misschien een aardlus, maar ik weet het niet zeker

jdieks

Ouwe rot
hey,

ik heb het volgende probleem in mijn studio:

als ik op play druk in cubase beginnen mijn microwave en mijn s80 af en toe te tikken. het gekke is dat ik deze tikken niet op de meters van de a/d waar ze op aangesloten zijn zie uitslaan.
maar misschien duren ze daar gewoon te kort voor.

geen van mijn andere synths doen dit.

mijn andromeda en virus zijn wel op dezelfde a/d aangesloten, maar op kanaal 1-8 (eerste adat) en de s80 en microwave op 11,12,13,14.

mijn prophet zit op 9 en 10, op dezelfde adat scheiding en die tikt niet.

maar wat ik dus vreemd vind (heb ik al eerder gezegd) is dat het voornamelijk lijkt te zijn als cubase op play staat.. ook zonder dat er midi data naar deze instrumenten gestuurd wordt

zou dit iets met aarde te maken kunnen hebben? sowieso zijn de s80 en microwave ongeaard (geen aarde op de adapter)

ja, daar zat ik dus ook aan te denken, maar het is zo gek dat die prophet niet tikt.. dat ik haast ga denken dat het gewoon iets "van buiten" is..

maar ik zit me net te bedenken dat die s80 niet helemaal lekker is.. 1 kant is 6db harder dan de ander en hij bromt nogal.. dus daar ga ik de output ff van lostrekken morgen.. misschien is daar gewoon iets mis.

zou ook wel vreemd zijn, aangezien de microwave aan beide kanalen ook tikt en niet alleen het aangrensende kanaal, wat je zou verwachten als het op 1 of andere manier een soort lek is..

hey, je hebt me wel aan het denken gezet.. ik ga morgen ff die microwave op de kanalen van de b output van de virus hangen, die gebruik ik toch nooit.. kijken of die dan nog tikt.. anders moet het wel haast een clock probleem zijn ja

Back