Drumcomputers (kicks a la Cosmic Gate)

Slaaitjuh

Nieuwkomer
ok ik weet dat dit niet de goeie plek is maar ik wist geen raad met mijn vraag!!

ik zoek al maanden naar bassdrums zoals cosmic gate enzo die in hun muziek gebruiken,
maar ik weet ze maar niet te vinden.. nu dacht ik dat een Drumcomputer dit wel zou oplossen,
maar nu weet ik me god niet waar ik naar zou moeten kijken..

kweet niet of iemand er verstand van heeft...
Groetjes

Het is blijkbaar de maand van de Drumcomputers hier :D

Zoals gebruikelijk moet je even de zoekmachine gebruiken want er zijn inmiddels 34.000.000 threads over te vinden.

gr. Mario

oh sorry ja tis een synth board dus had niet verwacht dat er zoiets gepost zou worden.. sorry :'(

Origineel geplaatst door Slaaitjuh
oh sorry ja tis een synth board dus had niet verwacht dat er zoiets gepost zou worden.. sorry :'(

Wat Mario bedoelt is dat er deze maand erg veel topics zijn geweest over drumcomputers.
Als je hierop gaat zoeken in de search zul je wellicht meer te weten komen over specifieke kenmerken van de verschillende merken.

Jomox,Roland,Machinedrum etc.

Het is wel zo dat drumcomputers en synths met mekaar te maken hebben, dus je zit wel op de juiste plek.

Vins.

Re: Drumcomputers

Re: Drumcomputers

Origineel geplaatst door Slaaitjuh
ok ik weet dat dit niet de goeie plek is maar ik wist geen raad met mijn vraag!!

ik zoek al maanden naar bassdrums zoals cosmic gate enzo die in hun muziek gebruiken,
maar ik weet ze maar niet te vinden.. nu dacht ik dat een Drumcomputer dit wel zou oplossen,
maar nu weet ik me god niet waar ik naar zou moeten kijken..

kweet niet of iemand er verstand van heeft...
Groetjes

Hm, die drums krijg je niet zomaar. Het is wel vaak een drumcomputer, maar dan zit er nog een buts effecten over waar je bang van wordt - reverb, compressie, distortion. Je kunt natuurlijk ook een van de Cosmic Gate bassdrums schaamteloos sampelen en die gebruiken. Gebeurt wel vaker.

Re: Re: Drumcomputers

Re: Re: Drumcomputers

Origineel geplaatst door Yoozer
de Cosmic Gate bassdrums schaamteloos sampelen en die gebruiken. Gebeurt wel vaker.

Whahaa doe normaal !!maak gewoon die kick/bass even na ! gewoon met de oortjes goed gebruiken . Cosmic gate analyzeren en dan kom je er zo achter . Nix te samplen uit ge copirighted materiaal.

Re: Re: Re: Drumcomputers

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Whahaa doe normaal !!maak gewoon die kick/bass even na ! gewoon met de oortjes goed gebruiken . Cosmic gate analyzeren en dan kom je er zo achter . Nix te samplen uit ge copirighted materiaal.

Sjaak, ik heb een hele leuke Drumstation en een Micromodular voor m'n eigen drums te maken. Maar inne moat van mej gaf 't bovenstaande als tip en zei dat 't veel vaker gebeurde dan dat ik wilde denken :).

Daz Woar

Daz Woar

Daz waor moar nie ech orgineel is wel?

ach ja....origineel is t niet nee (en ik jat inmiddels niet meer zo kant en klare kicks hoor :) )

maarre...cosmic gate kick

duidelijk een compressor met redelijk lange attack

duidelijk een compressor met redelijk lange attack

Naar het wav ie geluisterd tadaa Oke dan, duidelijk een compressor met redelijk lange attack tijd , voor de rest dood normale bass drum oftewel 10 keer nix bijzonders . (wel leuk voor ideeen doe er dan wel je eigen ding mee!!)

Wat is er nou weer zo speciaal aan deze kick.. Helemaal nix dus. Gewoon gelayerd met een sinus en een hihat (zacht) en nog wat distortion en compressie! That's it!

gr
Arv

ik moet zeggen dat ik die kick trouwens wel heel mooi vind. Hij knalt echt lekker

Wat is er nou weer zo speciaal aan deze kick.. Helemaal nix dus. Gewoon gelayerd met een sinus en een hihat (zacht) en nog wat distortion en compressie! That's it!

En dat is waarschijnlijk ook precies wat Slaaitjuh wilde weten Arv maw HOE en WAARMEE

Niks negatief bedoeld hoor :okdan:

Origineel geplaatst door DJ_LecZ

Copyrights op een kick?

Maar ik ben het met je eens, zelf de kick(s) maken is leuker en origineler.

Gesamplede 909 volgens mij. Met wat extra hoog (hatje er zachtjes er over heen) een een compressor met snelle attack en langazame release.

Trouwens in het rijtje drumcomputers kunnen de Machinedrum, de electribe en dat ding van Kawai natuurlijk niet ongenoemd blijven.

ben gewoon origineel,en durf anders te doen...dat voed een scene ook.. verras mensen,wat heb je aan 20.000 dezelfde soort platen met elementen van diezelfde soort platen?

das stilstaan

sorry ben net wakker:o:

he bedankt voor jullie reply's,
maareh
hm denken jullie dus dat dit ook in principe met reason te realizeren zijn als ik et goed zie??

Back