(Track) OmenOm - Micro Wave

glennplumber

Kneed je synth
l_45cb851c53444a55a83f01a5a9c3772a.jpg

http://soundcloud.com/glenn-plumber/omenom-micro-wave

Wat harder dan onze laatste tracks ... wat opzwepender ook :P Denk dat dit wel onder de noemer techno door kan? Net afgemixed ... hoor graag jullie bevindingen/feedback!

Alvast bedankt!
Glenn

Laatst gewijzigd:
Ik weet weinig van dit soort techno af hoor, maar ik mis persoonlijk een lead geluid.
Klinkt/voelt wat leeg voor mij op de meeste plekken.
Ik hoor er zo een ambient achtig lead geluidje bij, desnoods een zweverig sinus melodietje met boel reverb.
Maar nogmaals is mijn genre niet dit, dus zie het aub niet als kritiek :)

Ik weet weinig van dit soort techno af hoor, maar ik mis persoonlijk een lead geluid.
Klinkt/voelt wat leeg voor mij op de meeste plekken.
Ik hoor er zo een ambient achtig lead geluidje bij, desnoods een zweverig sinus melodietje met boel reverb.
Maar nogmaals is mijn genre niet dit, dus zie het aub niet als kritiek :)

Thx for listening :)

misschien zou ik er nog iets zweverigs achter kunnen plaatsen .. ik zal een kijken :P

Link is geupdate ... over gangen zijn nu wat vloeiender ... fx netter ingesteld ... geheel klinkt nu wat warmer. Denk dat deze redelijk klaar is.

Hoor nog steeds graag jullie feedback :P

Alvast bedankt!!
Glenn

Klinkt goed.
En mijn commentaar van vorige keer over een lead vergeet dat maar, ik hoorde net toevallig een dj mix in deze stijl en de stijl wordt blijkbaar gedefinieerd door het compleet ontbreken van een lead :)
Zat werkelijk geeneen lead in de hele 100 minuten van de mix lol

Klinkt goed.
En mijn commentaar van vorige keer over een lead vergeet dat maar, ik hoorde net toevallig een dj mix in deze stijl en de stijl wordt blijkbaar gedefinieerd door het compleet ontbreken van een lead :)
Zat werkelijk geeneen lead in de hele 100 minuten van de mix lol

hehe thx man!!

En niet alleen melodie is lead toch :P

Techno staat toch wel voor beats zonder al te melodieuze leads. Anders valt het geloof ik weer onder tech-house 8)

drumbuss is leuk, alleen die LFO op de osc geluid vind ik helemaal niks,en veel te vaak en dat pannen wordt ik duizelig van :D

zit prima in elkaar verder....

heeft iets weg van Pig & Dan maar als je hun tracks hoort, zul je veel meer dingetjes horen/afwisselender en ff wat dikkere sounds, bv die lead/detune trancey sound

maar ik doe het je niet na hoor ;) vooral de drumbuss klinkt lekker fris!

drumbuss is leuk, alleen die LFO op de osc geluid vind ik helemaal niks,en veel te vaak en dat pannen wordt ik duizelig van :D

zit prima in elkaar verder....

heeft iets weg van Pig & Dan maar als je hun tracks hoort, zul je veel meer dingetjes horen/afwisselender en ff wat dikkere sounds, bv die lead/detune trancey sound

maar ik doe het je niet na hoor ;) vooral de drumbuss klinkt lekker fris!

Cool thx!! :okdan:

Die sounds kan ik nog wel wat dikker maken!
En misschien LFO ik iets te vaak jah :P Maar hij LFO't zo lekker :P

2 dingen waar ik wat mee kan ... thx!

heeft iets weg van Pig & Dan maar als je hun tracks hoort, zul je veel meer dingetjes horen/afwisselender en ff wat dikkere sounds,

mmm eigenlijk zou ik op bepaalde momenten wat meer variatie in de beats kunnen brengen om het wat afwisselender te maken jah ... idd
goede heldere tips thx!

Zo blijf je lekker bezig :)

idd een lekkere drum buzz! 8~
Lekker zweverige reverbjes.
Klinkt echt goed.
Mijn magnetron klinkt hetzelfde als je piepjes op 3.31. lol.

Wat zijn je tools? (sequencer, vst's, hardware?)

Als ik erg kritisch mag zijn... Ik zou toch wat losse minimaldeuntjes mee laten doen voor de variatie. Ow ja. De laatste climax mag ms iets nadrukkelijker aangekondigd worden.

idd een lekkere drum buzz! 8~
Lekker zweverige reverbjes.
Klinkt echt goed.
Mijn magnetron klinkt hetzelfde als je piepjes op 3.31. lol.

Wat zijn je tools? (sequencer, vst's, hardware?)

Als ik erg kritisch mag zijn... Ik zou toch wat losse minimaldeuntjes mee laten doen voor de variatie. Ow ja. De laatste climax mag ms iets nadrukkelijker aangekondigd worden.

Cool thx :okdan:

Mijn hardware ben ik al een jaar of 3 geleden verloren :P Maar ik ben wel blij dat ik eigenlijk bijna alles geleerd heb op hardware. Zorgt toch voor een andere benadering in software.

Nu gebruik ik Ableton, de 'lead' heb ik in massive gemaakt.
Voor de rest gewoon goed eq-en en levelen :P

Ik zal eens naar die variatie gaan kijken ... want dat ben ik met jullie eens idd ... ook zal ik de laatste climax eens onder de loep nemen :okdan:

Bedankt voor je commentaar!
En mijn magnetron heeft idd precies hetzelfde geluid :P

Back