video in quicktime geluid niet okay

cns

sfm
hoi,

nou het volgende ik probeer net een video in quicktime format af te spelen, lukt qua video prima. Maar het geluid is aan het stotteren... Hoe kan dit? Ik heb al mijn audio codec aangepast in windows, die staat naar mijn idee goed. Maar hoe moet ik dat nu met dat geluid in quicktime doen?

Overigens mp3 speelt hij gewoon zonder stotteren af...

geldt dus ook als ik gewoon een mp3 afspeel in quick time is het ook stotteren... pffff moet ik ergens een codec vandaan halen ofzo?!

Ik heb er ook last van, al jaren, zowel onder windows xp als onder windows 7.

Ik haat dus daarom ook quicktime. 8)

De enige goeie oplossing die ik heb kunnen verzinnen is quicktime er uitgooien of op een andere manier er voor zorgen dat gewoon winamp wordt gebruikt om je mp3 af te spelen.

Quicktime video bestanden speel ik dan gewoon helemaal niet af.

Deze vraag is wel erg computer gerelateerd. Probeer quicktime alternative maar eens.
Zelf heb ik het ook niet zo op .MOV maar op sommige sites moet je wel aan dit formaat
geloven.

Qucktime alternative is een freeware codec waarmee je mov in je favoriete speler kunt
bekijken. Geen externe meukplayer dus waarbij je overbodig lompe itunes of quicktime
moet installen.

75 MB (compressed) voor een simpele movie-player.. wat bezielt Apple toch. Ze zouden
zich kapot moeten schamen.

Deze vraag is wel erg computer gerelateerd. Probeer quicktime alternative maar eens.
Zelf heb ik het ook niet zo op .MOV maar op sommige sites moet je wel aan dit formaat
geloven.

Qucktime alternative is een freeware codec waarmee je mov in je favoriete speler kunt
bekijken. Geen externe meukplayer dus waarbij je overbodig lompe itunes of quicktime
moet installen.

75 MB (compressed) voor een simpele movie-player.. wat bezielt Apple toch. Ze zouden
zich kapot moeten schamen.

erg computer gerelateerd, tja is maar hoe je het bekijkt. Tegenwoordig kom je bijna niet meer om die .mov bestanden heen. Maar goed ik ga het zeker uitproberen, thanks!

Maar het is en blijft vreemd om het niet normaal te laten werken op mijn DAW terwijl het op mijn laptops wel gewoon werkt. Nu gebruik ik op mijn laptop gewoon de standaard geluidskaart wellicht dat het toch niet samen gaat als je een PCI geluidskaart in je moederbord prikt. Ik heb overigens een RME 96 serie!

Toen een vorige versie van iTunes uitkwam (kgeloof 7) voor windoos, haperde alles en leek mijn muziekcollectie door een uniek filter gehaald. Net toen ik op het punt stond om het hele programma te verwijderen, bleek dat het een conflict had met de hardware versnelling instellingen, die weer verbonden waren aan Quicktime, wat feitelijk de decoder van iTunes is. Overigens is dit in latere versies weer beter geregeld.

Dus: kijk eens in je instellingen van de geluiden, vooral hardware / software afstelling.

Back