EMU E6400 Ultra - ik wil die DNB basses leren maken.

Het heeft ermee te maken dat R.T.F.M. nooit een goed antwoord is op een forum.

Dan kun je dat wel standaard op elke vraag gaan antwoorden maar de handleiding geeft nu eenmaal niet overal antwoord op. Zo ook op deze vraag, de techniek om dit te doen ga je simpelweg niet in een EMU handleiding vinden.

tblijft toch wel terug komen op read the f..n manual, want als men niet de basics doorheeft wat heeft het dan voor zin om dingen uit te leggen met die machine als degene het toch nog niet begrijpt hoe het in elkaar zit.

Mijn tip voor D&B flabberbassen:

1 - Pak microfoon (Shure SM58)
2 - Prik in mic line in van sampler
3 - Tuit U lippen en doe maar D&B bass geluidjes maken
4 - Beetje EQ tweaken
5 - KLAAR!

Je kan ook gewoon een microkorg kopen, zitten ze standaard al in :okdan:

Je kan ook gewoon een microkorg kopen, zitten ze standaard al in :okdan:

Da is ja, Van de week bij 'n maatje met zo'n ding zitten spelen, tis dak geen geld over heb, maar anders...

http://producer-network.de/wissen/tutorials-und-howtos/optical-noisia-calyx-baesse-so-gehts is ook erg nuttig; het enige wat je hoeft te doen is Kontakt vervangen door je E-mu.

Wat overigens ook niet onderschat moet worden zijn complexe LFOs die niet precies met 4 of 8 stappen lopen - ik upload als ik thuis ben wel even een demo in Massive van een basgeluid dat ik op Youtube ben tegengekomen. Ik heb gewoon naar zijn screenshot van de Performer (een soort complexe LFO) gekeken :D - het resultaat is erg aan te raden.

kan iemand het nu eens uitleggen?

blijkt dat ik ook die z-plane dingen heb en nou wil ik ff dnb maken!

(semi-sarcasme! ik wil het echt wel weten)

Luister eens naar die demo's in mijn linkje. Da's met een gewone lowpass. Z-plane maakt dat nog allemaal spectaculairder (mits je het natuurlijk moduleert).

Ik had nog dat Massive-dingetje beloofd, dus in de bijlage zitten het geluid en het screenshot.

Attachments

• massive_subfocus.jpg
    massive_subfocus.jpg
    276,1 KB · Bekeken: 102
  • subfocus_bass.mp3
    940,8 KB · Bekeken: 94
Het is een sampler! Belangrijk is dus wat je erin stopt. Ik krijg veel betere resultaten met samples van een dikke oude overstuurde analoge bak. Ik wilde mijn Emu weer aansluiten door deze thread maar toen kreeg ik eigenlijk al goede resultaten met het klooien met de interne effecten van Renoise (met die nieuwe Hydra kan je meerdere effecten te gelijk aansturen!).

Nick Breed - 1 Hour Wage Clip

Kijk, en dat is dus de reden dat ik geen hardware samplers meer gebruik :D. Of deze gast had z'n tutorial beter voor moeten bereiden (en het in 10 minuten kunnen doen).

Ik heb de eerste video bekeken maar die lijkt eigenlijk neer te komen op "kies een goede sample als basis" - ja, hoe dan? Dan leg je nog niet echt iets uit ;).

Luister eens naar die demo's in mijn linkje. Da's met een gewone lowpass. Z-plane maakt dat nog allemaal spectaculairder (mits je het natuurlijk moduleert).

Ik had nog dat Massive-dingetje beloofd, dus in de bijlage zitten het geluid en het screenshot.

Ja die van die tutorial dus.. nee Subfocus is nou niet echt bepaald een geweldige reese maker. Daarom liggen ze ook altijd achter in zn mix.

Ik zit nu al jarenlang op Dogsonacid.com aan het begin leek het alsof ze daar veel verstand hadden, achteraf zijn er wel een paar die weten hoe of wat maar meerendeel lult maar wat.

Z-Planes worden eigenlijk nog maar weinig gebruikt in Drum & Bass kwam ik achter. Mensen als Teebee & Calyx die werden gekend voor de sound hebben zelfs voor hun nieuwste album geen hardware (en dus ook geen EMU) gebruikt.

Maar goed.. Zelfs met uitleg ben je nog wel lang bezig om deze te perfectioneren. Echt geloof me, ik probeer het zoveel mensen uit te leggen en die staan met vraagtekens ook al is het nog zo duidelijk.

Rise And Repeat. :okdan:

http://producer-network.de/wissen/tutorials-und-howtos/optical-noisia-calyx-baesse-so-gehts is ook erg nuttig; het enige wat je hoeft te doen is Kontakt vervangen door je E-mu.

Wat overigens ook niet onderschat moet worden zijn complexe LFOs die niet precies met 4 of 8 stappen lopen - ik upload als ik thuis ben wel even een demo in Massive van een basgeluid dat ik op Youtube ben tegengekomen. Ik heb gewoon naar zijn screenshot van de Performer (een soort complexe LFO) gekeken :D - het resultaat is erg aan te raden.

haha! ook die ken ik! Zelf ooit mee begonnen maar wat hij daar deed kan nog wel veel beter en zonder al dat sample gedoe.

de vertaling in het engels staat in deze thread. Thread is gestart door mijn producer buddy jaren terug. :D

Ik zit nu al jarenlang op Dogsonacid.com aan het begin leek het alsof ze daar veel verstand hadden, achteraf zijn er wel een paar die weten hoe of wat maar meerendeel lult maar wat.
Het grootste nadeel op DOA vind ik de ongelofelijk slechte spelling en de gruwelijk grote signatures die gewoon meer dan de helft van iedere post innemen. Dat eerste valt niet te verhelpen, dat tweede wel :(.

Hier overigens dan een tweede van de Virus B/C: Dyson:
http://www.theheartcore.com/music/dysonbass.mp3

Ik moet zeggen dat naar deze basjes eigenlijk m'n voorkeur uitgaat - dat diepe, rommelende gezoem, volgens mij oorspronkelijk van de Alpha Juno met PWM en Chorus op voluit.

Nog eentje van de Ion die laat zien hoe 'ie wordt opgebouwd vanuit scratch:
http://www.theheartcore.com/music/sinewave_to_darkwave.mp3

Ik heb alleen maar de ESI-4000, en daar zit geen Z-plane op, dus wil ik wel eens weten wat het effect daarvan zou zijn.

Vergelijkbare discussies

Back