Nieuwe produkten van Roland in September.

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Via internet.
Schiet maar raak,wat voor produkten zal het zijn?
EEn fantom G rack?Een weeral Juno...Reeks?
Er kan toch niets vernieuwend zijn?Altijd weer die uitbreidingen van de roland reeksen.New look in oude dozen!
Komt toch eens met een vernieuwende synth reeks af.Totaal nieuw!

Wat is je bron dan?

En ik wil je niet ontmoedigen, maar de discussie van oude wijn in nieuwe zakken is reeds vele malen eerder hier gevoerd (meest recent de S90 XS draad).

Zoals ik er tegenaan kijk zijn er nog steeds fabrikanten/synthbouwers zoals Dave Smith, Moog, Roger Linn, Analog Solutions, etc, die de klankopwekking nog oldschool doen. Yamaha, Roland en Korg zijn jaren geleden al gestopt met het maken van echt interessante gear omdat ze bang zijn dat hun mainstream publiek dat niet trekt.

Daarom heb ik geleidelijk ook van alles één, behalve een lekkere analoog. Deze staat dan ook erg hoog op mijn lijstje (zodra ik de benodigde euri's vrij heb weten te maken).

Komt toch eens met een vernieuwende synth reeks af.Totaal nieuw!
Roland heeft zich altijd al voornamelijk op de consumenten markt gericht dus zo gek is het niet dat ze steeds weer met dit soort concepten komen... zal wel een goede formule zijn...
de meeste Roland synths die analoognazi's nu gebruiken waren destijds ook niet echt het neusje van de zalm...

en tsja, welke vernieuwing kan je tegenwoordig nog verwachten van een synth? qua hardware zal het niet veel afwijken van het day 1 concept... en qua synthese kan het heel spannend maar dan zal men al snel knoppen te kort komen en gaan liggen zeuren over te weinig hands-on... etc etc...

old whining in nieuwe zakken over oude wijn in nieuwe zakken.

Komkommertijd!

Sjongejongejongejanke..
Er is toch nog helemaal niks bekend over wat voor nieuwe Roland producten er aan komen!? Maar wel hier al gaan zeuren over dat het oude wijn in nieuwe zakken is. :D Apart hoor...

Krijg ik bonuspunten bij de oude wijn?

Nee, maar van écht goede oude wijn kun je wel synths financieren, mits je meerdere flessen hebt of echt iets zeldzaams...

ow, ehm.....yay

Nieuwe V-synth rack?
MC-707 ?

Een 16 stemmige analoge synthesizer met drie oscillatoren per stem, vijf verschillende filtertypes en een modulatiematrix die je met patchcables instelt.

:doei:

Een 16 stemmige analoge synthesizer met drie oscillatoren per stem, vijf verschillende filtertypes en een modulatiematrix die je met patchcables instelt.

:doei:

Althans dat staat dan met grote letters op de doos.

In werkelijkheid is het een digitale, plastic aftreksel a la de SH-201 met op de synth 'geschreven':
16-voice ANALOG modeling SYNTHESIZER

Patchkabels zijn te doen via USB op de pc (net als een uitgeklede versie van de Nord Modular)

:D

Was ik de analoge flanger / phaser / chorus / delay sectie vergeten?

Wellicht is er wel weer iets nieuws te verwachten, de V-Piano is natuurlijk ook een ontwikkeling te noemen...of wordt het een JP-9000?

ik denk datje dan moet kijke by bv modulair fabrikanten / waldorf doet veel nieuwe dingen ...ook
blofeld en diekeys version en nog soon ??? ff naam kwijt keys

maar idd waneer komter een keertje weer een soort andromeda van roland

een jp16
met meer
hehehehe

Nieuwe V-synth rack?
MC-707 ?

kheb wels van iemand ...een bekende hiero
...wat trackjes / snippets geluisterd van de v synth
klonk egt verbazing wekkend netjes
letop netjes
die gast had geloof ik een sh09 ..en tb nagemaakt
:W

ik gebruik momenteel ook een novartion nova
egt ok mogelijkheden ...en lekker easy too programming en niet te duur
dus mn va voor oor - delen liggen momenteel buiten by t ouwe papier
:engel:

ik heb sinds een paar maanden ookeen nord modulair die gebruik ik stukken minder

netjes lkan ook ok zijn
ik denk dat de prophet 08 net so analoog klinkt :duivels:

natuurlijk brengen ze een fantom g rack uit. maar wat de voordelen zijn? je hebt geen pads, ook geen sequincer. alle voordelen die de G brengt ten opzichte van de X worden teniet gedaan.

de effectprocessor is wel mooi. patches skippen zonder gaps :)

heeft iemand die nieuwe AX controller weleens geprobeerd?

Back