max/msp

legalized

Ingeburgerd
hoi!
ik zoek een opleiding / cursus die mij de wegwijs kan leren in max/msp, iemand enig idee? (omg. zuid holland)
gr.

max kan je prima zelf leren hoor. demo downloaden en de tientallen tutorials doorlopen. kom je al een eind mee.

Dan kan het lang duren. Mits je al enige programeer ervaring hebt.

Ikzelf geef les in Max/MSP maar woon in Amsterdam. Bij de HKU geven ze les in Max/MSP maar da's ook in Noord Holland.

wat voorkennis kan zeker wel helpen ja. maar wat naar mijn mening het productiefst is is om projectjes te formuleren en vervolgens stap per stap uit te werken hoe je die voor elkaar krijgt. zo heb ik t mezelf aangeleerd, grotendeels dankzij de tutorials en reference patches in max. ook wel met advies van een meer ervaren max'er zo nu en dan. het cycling74 forum is ook een ontzettend goede resource.

legalized, wat wil je juist met max bereiken?

(ik ben professioneel max'er en woon in r'dam, doceer workshops max en gerelateerde zaken oa. aan de TU delft)

Ik werk zelf al 12 jaar met max/msp (ook profesioneel/beroepsmatig/docent) maar mijn ervaring is dat een minimum van 10 lessen je zo op weg helpt dat je het principe van max begrijpt. Voor veel mensen is een "bang" een erg abstract begrip. Ook na het lezen van de help/tutorials/reference files. Hulp in het begin om dit soort zaken te doorgronden helpt enorm. Kans is erg groot dat mensen in het begin afhaken omdat de leercurve te groot is. Abstract denken (wat je toch op een zeker niveau moet doen) moet je ook leren en gaat niet over 1 nacht ijs.

Ik leer elke dag nog nieuwe dingen, voornamelijk van andere maxers die het toch op hun manier doen. Maar dat doen alle maxers op elk niveau ;-)

Wat divi zei: "om een projectje te formuleren" is ook wat ik adviseer, ook al neem je les. Doelgericht maxen is het beste aangezien je je aardig kan verliezen in max (het is namelijk erg verslavend)

Succes er mee!

Ik leer elke dag nog nieuwe dingen, voornamelijk van andere maxers die het toch op hun manier doen. Maar dat doen alle maxers op elk niveau ;-)

idem met Reaktor, hetgeen volgens mij een toegankelijker platform is. En hier hou ik op met deze thread te vervuilen.;)

Zo te zien zijn max gebruikers net zo ontoegankelijk als het programma. Geef die man nou eens een fatsoenlijk antwoord. Alsjeblieeeft?

Back