand dan ff een goeie tekening posten ipv door te emmeren op die A,B C en D gedeeld door G maal H....en dan nog niet weten waar de schroefgaten zitten:dubbel:

Maar die zitten op een halve lengte van de cosinus van de lengte van G gedeeld door H.....daar dan de wortel van trekken en die vermenigvuldigen met PI. Klaar. :D :?

afstand gat; haaks op zijde tot hart gat.

Attachments

• Pro-one.jpg
    Pro-one.jpg
    73,1 KB · Bekeken: 111
Lee van hee Lee(o)

't is volgens mij geen Chinees,maar ik kan er ook naast zitten :peukie:

Back