Overzetten registratie Cubase

spdk

ech wel
Goedendag,

Ik kan Cubase Studio 4 overnemen, maar op dit moment is alleen de dongle beschikbaar.

Heb ik daar genoeg aan? Kan ik Cubase 4 ook van de Steinberg site downloaden?

Mis ik verder nog iets?

Bedankt voor uw reactie!

Ik ben al geregistreerd bij Steinberg met Cubase LE en wil deze Cubase Studio 4 licentie gebruiken om te upgraden naar Cubase 5.

Heb ik dan naast de cd en dongle ook nog een serial nodig?

Thanks!

ingewikkelde constructie, maar als je hem alleen als dongle van 4 naar 5 wilt gebruiken dan kan dat volgens mij, aangezien bij de upgrade van cubase 5 je de dvds van 5 krijgt, het licentie papiertje is dan voldoende om je dongle te upgraden.

hou er wel rekening mee dat hoogstwaarschijnlijk de dongle is geregistreerd op de naam van de verkoper op mysteinberg.net.

dit dien je wel over te zetten op je eigen naam (kost geloof ik wel geld), anders wordt cubase 5 op zijn naam geregistreerd (automatisch).

het beste is natuurlijk gewoon even steinberg zelf mailen hoe dit werkt.

als je alleen cubase 4 studio wilt gebruiken dan heb je de dvd wel nodig voor installatie.

maar zorg er voor dat die dongle op jouw naam komt, anders heb je er geen donder aan op de lange termijn.

sorry dat ik doorvraag, maar ik heb morgen een deal met iemand, waar cubase 4 een onderdeel van is en dat is op dit moment dus alleen de dongle.

Dat licentiepapiertje, dat is dus een document dat je bij de aanschaf van Cubase 4 krijgt?

Het wordt nix he? ;(

Vind het een beetje vaag....laat je niet foppen want die dongles kun je ook zo kopen :D
En je gooit van zo'n duur pakket toch niet de installatiecd weg of je bent er in elk geval superzuinig op? Ik stop alles na de installatie weer terug in de doos en die gaat weer in een andere doos de zolder op....maar ja wie ben ik.
Tegenwoordig krijg je bij zo'n beetje alle geluidskaarten een Cubase LE versie (die al behoorlijk uitgebreid is) en waarvan je voor een appel en een ei kunt upgraden naar andere versies.

Als ik het goed gelezen op de Steinberg site, moet ik zorgen dat de Cubase 4 license die op de usb key staat unregistred wordt, dus niet meer gekoppeld aan het steinberg account van de verkoper.

Het kan ook zijn dat hij de software niet geregistreerd heeft, blijkbaar kun je het dan ook gebruiken, dan kan hij mij gewoon de usbkey geven en kan ik de software onder mijn account registreren.

Hoe dan ook moet ik iemand vinden die de Cubase Studio 4 dvd heeft, zodat ik deze even kan lenen om de software te installeren, want over dvd's die kwijt zijn kan ik niets vinden bij Steinberg.

Laatste nieuws is dat het hele feest niet doorgaat wegens slechte organisatie.

Ik heb laatst Cubase 4 overgenomen van iemand. Het handigst is om gewoon zelf een Steinberg Key te kopen, naar de verkoper toe te gaan en dan via de Syncrosoft software de licence van zijn key naar jouw key te kopiesmeren. Dan heb je het pakket gekocht. Die CD kan je vast voor een klein bedrag van Steinborg zelf krijgen. Op deze manier hoef je dus niet online dingen te unregisteren. Gewoon van de ene dongle naar de andere dongle verplaatsen. Werkte bij mij als een trein en (omdat ik de CD wel had) hoefde Steinborg support er 0 keer tussen te komen.

Hallo,

mocht je willen kopen/verkopen dan even op deze link klikken. Zal een hoop vragen beantwoorden.

Verkopen/kopen

Wat de installatie DVD aangaat. Zodra je de Cubase 4 licentie hebt, dan (wanneer je nog geen MySteinberg account hebt) een MySteinberg account aanmaken, en de Steinberg USB Key registreren met de licentie. Dan kan je ons een Email sturen (of bellen) met het verzoek om een nieuwe installatie DVD. Die zullen we dan zonder verdere kosten naar je sturen per post.

Gr,

Chris

Hallo,

mocht je willen kopen/verkopen dan even op deze link klikken. Zal een hoop vragen beantwoorden.

Verkopen/kopen

Wat de installatie DVD aangaat. Zodra je de Cubase 4 licentie hebt, dan (wanneer je nog geen MySteinberg account hebt) een MySteinberg account aanmaken, en de Steinberg USB Key registreren met de licentie. Dan kan je ons een Email sturen (of bellen) met het verzoek om een nieuwe installatie DVD. Die zullen we dan zonder verdere kosten naar je sturen per post.

Gr,

Chris

Top! Dank je wel voor de tip over de gratis dvd. Klopt mijn eerdere post over het overnemen van de USB key? Kan ik de usbkey met licentie zo overnemen zolang hij de software niet geregistreerd heeft bij Steinberg? En deze vervolgens zelf registreren?

Ik had de knowledgebase link al doorgelezen en zo stond het er volgens mij.

Hallo spdk,

Mocht de verkoper de Steinberg Key met de licentie bij ons geregistreerd hebben, dan moet de verkoper ons een Email sturen, met de wens om de Key met de Cubase 4 licentie uit zijn "MySteinberg" account te verwijderen. Hij krijgt dan van ons per Email een bevestiging. Deze bevestiging kan hij jouw ook nog dan laten zien. Ook dit is alles "gratis".

Mocht de verkoper het niet geregistreerd hebben, dan kan je de Steinberg USB Key gewoon registreren.

Tijdens de registratie hoef je alleen het nummer van je Steinberg Key in te vullen. Alle licenties die erop zijn (of misschien in toekomst erbij komen) zijn automatisch geregistreerd. Je registreerd in feite een soort van "container".

Mocht je de Steinberg USB Key (met Cubase 4 licentie) ontvangen hebben en geregistreerd: stuur mij dan een Email en schrijf mijn naam in het onderwerp van de Email, en copier de link van hier erin zodat ik weet waarover het gaat. Ik kan dan (voordat de DVD per post bij jou is) een ISO ter beschiking stellen die je dan alvast kan downloaden.

Verder raad ik iedereen aan (voor die het nog niet gedaan hebben) om hun Steinberg USB Key te registreren. Zou er iets gebeuren met de Key (verloren/gestolen), dan neem kontakt met de support afdeling op, zodat we een oplossing kunnen aanbieden.

P.s.

Komende week zullen er een hoop updates komen:

-Cubase 5.1
-CC121
-MR816

Ook zal er binnenkort een "trail" versie van Cubase 5 beschikbaar zijn. Verdere informatie zal t.z.t verschijnen.

Gr,

Chris

Back