Ableton midi mapping

housekamp

Ingeburgerd
Ik heb al gezocht in de handleiding, maar kan het niet vinden. Ik weet hoe ik knoppen etc op mijn midi controller/keyboard kan toewijzen aan Ableton. Dat is geen prob. alleen als je Ableton afsluit, ben ik alles weer kwijt :(

dus hoe kan je dit saven?

never mind, heb het al gevonden.
midi mapping word opgeslagen samen met het project... (project save = midi mapping save)
soms zo makkelijk en dan zo moeilijk denken :D

thanks. is idd handig om ff een lege template te maken en vanuit daar te werken ;)

toch nog ff een vraagje....
bij Cubase moest ik om volledig gebruik te maken van mijn Yamaha KX25 alleen de midi-ports gebruiken van de KX-1, en de KX-2 en KX-3 moest ik uitzetten.
Als ik bij Ableton alleen KX-1 gebruik (zie screendump), kan ik bijna geen enkelen knop toewijzen, behalve de toetsen zelf... als ik KX-2 en/of KX-3 ook aanzet in Ableton, kan ik die knoppen wel toewijzen binnen Ableton, maar worden de toewijzingen van de toetsen ook gebruikt. met als resultaat; als ik een C-note aansla, gaat bijvoorbeeld de transport op Stop.... niet zo handig :D

en kan ook iemand me vertellen wat die track, Sync en Remote nu precies inhouden? ik kan daar niks over vinden...

midiports.jpg

Laatst gewijzigd:
Track betekent dat je MIDI vanuit tracks kunt aansturen, ze verschijnen dus in je inputs/outputs op je losse tracks.

Sync betekent dat je de klok van je MIDI device synchroniseert met je PC midiclock

Remote betekent dat je de MIDI controller gebruikt als 'remote controls' voor Live. Dwz je transportopties etc. Dat heb je nodig om MIDI-maps te kunnen maken.

Je kan ook verschillende templates aanmaken met verschillende vst's en die dan als '.als' (project) bewaren. Als je ze nodig hebt, sleep je ze gewoon in je huidige track en voilà!

Waar staat dit in de manual beschreven? Ik slaag er nl. niet in om middels mijn Keystation Pro 88 andere plugins te bedienen dan die van Ableton zelf en van Spectrasonics.

Back