Keyboard van Herman Brood !!

meer info van de gebruiken, heb hem ook gemailed gehad. Kreeg zelfs al meteen zijn adres erbij!!!

Maar natuurlijk mag je het uitproberen. Het keyboard is in goede staat, het gaat hier om een keyboard met mini toetsen , Herman Brood zal het in zijn jeugdige jaren hebben aangeschaft toen het nog erg veel geld, in guldens, nieuw in de winkel kostte. In de onderkant van het keyboard is door de kunstenaar gegraveerd en daar zijn de bekende letters br _ _ d te zien. Dat is het bewijs van echtheid. Elk schilderij van Herman brood is er immers ook mee gesigneerd. Vermoedelijk heeft Herman dit bij zijn keyboard gedaan zodat hij het kon herkennen als "zijn" keyboard... Je zult het merk Yamaha PSS 470 wellicht willekeurig kunnen tegenkomen maar dan zit er geen br _ _ d inscriptie op, en dan is het geen echte Herman Brood...

Ik bespeelde het keyboard regelmatig op de zaterdagen en dat leverde mij regelmatig lekker wat geld op. Met dat geld heb ik een ander keyboard kunnen kopen en nog veel meer leuks gedaan. Ik heb behalve op de dinsdag middag en de zaterdag wel tijd, wanneer wil je dan langs komen om het keyboard te bezichtigen?

Een portasound 470?
:D
Ik ga maandag even overleggen, want ik het het museum weer veel geld bespaard!
Die hebben we al, via de Harder collectie.

Maar toen dat ding uitkwam was Brood al behoorlijk bekend, dus of hij zoiets graag wilde...

Wout

Wat een gezeur allemaal zeg. Die vent bied duidelijk een echte Brood aan. Lees de advertentie nog maar een heel goed, dan zie je meteen dat het de 10.000 euro waard is!!!! (en lager bieden geen zin heeft)

Voor de luierikken zal ik het betreffende deel hier maar even herhalen:
Bij het koopbedrag zijn oplaadbare batterijen inbegrepen. Met volle opgeladen batterijen kun je op dit antieke instrument de gehele dag (8 uur lang!) spelen, voordat de batterijen leeg zijn.

Stelletje cultuurbarbarrassen!

HAHAHA, wat een bullshit. Vooral een aardige cent mee verdient: als hij er een zaterdag niet op speelde kreeg hij vast nun euro van z'n moeder!

Verder haal ik mijn brood wel bij de lidl. Liefst tijgerwit of volkorenbruin. Verder verkopen ze daar ook regelmatig keyboardjes die al lichtjaren vooruit zijn op dit "antieke instrument uit brood z'n jonge jaren" (vrij aangehaald)

Zelden zulks onzin gelezen. Inderdaad: marktplaats ad of the year! In de categorie: duurste oplaadbare batterijen OOIT!

KUL!:kont:

Al ben ik wel benieuwd wat vor reactie hij op Wout B. z'n mail heeft gegeven....de spanning, ondraaglijk! :D

anyways,
wat maakt het trouwens uit of het ding van brood geweest is of niet.
blijft een stuk speelgoed.
waarschijnlijk is het merendeel van alle synths die bij forumleden rondzwerven ooit wel eens van de een of ander wereldberoemd figuur geweest.
ofzoiets.......... dus, eigenlijk, ......als het ware.
bij mij staat het er vol mee..............:dubbel:
:mega:

Hmm, 'k heb hier nog ZAT spul waar ik wel b r _ _ d in kan gaan graveren :eureka:

'k Wordt RIJK!!!

het keyboard zal er wel veel en veel te smerig uit zien voor een foto

De verkoper zal wel niet op mijn mailtje reageren en waarom zou hij ook? Hij verkoopt dat ding er toch niet door. Houd er rekening mee dat hij ervan overtuigd is dat heel veel mensen dit instrument graag willen hebben.

Ooit kreeg ik bezoek van iemand die een Magnus 8100 speelgoed orgeltje aanbood in het museum. Hij vertelde dat het instrument speciaal voor de missie of zending was gefabriceerd en dat die evangelisten er mee naar de woeste binnenlanden van Afrika waren getrokken. Hij raakte geïrriteerd toen ik hem beleefd vroeg waarom het instrument naar Den Haag moest komen en niet naar de Heilige Land Stichting of naar het Afrika museum. Hij veronderstelde dat onze collectie de juiste plaats was en zelfs een topstuk kon zijn. Op de vraag of hij documentatie had ter ondersteuning van het verhaal moest hij negatief antwoorden. Door zoveel twijfel werd hij echt boos: per slot wilde hij het niet verkopen, maar slechts schenken, natuurlijk met naamsvermelding. Om het gesprek duidelijk te laten aflopen vroeg ik hem maar in welk stopcontact de 'bevlogenen' daar in donker Afrika hun stekker konden steken of was dat juist het wonder?

Wout

Attachments

• Magnus8100.jpg
    Magnus8100.jpg
    6,9 KB · Bekeken: 85
de huidige mens (homo sapiens) is toch ook ontstaan in Afrika?

dan zal het stopcontact ook wel in Afrika zijn ontstaan vroegere tijden!

Simpel: die zat al aan 't orgel :D

Ik heb hier het orginele muziek keyboard van Herman Brood. Dit keyboard is ook op televisie te zien bij een orgineel interview met de echte Herman Brood. Het heeft bovenop zijn oude piano gestaan en hij gebruikte het soms voor zijn ritme achtergrond begeleiding. Omdat het ene echte Hermanbrood is, is het minstens 10.000 euro waard
--------------------------------------------------------------------------------------
tjonge dat is nog eens wat... 10.000 pleuro is weinig, ga maar eens een bod doen ;)

Het brood is vorige week 15 cent duurder geworden. Benieuwd of het keyboard volgt.

Ik ga eventje br_ _ d in mijn gevel krassen als ik mijn huis verkoop.

ik heb hier wel nog een orgineel Roggebrood? iemand? bieden mag vanaf €1000 is nog vrij redelijk;)

Back