hardstyle FX geluiden

Nee, de TS zit elke dag hard te werken in FL, believe me.

Ik maak mijn screeches in 3xOSC trouwens. Ik wil eerst weten wat alle knopjes doen, hoe ik LFO's moet afstellen, etc. Dan kijk ik naar plugins en als ik een leuke zie denk ik er een maand over om 'm te kopen.

Enfin, een hardstyle screen in 3xOSC:
Alle 3 osc op zaag, volume lfo alle knopjes naar links, door de speed nu te variƫren, krijg je het geluid dat jij wel. Met finetune, stereodetune en CRS (geen idee waar dat voor staat) kun je de toonhoogte etc bepalen.

Dan moet het toch wel een zeer zwaar afgesteld effectje zijn om een unieke sound uit een nexus preset te halen ;)

Luister eens naar het begin van de track ''creeps'' die ik een hele tijd terug heb gefixed. Dat begin van de track is een nexus ''screech?''. Met portamento en idd wat dist, eq en filters krijg je wel een unieke sound :D

Ik zou mijn account hier ook meteen wegdonderen en idd alles lekker zelf leren. Maar dan vanaf nu ook niks meer vragen ajb.

Wat is dat voor onzin? De TS stelt toch gewoon een vraag?
Zijn antwoord was op een onzinnige reply van iemand dat luidde als
"ik zou het door iemand anders laten doen... ALS ik jou was nutuulk"

Wat is dat voor onzin? De TS stelt toch gewoon een vraag?
Zijn antwoord was op een onzinnige reply van iemand dat luidde als
"ik zou het door iemand anders laten doen... ALS ik jou was nutuulk"

Lieve purno, dat is geen onzin als je de rest van de draad doorleest. Dan is de reactie van meneer steen volledig begrijpelijk

screech, ik had er nog nooit van gehoord behalve dan het personage uit
saved by the bell...

samples van films etc...

heb ergens nog een teknotape waarbij ze gewoon onverknipt/ongesampeled
de hele audiotrack van Tron lieten meedraaien.
gaf het geheel wel een duister randje ondanks dat het een disneyfilm was.

Luister eens naar het begin van de track ''creeps'' die ik een hele tijd terug heb gefixed. Dat begin van de track is een nexus ''screech?''. Met portamento en idd wat dist, eq en filters krijg je wel een unieke sound :D

Met genoeg FX erover lukt het natuurlijk ook wel, maar ik bedoelde meer aan te geven dat ik vind dat er wel het 1 en ander moet gebeuren qua fx voordat een of andere nexus preset echt 'uniek' klinkt en onherkenbaar is. Vaak is het makkelijker om gewoon zelf een geluid te maken met een synth dan dat je een (nexus) sample zo probeert te vervormen dat je datzelfde geluid bereikt. Maar het is natuurlijk wel mogelijk idd, en die screech in 'Creeps' is best vet.

die kerel wil gewoon ff weten hoe je een basis screech maakt :P WEEeeeuhhhjjWWOooeeeeiiwrrrfffrffggeeewuuuweeeeeeeuuuwwwiiiiigrrff.... weet je wel

VB Sylenth 1 :

1. Lead geluidje kiezen
2. en dan ff een Pitch AB handmatig erop zetten (onder misc 1 zet dan bij SOURCE de term > VELOCITY aan dmv rechtermuisknop en dan een selectie uit de lijst) > daarna weer rechtermuisknop op een groen hokje onder de VELOCITY :) en dan Pitch AB toevoegen ;) (doe dit ook onder de LFO1) + aan de knop draaien tot het lekker klinkt
3. dan de RATE en GAIN knop van LFO 1 instellen (beetje mee pielen) en wat effect erover pleuren (distortion oid)
4. Draai beide bovenste knoppen van DETUNE naar links

/ RATE = SPEED = snelheid = snelle/langzame golf .
En het kan op nog 651 manieren idd :P.

synth nummer 197 >

http://www.speedyshare.com/942393765.html

Resultaat 2 (andere synth) >

http://www.speedyshare.com/815286880.html

En dan kan je alleen uit sylenth 1 al echt zat screeches maken :). FM 8 etc is ook wel goed :).

Ik las hier nog wat over nexus.. ik vind nexus soms wel handig voor met specifieke packs. Maar standaard is er niet veel aan idd. Saaaai.

Laatst gewijzigd:
VB Sylenth 1 :

1. Lead geluidje kiezen
2. en dan ff een Pitch AB handmatig erop zetten (onder misc 1 zet dan bij SOURCE de term > VELOCITY aan dmv rechtermuisknop en dan een selectie uit de lijst) > daarna weer rechtermuisknop op een groen hokje onder de VELOCITY :) en dan Pitch AB toevoegen ;) (doe dit ook onder de LFO1) + aan de knop draaien tot het lekker klinkt
3. dan de RATE en GAIN knop van LFO 1 instellen (beetje mee pielen) en wat effect erover pleuren (distortion oid)
4. Draai beide bovenste knoppen van DETUNE naar links

/ RATE = SPEED = snelheid = snelle/langzame golf .
En het kan op nog 651 manieren idd :P.

Lekker voorgekauwd.:D Er zijn makkelijker manieren.:eureka:
Neem een vocal , reversen en distortion erover. Wat reverb , delay en EQ.
En viola! Easy & Snel! :engel:

Attachments

• eigen fx sound 2.wav
    2,1 MB · Bekeken: 111
Wat is een screech? Is dat zo'n moderne Virus 'hoover'?

Nou ik heb de voorbeelden geluisterd en dat heet gewoon een hoover.

. . . screech, wat een k#tnaam, doet me meer denken aan een natte sambalscheet dan aan een intelligent geprogrammeerde bak herrie.

ik maak die "screech" d.m.v. met de pitch te rommelen kan goet met oa. synth1, oatmeal en triangle2. Maar lukt ook goet met LFO

Back