andromeda doet raar

gurth

Stamgast
Hallo daar,

Ik heb een alesis andromeda met probleempjes.

Als ik de alesis aanzet start hij niet gelijk door, dan moet ik hem uitzetten en gelijk weer aan en dan doet hij het goed.

Er is ook een mogelijheid om de pitchbend en het modwiel aan bepaalde functies te hangen(bijv pitch of effect depth), als dit in een bestaande patch gedaan is, werkt het goed, maar als je daar wat aan wil veranderen, dan werkt dat niet, het staat wel goed in de display geprogrammeerd, maar er veranderd niks aan het geluid.

Ik heb op een gegeven moment de os geupdate daarvoor deed hij het ok maar daarna liep hij zelfs af en toe vast, na nog een keer updaten met een andere midibox doet hij het een stuk beter, maar loop ik wel tegen bovenstaande problemen aan.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is, heeft iemand de kennis en materialen om dit varkentje te wassen, tegen vergoeding uiteraard.

alvast bedankt

dat van die pitchwielen komt doordat je ergens iets niet heb aangezet, dat is geen hardware probleem denk ik. misschien ergens de amount opendraaien

Bedankt voor de info sunny pedaal, het lijkt er inderdaad op dat omwissellen van een chip de remedie is.

heeft iemand ervaring daarmee? en zin om dit te doen?

gegroet

Bedankt voor de info sunny pedaal, het lijkt er inderdaad op dat omwissellen van een chip de remedie is.

heeft iemand ervaring daarmee? en zin om dit te doen?

gegroet

Als het nou om een normaal DIP chippie ging.....nee het is een SMD....het is te doen hoor dat wel maar zo'n gepriegel...
Maar even voor andere...het gaat hier dus over een SRAM chip die voor de problemen zorgt.....
Ik heb zelf wel eens eerder een Andy gerepareerd maar die had last van wat koude contacten en slechte kabels.....

ben zelf naar de alesis/numark service in duitsland geweest ooit. zeer tevreden over de reparatie. misschien is er ook 1 in nederland, anders die eens proberen.
met de servicemanual , (als je die mag hebben ) zou een goede reparateur uit nederland het ook moeten kunnen overigens

Back