Siel DK70

Lijstje is er al 'n beetje.. eigenlijk moet ik 'n editor maken. Maar waarmee... synthedit?

eigenlijk moet ik 'n editor maken. Maar waarmee... synthedit?
voor zover ik weet kan Synthedit (met de standaard modules iig) geen CC's uitsturen...

je zou Synthmaker ook kunnen proberen maar die heeft een aanzienlijker hogere instap en is niet gratis...

Laatst gewijzigd:
Langzaam maar zeker komen bij m'n mede NoxGenus leden alle ongebruikte synths van zolder. En zo staat er sinds gisteren 'n Siel DK70 in m'n muziek hoekje! Wat 'n ding is het ey. Dikke bak! Jammer dat je knopjes moet drukken om ergens te komen, maar alles is CC heb ik ergens gelezen. En de Moog Slayer Mod is er ook op toe te passen. En je kan, als je het handgreepje hebt, het ding om je nek hangen! Hoe vet is dat dan weer...?!!?!!!

Maar verder is er niet zo heel veel over te vinden. Als mensen tips en tricks hebben, hoor ik het graag! Het ding ziet eruit als ZEER bendable.. maar is ze dat ook?

dacht eff de dk700 die is van inside een korg polysix ...met software matige 3lfo 5envelopesmeenik ok master keys
maargoed daargaatt hiernie over ;-]
:engel:

dk80 hebk wel gehad ..heb je van suzuki / en siel
2x dco erg kruimelig / fat soms
vonkm
:doei:

Komen toch best mooie pads uit enzo. Maar programmeren is kleute wel.

Het lijkt wel een beetje op een Siel.. zou het een clone zijn ofzo?

Keytek heeft Siel overgenomen, of het is de nieuwe naam voor Siel geworden.
Maar verder heeft een CTS-2000 heel weinig met een DK-70/80 te maken, behalve dat de behuizing door hetzelfde Italiaanse designbureau is ontworpen.

ps. Klopt het dat je op een CTS-2000 alles 6 keer moet programmeren; voor elk octaaf apart?

Ah, een Siel clone dus :D

Hmmm... dat is wel geinig, ik heb een dk70, maar geen bfc2000, of een computer in de studio... :P

ps. Klopt het dat je op een CTS-2000 alles 6 keer moet programmeren; voor elk octaaf apart?

Je kan bij het programmeren kiezen voor 'Zone' of 'Global'. Zone is inderdaat voor elk octaaf apart. Dat is heel handig voor het maken van splits. Zeker omdat je bijvoorbeeld de onderste twee octaven monofoon kan maken en op de rest van het klavier gewoon polyfoon kunt spelen. Bij Global programmeer je alle octaven in 1 keer.

Ik heb net even snel de tip van 6-trak uitgeprobeerd om achter die CC's te komen maar de CTS2000 stuurt blijkbaar geen midi-signalen weg als je een parameter veranderd. :?

Ik zet dan meestal in Renoise (DAW) een LFO op een CC en ga dan langzaam nummertjes tikken. Bij de Siel zie je het display naar de parameter springen als die een CC krijgt.

Ik keek net effe wat zo'n ding op moet leveren, maar is tegenwoordig zo'n 50 euro geloof ik?!?

ja 50 euri heb ik er ook voor betaald.
het idiote van dat ding is, dat je wel een sysx dump van een patch kan maken (zodat je je patches kan backuppen), en dat wordt ook keurig verstuurd, maar als je de sysx terugstuurt naar de dk70 wordt deze genegeerd. uh huh. wat het hele nut van het maken van een dump teniet doet.

misschien schrijf ik nog wel eens een appje dat de sysx dump omzet naar cc boodschappen, de sysx dump heb ik ondertussen tot op het bot geanalyseerd, dus ik weet hoe de patch-parameters verstuurd worden. omzetten naar cc is dan de enige manier om je patches terug in de siel te krijgen. lollig.

Back