CPU gebruik bij powercore plugins

jdieks

Ouwe rot
hey, ik heb sinds een paar weken ook een powercore 6000. Nou heb ik gemerkt dat het cpu gebruik bij de plugins toch nog aardig hoog is.

sterker nog, ik kan beter native versies van bv stock compressors inladen dan de stock plugins van de powercore.

Nu vraag ik me dus af of dit aan mijn firewire chipset ligt (via, op zo'n sweex pci-e firewire kaartje) of dat dit normaal is en iedereen de powercore dus eigenlijk alleen voor reverbs en misschien hier en daar een character gebruikt?

hey, ik heb sinds een paar weken ook een powercore 6000. Nou heb ik gemerkt dat het cpu gebruik bij de plugins toch nog aardig hoog is.

sterker nog, ik kan beter native versies van bv stock compressors inladen dan de stock plugins van de powercore.

Nu vraag ik me dus af of dit aan mijn firewire chipset ligt (via, op zo'n sweex pci-e firewire kaartje) of dat dit normaal is en iedereen de powercore dus eigenlijk alleen voor reverbs en misschien hier en daar een character gebruikt?

Hele grote kans dat het aan je firewirekaart ligt, volgens mij staat er op de site van TC welke kaart je het beste kan gebruiken, of ieder geval getest zijn.

In het verleden had ik de onboard firewire input gebruikt, cpu gebruik ging skyhigh, nu al sinds tijden een fierewirekaart( PCI) erin en nergens last van.

Ook heb gehoord maar dat heb ik zelf niet bij de hand gehad, dat is dat de drivers roet in het eten gooien, heb je de laatse drivers van de site gehaald?
Zoja, stap anders eens terug naar een vorige versie van de driver, misschien dat het wel gaat werken.

Ja, ik heb dit probleem idd opgelost door een firewire kaartje met een TI chipset te kopen ipv een VIA...

nou heb ik nog tal van andere problemen die volgens TC aan mijn computer liggen en niet aan hun driver... dus morgen maar weer een dagje demonteren en "remonteren" inlassen.. t is bijna mn hobby aan het worden :)

Back