Geen signaal via inputs Motu 828 mk3

The Mrs & Me

Ingeburgerd
Ik heb sinds kort een Motu 828 mk3 en loop binnen Logic (en Live trouwens ook) tegen het probleem op dat ik niets kan opnemen. Ik maak een midi track aan voor een midi module, neem wat noten op en maak vervolgens een audio track aan, met als input analoog 3-4 (waar de uitgang van de midi module rechtstreeks op aangesloten is). Ik zie echter de meters van de audio track (wel 'armed' natuurlijk) niet op en neer gaan en er wordt dus niets opgenomen.

Moet ik dit via CueMix fx oplossen? Ik zie daar dat er wel signaal op analoog 3-4 binnenkomt (ik hoor dit signaal ook via de speakers).

Ik had hiervoor een Audiophile USB en daarmee kon ik probleemloos opnemen...

Ik snap het even niet meer. Heeft iemand soortgelijke problemen gehad en een oplossing gevonden?

Driver update gedaan? V1.06?

Knal alles open in Cuemix FX, gewoon schuiven openen. Kan mij iets vaags herinneren. Kijk ook effe of alles "aan" staat. Je kan namelijk ook je kanalen aan en uit zetten.

Ik weet niet of het helpt.

Ok, zal ik eens proberen, maar volgens mij heb ik de 'belangrijke' kanalen al open gezet. Ik heb in CueMix FX toch alleen te maken met het tabblad Inputs in dit geval? Mixes en Outputs heb ik toch niet nodig als ik gewoon een signaal in Logic wil opnemen?

Cuemix FX is een waardeloos programma. Vind ik. Ik kan mij niet meer precies herinneren, maar ik weet wel dat ik alles gewoon opengooide en toen kreeg ik er voor het eerst geluid uit.

Maar is het gelukt? Anders effe op de motu zelf de knop indrukken "channel", dan zie je het groen schermpje veranderen. Als het goed is zie je dan mix1, analog 1, 2, 3 enz enz... staat er MUTE ON of OFF?

Tja... gebruikersfout zullen we maar zeggen. Ik was al eerder in de war door de naamgeving van de kanalen en Logic neemt de namen die ik aan de kanalen geef in CueMix FX niet over. Dussss... analoog input 3-4 is in Logic input 5-6, aangezien de mic-ingangen in Logic 1-2 zijn. Dom dat ik dit niet eerder had uitgeprobeerd. Bij de outputs is analoog 1-2 weer wel output 1-2 en is de main output in Logic output 9-10. Beetje verwarrend allemaal, maar niet onoverkomelijk denk ik.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Back