is de setup die ik wil wel verstandig mpc2000xl of mpc3000 + more

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zo kijk eens wat hier voor bewijs wordt geleverd :D
Heb dus ook een MPC 2000XL gehad en is echt het enigste ding waar ik spijt van heb weggedaan te hebben..:stupid :stupid

heh.. en nu ga ik hem weer een het twijfelen brengen.. (waarom doe ik dit nouw??)

er staat anders wel weer een sp-1200 naast..

maar die gebruikt ie dan weer niet he... dus ja.... het kan echt...

cool filmpje hoor... echt tof om te zien hoe mensen muziek maken met hun spulletjes...

Origineel geplaatst door Kevin
Zo kijk eens wat hier voor bewijs wordt geleverd :D
Heb dus ook een MPC 2000XL gehad en is echt het enigste ding waar ik spijt van heb weggedaan te hebben..:stupid :stupid

Een tweedehandsje kost tegenwoordig niet veel meer dus wat let je :D

Muff zegt, "F" die PC
Koop een MPC! :W

Origineel geplaatst door Furious5
heh.. en nu ga ik hem weer een het twijfelen brengen.. (waarom doe ik dit nouw??)

er staat anders wel weer een sp-1200 naast..

maar die gebruikt ie dan weer niet he... dus ja.... het kan echt...

cool filmpje hoor... echt tof om te zien hoe mensen muziek maken met hun spulletjes...

Die EMU is geloof ik niet van hun. Volgens mij is het de SP-12 van 'n gast die bij Steven in huis woont, maar dat weet ik ook niet zeker. Er staan trouwens nog 'n paar van die filmpjes op www.rushhour.nl o.a. van Peel Seamus.
Ik weet nog dat Jacob 'n keer bij Rushhour wat beats liet horen en dat iemand vroeg 'hoe heb je die vette keys gemaakt' en dat hij met zo'n smile roept "Empeeceetje!!! Inrammen!!!" ... dus ZO doe je dat. MPCtje. Inrammen.

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik weet nog dat Jacob 'n keer bij Rushhour wat beats liet horen en dat iemand vroeg 'hoe heb je die vette keys gemaakt' en dat hij met zo'n smile roept "Empeeceetje!!! Inrammen!!!" ... dus ZO doe je dat. MPCtje. Inrammen.

:)

FIN

TIP 4 Kijk voor een cheapo effectenprocessor om eventueel je geluiden die je wil samplen daar eerst door te gooien kun je ook leuke dingen mee doen OF ga voor een FX Board voor in je MPC. geplaatst door Kevin

kevin ik heb een fx board in mpc2000xl zitten.

Mooi toch alweer wat centen om oude Funk en Soul platen te kopen :D

Ik hou mijn mpc2000xl maar ik blijf erbij dat de mpc3000 ook een
perfekte bak voor mij kan zijn en dat ik er toch misschien eentje koop
maar dan wel over 7 jaar ofzo als ik andere synths heb.:W
De mpc3000 is en blijft vet maar de mpc2000xl ook.:engel: :smeris:
I:luv: the mpc serie forever.:kroon:

wesley aka enyo-dog

he christov,
dit heb ik ook al in de chat gedaan
ik heb mijn verontschuldiging aangeboden
en dat doe ik bij deze ook bij jou.
ik had niet zo moeten reageren.

en ik wil dat niet doen maar ik start hier zo wel ff een topic over
want ik wil zien wat jullie ervan vinden als ik dat zou doen.

Potverdikke wat ga je nu weer uitvreten !!!!
Wil dit niet in je verkoopthread zetten dus plant ik het hier maar neer...:(
Zoveel tips en adviezen gehad van iedereen en dan verpats je je MPC nog !! :stupid :stupid :stupid
Wat ga je kopen een MPC60,3000,2000 (geen XL) of ????
Man man man als je 1 van bovenstaande aan gaat schaffen vind ik je (sorry) heel dom.
Het is je eigen beslissing natuurlijk maar ik kan je nu al op een blaadje geven dat je er geen :kont: mee opschiet.
Ach ja in elk geval succes met de verkoop :D:D:D:D

Kevin,

ga mijn mpc verkopen en eerst maar eens muziekles enzo nemen
om meer over muziek te leren en hoe het in elkaar zit,
en het is zonde als de mpc op de zolder beland.:)

Tja op zolder belanden.....
Kun je dan niet beter de MPC houden en lekker klooien met dat ding!
Is gewoon leuk en je leert de MPC bovenal kennen !
Op muziekles leer je niet veel wat betreft beats programmeren en met een MPC werken dus dan is ie verrekte handig!
Mijn tip (maar je moet het zelf weten) die MPC houden en lekker bietfrieken,samplen en dergelijke want hier ga jij spijt van krijgen !

Kortom ga lekker op muziekles als je dat wilt en ga in de tussentijd alle oude soul en funk platen samplen en beats maken keer die MPC binnenste buiten !!!!!!!!

hahahha dit moordgastje is bijna lachwekkend.
Ik ben begonnen met beats maken op de pc, toendertijd nog met fasttracker en daarna met modplug, en toen heb k een tijd gespaard voor een emu esi2000 (hele leuke budget sampler) en daar werk ik nu al enige tijd mee in cubase. Werkt echt heerlijk maar toch komen er binnenkort een MPC2000XL (OF MPC1000 als ie echt zo goed is als op papier!!!) en een Korg Triton Rack bij. Ik heb nu een tijdje met de MPC2000xl gewerkt ook de laatste tijd en ik moet je zeggen dat het ook wel erg lekker werkt, ipv in cubase. Je werkt veel meer met je gevoel en gehoor dan verstand. Maar je zegt dat je er geen fatsoenlijke beat uit krijgt? Hoe bedoel je dan? Qua timing? Lijken je beats niet te kloppen? Dan lijkt me dit toch echt een probleem van jezelf! Aangezien je de quantize nog tot 1/64 kan zetten geloof ik of zelfs nog lager. Toen ik voor het eerst ermee speelde had ik binnen een half uurtje door hoe ik er samples in kreeg en ze goed kon slizen en had ik mijn eerste beatje er al mee gemaakt. Niet veel bijzonders maar het swingde wel heerlijk!
Dus ik denk toch echt dat je gewoon lekker wat hiphop nummers moet gaan luisteren, je een beetje verdiepen in het vinden van dope originele samples (je favoriete shit namaken is 1 keer grappig maar kan je geen moer mee, je leert er wel wat van) en gewoon lekker wat moet spelen met die MPC.

op de page van de hieroglyphics staan ook wat dope filmpjes over het maken van beats met een 2000xl.

En als je hem verkoopt, note me ff voor welke prijs je hem verkoopt! Want ik neem hem graag van je over.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back