Welk merk is dit?

Likwidz

Music Please...
In de bijlage een foto van een mixer. Kan iemand mij vertellen wat voor merk mengtafel dit is? Tis een oudje en volgens mij een zelfbouw, het enige dat er op staat en wat een merk zou kunnen zijn is "HE" wat onderaan op de channel strips te zien is, maar ik kan hier niet over vinden.

Iemand een idee?

Attachments

• mixer.jpg
    mixer.jpg
    237,8 KB · Bekeken: 127
Het ziet er uit dat het idd zelfbouw is, sowieso de behuizing, al lijken de channel strips een merk te zijn. Maar misschien zijn de losse kanalen ook een bouwpakket geweest toendertijd...

Ziet er leuk uit en ben ook wel benieuwd hoe hij klinkt alleen heb ik er geen voeding bij. Hij heeft een aparte AC in met 5 pinnetjes, een soort DIN plug lijkt er in te moeten. Dan is natuurlijk de vraag hoeveel volt en ampere...

Iemand toevallig verstand van de juiste stroom bij zoon apparaatje vinden?

Mitec voeding heeft ook zo'n plug denk ik. Maar is moeilijk te beoordelen wat er in moet aan spanningen en stroompjes. Meestal geeft de voeding dan meerdere dingen af als het meer pennetjes zijn. Denk aan +12V en -12V en +30V ofzo...

Ik zou er voorzichtig mee zijn. Voorda je het weet ruikt je mixer raar en branden er lampjes die niet moeten branden.

Hij lijkt trouwens verdacht veel op StudioMaster dingen..

Laatst gewijzigd:
Ik heb hier een Dynamix staan die ook DIN gebruikt voor z'n voeding. Die verwacht inderdaad een symmetrische voeding daarop (geen idee hoeveel, maar hij doet het prima met +/-15V). Als ie ook phantom power heeft mogelijk nog een 48V. DC is overigens waarschijnlijker dan AC. Een hoop tafels hebben een externe voeding. Dat gezegd hebbende: mijn Soundcraft dan weer niet, die heeft alleen een externe trafo.

Anyway, het veiligst is 'm openmaken en kijken waar de draadjes van de DIN plug naartoe lopen...

Bedankt voor de uitleg vcovca + etaoin! Als je hem openmaakt dan zou iemand die er verstand van heeft (en de juiste apparatuur) dus kunnen afleiden wat voor stroombehoefte de mixer heeft? Hij heeft wel XLR mic in, dus 48V voor phantom is mogelijk dat hij dat nodig heeft ja, goede opmerking.

Over de Studiomaster twijfel ik, gezien de oudere designs van hen. Laten we het maar op zelfbouw houden, of een elektuur pakket, of zoiets... Ik denk dat ik hem toch maar eens wegbreng naar een techneut, tis zonde om hem te laten verstoffen...

Ik denk dat dit mixer is, gebouwd volgens de Elektuur schema's van de jaren 80. De voeding is dan + en - 15 volt.

[EDIT]... of is het de Velleman kit ?

Laatst gewijzigd:
En zonde om hem op te blazen met verkeerde stroompjes..

Back