Mariska - RIDDLES OF THE 303 (ft. Microphlexx)

ha maris8o
dat lieve hou je nou eenmaal altijd in je tracks, daar zal ik me niet meer aan storen :D
maar dat loopige blijft ook, je cirkelt de hele tijd wat rond zoals al eerder is gezegd
ik vind dat je goed bent in die spacige dromerige melodietjes overigens
misschien moet je proberen als je zo al die ingredienten bij elkaar hebt om het eens mooi op te gaan bouwen als een track.. bewustere keuzes maken en dan misschien nog wat aan de sound doen maar dat is verder een keuze ook natuurlijk

ha maris8o
dat lieve hou je nou eenmaal altijd in je tracks, daar zal ik me niet meer aan storen :D
maar dat loopige blijft ook, je cirkelt de hele tijd wat rond zoals al eerder is gezegd
ik vind dat je goed bent in die spacige dromerige melodietjes overigens
misschien moet je proberen als je zo al die ingredienten bij elkaar hebt om het eens mooi op te gaan bouwen als een track.. bewustere keuzes maken en dan misschien nog wat aan de sound doen maar dat is verder een keuze ook natuurlijk

Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt! Ik vind het moeilijk om veel te variëren... nu, deze track mag wel loopy zijn, denk ik , omdat het voor de liveset is. Dus ik denk niet dat het stoort dan?
"Sound"gewijs heb ik ook niets van ervaring.... nu, de tracks die van mij worden uitgebracht worden wel wat herwerkt en gemasterd hoor, dus uitendelijk klinken ze wel anders. Maar ik zou zelf wel wat meer erover kunnen leren :)
Dankje voor je commentaar, dit is kritiek waar ik iets mee ben :)

Hmm ja die kick daar kan ik wel inkomen, inderdaad te "ploppig"! Het voordeel ervan is dat je het wel hoort op bvb een laptop of oortjes van een ipod. Een zware 808 kan ik niet horen op m'n laptop...
Is het niet zo dat juist een zware 808 dreun op een laptop of oortjes van ipod slechts plopt...?

oortjes van een ipod zijn bedroevend slecht...
mijn sony oortjes hebben gewoon 808 BOOOOOOM weergave....

ik had je tracks geluisterd, leuk dromerige sfeertjes alleen ALS er dan iets anders komt gaat dat wel erg van de hak op de tak imo.
(het is niet mijn stijl, dus mss ligt het daar aan)

maar ik heb er nog aan gedacht de puntjes van m'n haar paars te verven... is dat gek?

gek niet, maar wel een beetje overbodig.

ow. de track. ik wou dat ik het kon, zoiets maken, maar dan ging ik wel meteen heel iets anders doen. is niet mijn muziek, denk ik.
ik kan er niks spannends, uitnodigends, of zo aan ontdekken.

Laatst gewijzigd:
Helaas zegt het aantal profiel views niets over de kwaliteit maar meer over het actief promoten van je profiel.

Leuk dat een label naar je toegekomen is om je muziek uit te brengen. Echter vind ik je tracks niet echt kwalitatief hoogstaand, ik zou je muziek dan ook niet kopen.
Luister voor de gein eens naar bijvoorbeeld raphiesounds, (welliswaar trance/tribal, waar ik niet van hou), dat is naar mijn mening wel kwalitatief hoogstaand en als ik liefhebber van de muziek zou zijn zou ik dat dan wel kopen. Sterker nog, sommige tracks zouden zo op de radio gedraait kunnen worden omdat de sound overeenkomt met professionele tracks.

Mijn punt is dus dat je nog een lange weg te gaan hebt denk ik..

Helaas zegt het aantal profiel views niets over de kwaliteit maar meer over het actief promoten van je profiel.

Leuk dat een label naar je toegekomen is om je muziek uit te brengen. Echter vind ik je tracks niet echt kwalitatief hoogstaand, ik zou je muziek dan ook niet kopen.
Luister voor de gein eens naar bijvoorbeeld raphiesounds, (welliswaar trance/tribal, waar ik niet van hou), dat is naar mijn mening wel kwalitatief hoogstaand en als ik liefhebber van de muziek zou zijn zou ik dat dan wel kopen. Sterker nog, sommige tracks zouden zo op de radio gedraait kunnen worden omdat de sound overeenkomt met professionele tracks.

Ik ga hier wel mee akkoord. Zo'n dingen nemen tijd om te leren. Zoals je zelf kan zien op m'n profiel ben ik nog niet lang met muziek bezig.

Ik vermoed dat het bij een label ook om het totaalproduct gaat. Er zal dan wel wat productiewerk overheen gaan, tips voor arrangementen, mix truucjes etc. ? De afdeling A&R zoekt naar talent, niet naar tracks die ze zo in de bak kunnen zetten. Of is dit iets van de vorige eeuw?

Ik vermoed dat het bij een label ook om het totaalproduct gaat. Er zal dan wel wat productiewerk overheen gaan, tips voor arrangementen, mix truucjes etc. ? De afdeling A&R zoekt naar talent, niet naar tracks die ze zo in de bak kunnen zetten. Of is dit iets van de vorige eeuw?

Dat is inderdaad zo. Ik besef maar al te goed dat ik nog vanalles te leren heb, en dat zal ik ook doen. De tracks voor m'n LP gaan allemaal gearrangeerd en gemastered worden. En met de tijd zal ik ook leren hoe dat allemaal zelf te doen en een betere sound te creëren.

Mariska, ik vind dat je goed werk doet!
Je bent in staat om goede schetsen te maken van tracks, waar ik je ideeen iedere keer wel weer in voel, vol vrolijkheid en intimiteit. De booschap komt zeker over:-)

In zekere mate draagt de "knulligheid" ook bij aan de feel van je tracks, dát moet je er zeker ook inhouden. Denk dat je vooral moet focussen op de productietechnische kant ZONDER het allemaal te gepolijst te maken. Want dan verliezen je tracks hun charme.

Ga dus zo door, maar werk het e.e.a. gewoon arrangeertechnisch en m,ixtechnisch nog wat beter uit

Je bent in staat om goede schetsen te maken van tracks, waar ik je ideeen iedere keer wel weer in voel, vol vrolijkheid en intimiteit. De booschap komt zeker over:-)

In zekere mate draagt de "knulligheid" ook bij aan de feel van je tracks, dát moet je er zeker ook inhouden. Denk dat je vooral moet focussen op de productietechnische kant ZONDER het allemaal te gepolijst te maken. Want dan verliezen je tracks hun charme.

Ga dus zo door, maar werk het e.e.a. gewoon arrangeertechnisch en m,ixtechnisch nog wat beter uit

Dankje raphie! met de tijd zal ik dat zeker leren :)

Mariska,

Ik zou die typische synthforum zeikers lekker laten en gewoon je eigen ding blijven doen.
De reacties hierboven zou ik wegen tegen wat de heren zelf op artistiek vlak hebben vertoond... zegt genoeg...

F.

Mariska,

Ik zou die typische synthforum zeikers lekker laten en gewoon je eigen ding blijven doen.
De reacties hierboven zou ik wegen tegen wat de heren zelf op artistiek vlak hebben vertoond... zegt genoeg...

F.

nouja, hoe dom kan je zijn?!

er vraagt iemand om feedback en als ik het goed begrijp (en dat lijkt me ook het meest voor de hand liggende) niet met de bedoeling om meteen alles anders te gaan doen, maar wel met een open oor voor aanwijzingen en kritiek, om er wellicht iets van te leren of mee te doen. 'je eigen ding blijven doen ' (cees cliché) betekent niet oog- en oorkleppen voor.

en wie ben jij dan wel om een ander voor zeikerd uit te maken? gelet op je tweede, ook al zo intelligente opmerking, mogen we dan van jou blijkbaar verwachten dat je al heel iets hebt gepresteerd op retorisch vlak, voordat we jouw opmerking hoeven mee te wegen.

en wat weet jij van de prestaties op artistiek vlak van de forumleden? ik heb vanmorgen nog een perfect uitgevoerde dubbele krakeling gescheten, waarvan de leek begin- en eindpunt met het blote oog niet zou herkennen.

Laatst gewijzigd:
Dat is inderdaad zo. Ik besef maar al te goed dat ik nog vanalles te leren heb, en dat zal ik ook doen. De tracks voor m'n LP gaan allemaal gearrangeerd en gemastered worden. En met de tijd zal ik ook leren hoe dat allemaal zelf te doen en een betere sound te creëren.

Ik heb dat masteren maar opgegeven, dat is een vak apart en ik vind het zonde van mijn tijd om dat aan te leren. Bovendien heb je een hoop spullen (= geld) nodig om het goed te doen. Arrangeren is nog wel te doen, met wat geduld en studie (geloof ik). Success!

als je een Lassence te koop hebt?? 8~

het wordt hier alleen maar drukker; misschien kan ik beter hier te koop posten ;)

tja, die lassence - off topic: was wel een beetje brak dacht ik, maar leuk. er zijn er hier 2 verkocht waarvan zeker met 1, maar ik dacht allebei, heel erg moest worden geleurd. uiteindelijk voor 600-700 of zo van eigenaar veranderd.
is alweer een tijdje terug. we worden oud. tja....

zozo wat een hoop feedback.. kwa inhoud sluit ik me aan bij wat al eerder gezegd werd (over de kick en de variatie e.d.)

zou het trouwens ook niet lekkerder klinken als je het BPM wat terug zou schroeven..

Helemaal mee eens :okdan:

Ik weet niet waar je mee werkt maar ik zou zeggen alles op losse sporen, op wat redelijke monitors breder uitmixen, hier en daar wat galmpjes en delaytjes om t mixtechisch wat spannender te maken, puntjes op de i en klaar.

Vind het muzikaal gezien en klankgewijs iig prima in elkaar zitten als ik zo ook naar je andere nummers luister. :dj:

Back