Crumar Jazzman

orson.wouters

Voltage Controlled Lid
Hey!

Ik heb al een tijdje gezocht, maar er is echt geen greintje klank van die Jazzman te vinden op het web.
Ik wil dus al een even weten hoe die crumar jazzman juist klinkt, omdat ik er mss wel eentje wil kopen.

Zijn er mensen die zon ding hebben staan, laat maar komen die sampletjes! :kimono:

groets

Attachments

• jazzman01.JPG
    jazzman01.JPG
    12,9 KB · Bekeken: 132
jazzman mp3

jazzman mp3

Je treft het! Ze zijn bijna niet te vinden, en info is idd ook schaars, weet ik nog van toen. Ik heb namelijk eventjes een Jazzman in huis gehad die ik ergens gratis af mocht halen, weehoo! Ik dacht "wow een vintage elektrische piano!", maar was wat teleurgesteld in de klank. Erg dunnetjes allemaal. De tweakbaarheid van het geluid vond ik dan weer wel geinig.

Maar goed, hier dus even wat krakkemikig gepiel op de Jazzman. Ben van oorsprong gitarist, en dit was 1 van de eerste toetsinstrumenten die ik had. Ok, genoeg ingedekt, luisteren en lachen maar!

Oja, reverb is natuurlijk naderhand toegevoegd. Ik heb ook nog wel de droge versie, maar dan wordt mijn spel van destijds nog pijnlijker blootgelegd :D

Attachments

• jazzman_wFX.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 110
Hey bedankt gijs! :okdan:
De klank is idd wat dunnetjes, maar ik heb gewoon iets nodig waarop ik piano kan oefenen als de tv opstaat bij de "echte" piano eigelijk :P
Ik ga vanaf volgend jaar KSO doen
Daarvoor is ie mss wel ok (de look vooral), ik wil hem ruilen tegen een Rhythm Ace FR8L, dat heeft dezelfde waarde en dat staat hier toch niks te doen dus...
Met een bak fx word ie mss wat interessanter :)

Ik heb er ooit 1 op de vrijmarkt gekocht.
Toen ik thuis de stekker erin stak en en toets aansloeg maakte hij een elektro bass geluidje en toen rook, vervolgens wegegooid.

Het is eigelijk maar een erg gelimiteerde polyfone synth...
Zijn er e-pianos die hierop lijken qua uiterlijk (die stevige on-the-road-look vind ik wel OK), een iets bruikbaardere klank hebben en toch nog rond de 150 a 200 zitten? mss ook wel met velocity

Ik zat gister nog te denken: als het je alleen gaat om het toetsen spelen terwijl je niet bij de echte piano kunt, zou je ook eens aan de cs1x kunnen denken. Heel andere hoek, zeker niet zo'n mooie looks als de jazzman, maar voor 150 euro een complete synthesizer met velocity en aftertouch.

Nja, ik kan er zo eentje lenen van iemand als ik dat wil en ik heb die vroeger ook al eens geleend, maar die toetsen voelen wel heel synth-achtig vind ik, zo los.
Ik weet niet of dat anders is bij die Jazzman.
Het ding ziet er idd ook niet uit, maar tis anders wel een goeie optie ja.
Zon dingen met rhode-klanken zijn te duur denk ik he, dat had anders ook wel bruikbaar geweest (aangezien ik jazz ga doen).

Toetsen voelen niet heel erg anders imho. Ik zou nog 2x nadenken voor je voor de Jazzman gaat.

OK, bedankt voor het advies :)
Ik denk dat ik gewoon de rhythmbox ga ruilen tegen de jazzman, daar ben ik al iets meer mee (ik heb nog geen enkele polyfone synth (behalve microkorgje dan)) en dan kan ik nog steeds die CS1X lenen mocht hij niet goed genoeg zijn.

Je kan misschien ook kijken naar een DX7 (of anders TX7). Klavier en er zijn meer dan genoeg EP sounds voor te vinden. Ook niet bijster duur en misschien heb je er op de lange termijn meer aan (is per slot van rekening een volwaardige synth). Qua looks....tsja...gewoon je ogen dicht doen als je speelt :)

Kijk ik liever niet naar :P
Nee, synths heb ik niet echt meer nodig, ik gebruik ook heel de tijd analoog dus synths van die DX7 ga ik toch niet gebruiken waarschijnlijk.
En heel de sfeer van de studio is verpest met zon ding :P
Liever de gratis cs1x dan, die kan ik nog op tijd terugbrengen als ik hem beu ben.
Het zou wel leuk zijn als je midi out op de jazzman kon zetten...
Dan kan ik een vstpianootje gebruiken ofzo

Back