Virus C checksum error

barend

Ouwe rot
Als ik geluiden/soundbanks probeer in te laden in mijn Virus C krijg ik steeds de melding checksum error, wrong checksum op het beeldscherm van mijn Virus.
Hij laad dan vervolgens niet alle geluiden in, maar slecht een enkele.
Ook laad hij niet de softknob toepassingen in.

Ik heb het geprobeerd met de sounddiver en met een sequencer. Mijn midi connectie is goed en ik heb een goede midi interface.

wat kan het probleem zijn?

en nog een vraagje: is de VirusRack XL soundbank A en B ergens te downloaden?

Heb je al eens geprobeerd de mididump 'trager' te laten verlopen ?
Lijkt op een overgelopen buffer in de virus zelf, hij kan dus de binnenkomende datastroom niet aan en schrijft dus niet alles keurig weg.

In je sequencer de bpm verlagen ofwel in de dumpmode een vertraging van pakweg 100mS inlassen na elk pakketje data.

Midi Ox is hiervoor heel handig, gratis en oh zo veelzijdig.

Kan je hier downloaden :

http://www.midiox.com/

Bedankt voor de info!

Het is me nu gelukt om via de sequencer een soundbank in te laden. Ik heb het tempo op 40 gezet. Ik krijg echter nog steeds de melding 'sysex wrong checksum' zodra ik begin met dumpen, dat vind ik vreemd.
Via de sounddiver lukt het nog steeds niet. Hoe kan ik dit dan verhelpen?

Ik wil eigenlijk gewoon de originele VirusRackXL geluiden er weer terug inzetten want die vond ik wel mooi, maar ik heb deze niet meer op CD.

Nog een vraag: alle soundbanks worden op bank A ingeladen, kan ik ze ook op bank B inladen. En hoe werkt dat dan?

Bedankt voor de info!
Nog een vraag: alle soundbanks worden op bank A ingeladen, kan ik ze ook op bank B inladen. En hoe werkt dat dan?

Dat kan zeer eenvoudig, zit alleen niet bij de Virus, maar het is in ieder geval erg eenvoudig. Weet het niet uit mijn hoofd :stupid

Checksum error zou kunnen duiden op slechte data. Oftewel de midi sys-ex data is beschadigd. Het is lastig om te ontdekken wat er fout is en om het te repareren. Waar heb je de sys-ex data vandaan? Weet je zeker dat de soundbank voor de Virus C is bedoeld?

Ik heb het geprobeerd met een stuk of 10 soundbanken van verschillende CD's (voor de Virus C) en bij allemaal kreeg ik dezelfde melding. Dus het lijkt me sterk dat ze allemaal beschadigd zijn.

Dat kan zeer eenvoudig, zit alleen niet bij de Virus, maar het is in ieder geval erg eenvoudig. Weet het niet uit mijn hoofd :stupid

Mocht je een keer achter de Virus zitten, kun je het me dan laten weten?

Voor degene die het interessant vinden. Dit is het antwoord van de access support:

In this case the amount of Midi data sent is too much for the
Midi interface, especially since SysEx data is quite a lot of
data compared to just notes or Midi controllers.
You might want to try to slow down the SysEx transmission
by raising the "SysEx Timeout" parameter in the inspector
to the left side of SoundDiver. Check if this helps.

met de sequencer op een heel laag tempo lukt het nu wel, met de
sounddiver nog niet.

Wat zijn trouwens enkele soundbanks voor de virus C met echt
mooie geluiden? (sferische sounds en mooi vintage geluiden
bijvoorbeeld)

Back