EMU E6400 Ultra - ik wil die DNB basses leren maken.

RiSC

Stamgast
Ik heb onlangs een E6400 Ultra tot mijn beschikking gekregen, maar ik heb geen tijd om die handleiding helemaal door te spitten en het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Ik wil heel graag van die karakteristieke oldschool Drum 'n Bass basses (denk aan Ed Rush & Optical) leren maken.
Is er iemand die mij dit z-filter trukje uit kan leggen / voor kan doen (mag tegen betaling), het liefst in de buurt van Amsterdam?

Je mag wel een beetje moeite doen om het wiel te laten draaien...

De tijd die je hebt genomen om hier te posten had je al wat kunnen lezen in je handleiding dus vind ik smoesjes als: ik heb geen tijd om mijn handleiding door te lezen of het apparaat te leren kennen, erg zwak.

Dan duurt het maar wat langer voordat je wat beats hebt gemaakt...

De Emu handleiding zal ook vast geen hoofdstuk "Creating z-plane bass sounds for darkstep DnB" hebben.

Dus we kunnen de topicstarter gaan bashen voor vanalles of ons mond houden en wachten tot iemand die wel weet hoe dit moet antwoord geeft.

Ik wil best een handleiding lezen en normaal gesproken doe ik dat ook, maar die EOS handleiding is 422 pagina's en dan moet het ook nog op de juiste wijze worden toegepast. Ik wil een audiobestand kunnen inladen en een paar gemoduleerde z-filters gebruiken en een beetje overdriven. Ik heb daar geen twee of drie weekenden de tijd voor om dat te lezen en uit te vogelen.
Dan is het toch handiger als iemand je even laat zien hoe dat moet?

het hoofdstuk z-plane filters is enkele A4tjes lang
dat lees je in een half uurtje

al DnB fora getjekt?

D'er is ook niemand die zegt dat je 422 pagina's moet gaan doorlezen. Als je de hoofdstukken over de basis bediening leest, (wat me sowieso een vereiste lijkt), en vervolgens het hoofdstuk opzoekt dat voor jou van toepassing is, dan ben je in no time aan de slag.

Er zal ongetwijfeld iemand zijn die jou kan en wil helpen. (als ik zelf zo'n ding had zou ik je ook graag op weg helpen.), maar in de tijd dat je hier nu op het forum aan het posten bent geweest had je makkelijk kunnen uitvogelen hoe je één en ander voor elkaar kunt krijgen.

[enigszins off-topic en niet persoonlijk bedoeld]
Ligt het aan mij of zijn er steeds minder mensen die de moeite willen doen hun verse aankoop te leren kennen en effe een beetje in de handleiding te bladeren, danwel te googelen? Wil iedereen binnen 5 minuten de vetste produkties maken waarbij iemand anders effe snel vertelt hoe dat moet?
[/enigszins off-topic en niet persoonlijk bedoeld]

Ik neem aan dat je pagina 269 tot 274 al gevonden had?

jaja tis al goed, ik ga die hoofdstukken wel lezen, als ik dan nog onduidelijkheden heb dan post ik ze hier wel.

Damn die EMU is een van de meest makkelijke samplers die er is
shit wijst zichzelf al uit
alleen even de basis bediening doorhebben en je kan al aan de slag

Ik hou van EMU Samplers.

Sample Inladen ---> Preset Edit-----> Voice edit ------> Cords aanwijzen aan TUNING
AMP/FILTER LFO/AUX.

Klaar ! Simpel !

ik weze vaagt hij toch niet hoe je die Emu moet bedienen? Hij wil gewoon tips om een bepaalde style baslijn te maken. Op zich niks mis met die vraag toch? Hij bied zelfs aan een vergoeding te geven....

als je vind dat hij net als jij 10 jaar moet zwoegen om er achter te komen dan reageer je toch gewoon niet?

mss dat een tutorial als deze je verder kan helpen, het gaat om het pincipe.. ik weet niet of dit die bass is die je zoektmaar check het effe:

YouTube - How to Map and Wobble Massive in Ableton Live

Laatst gewijzigd:
OK, het is niet mijn bedoeling om wéér een "Wat een goede vraag!" discussie op te starten, maar ik wil het toch even kwijt.

In de eerste post geeft TS de indruk dat hij niet de moeite wil nemen om even te zoeken in de handleiding om een bepaalde handeling in z'n nieuwe sampler voor elkaar te krijgen. Voor mensen die hem verder willen helpen (waaronder ikzelf) is dat niet echt een motivatie om er tijd in te steken. Mijn persoonlijke ervaring is dat je veel meer plezier en kennis zult hebben wanneer je even de moeite neemt om zelf aan de slag te gaan ipv dat iemand het effe snel voor komt doen.

Ook ik heb jarenlang zitten klooien, rommelen en handleidingen door zitten lezen, opzoeken op internet om soms heel eenvoudige basis technieken te leren. Daar heb ik nu alleen maar voordeel van!

Als TS had gezegd: "Ik heb een E6400 sampler, heb de manual erop nageslagen maar het lukt mij niet om mooie DNB sounds te maken. Wie kan mij helpen?", dan waren er niet zulke reacties gekomen. Hij geeft daarmee aan dat hij zelf al moeite heeft gedaan maar er niet uit is gekomen.

Nogmaals: No-offense! Ik wil alleen graag verklaren waarom ik zo reageer. (ik heb zelfs gezocht naar de handleiding op internet en de juiste pagina's vermeld.)

Het heeft ermee te maken dat R.T.F.M. nooit een goed antwoord is op een forum.

Dan kun je dat wel standaard op elke vraag gaan antwoorden maar de handleiding geeft nu eenmaal niet overal antwoord op. Zo ook op deze vraag, de techniek om dit te doen ga je simpelweg niet in een EMU handleiding vinden.

ik check vaak inderdaad ook YouTube-demootjes als ik dingen wil uitproberen. Vaak is het dan net ff voor een ander apparaat of systeem, maar dan heb ik in ieder geval al wel een goede richting waarin ik het moet zoeken.

edit, andere punt in nieuwe post

Mijn tip voor D&B flabberbassen:

1 - Pak microfoon (Shure SM58)
2 - Prik in mic line in van sampler
3 - Tuit U lippen en doe maar D&B bass geluidjes maken
4 - Beetje EQ tweaken
5 - KLAAR!

>>> deze PDF <<< zal je interesseren.

Nu nog even uitzoeken wat voor geluidjes erdoor moet rossen 8) bijna elke tutorial voor Reese basses zal het je kunnen vertellen...

>>> deze PDF <<< zal je interesseren.

Nu nog even uitzoeken wat voor geluidjes erdoor moet rossen 8) bijna elke tutorial voor Reese basses zal het je kunnen vertellen...

Deze pdf ben ik eerder tegengekomen. Ik dacht op eerder genoemd forum. Blijkbaar niet. Hele fijne tutorial dit :okdan:

Vergelijkbare discussies

Back