Drumcomputers (kicks a la Cosmic Gate)

Eitje naar mijn idee

Eitje naar mijn idee

Eitje naar mijn idee , niet dat ik reason prof vindt maar toch! Reason , naar mijn idee kauwgomballen interface , leuk maar klinkt niet heftig ofzo.

ah.. noem reason hoe je wilt, wij zijn met onze kaugomballeinterface muziek wel al 2x op een cd geweest :P hehe

daarom

daarom

Origineel geplaatst door Slaaitjuh
ah.. noem reason hoe je wilt, wij zijn met onze kaugomballeinterface muziek wel al 2x op een cd geweest :P hehe

Daarom!

Origineel geplaatst door Slaaitjuh

Pak de sample, duw 'm in de NN-XT/19, en klaar. Of niet? Anders, probeer eens de Subtraktor te gebruiken voor een bassdrum te modelleren. Desnoods layer je 'm een paar keer over elkaar met wat ander spul.

ah.. noem reason hoe je wilt, wij zijn met onze kaugomballeinterface muziek wel al 2x op een cd geweest hehe

Dan zou het voor jou toch geen probleem moeten zijn om zo'n kickje te maken, niet??? :D

ach..tis samplen of gesampled worden !!
Staat ie niet kaal dan met filter env bewerken (niet een te scherp filter : 6db LPF zodat de dynamiek behouden blijft !) tot je een bruikbare kick overhoudt..

yo.. koop gewoon een syncussion DRM1 MKII, ik heb er ook eentje en de kick is vetter dan die van cosmic. (echt analoog) nix samplz... BTW:gebruik maar s quadrafuzz distortion op je kicks.

Het is bagger om nog meer van die muziek te maken die van elkaar gekopieerd is. de muziek wordt steeds clichematiger. Maak een eigen kick dat is stoerder en daar bereik je meer mee. Dan zeurt iedereen ook niet dat je m gejat hebt en dat je muziek op dat van anderen lijkt. We willen toch allemaal origineel zijn? Dare 2 b different. Ik maak al 6 jaar hardcore traxx en ik gebruik geen sounds. (gesampled van anderen)

Voor een echte vette kick:

1 Start Reaktor en open een nieuw ensemble.
2 Open de bassdrum+ instrument vanuit de percussiemap.
3 Sleur er een reverb (die in reaktor is niet al te best, maar ach)achter met de predelay op maximaal.
4 turn de konbs of de bassdrum generator inst.
5 sla het resultaat op als wav
6 compress die bende
7 klaar...

DIE KICK ZIT STANDAARD IN FRUITYLOOPS !!!

De beroemde cosmic gate kick. De kick die nu in zo´n beetje elke hard house plaat zit, omdat ie los stond aan het begin van "The Drums". Leuk detail in deze is dat hun ´m ook gewoon hebben gesampled. Luister b.v. maar eens goed naar ATB´s: Till I Come.... jahoor ook gewoon die kick. CJ Stone, zelfde verhaal. Origineel komt de kick gewoon uit de 909 zoals bijna alle goeie kicks, maar dan gecompressed en lichtelijk overstuurd via een analoge gain. Hij is uit een loop geknipt dus je hoort als je goed luistert nog wat troep op de atack van de kick. Goeie tip voor zelfbouwkicks: Haal de kick door een discomixertje heen en overstuur dan lichtelijk het kanaal. Zie daar: knalharde kicks. Ook uit de juno 106 of SH 101 zijn super (originele) kicks te halen. Maar samplen doet eigenlijk iedereen....... het zou verboden moeten worden.

till I come? Ja nu ga ik dat toch echt uitzoeken en A/B-en want ik geloof er geen fuck van

die van ATB klinkt in mijn oren toch echt anders....ik betwijfel of die Cosmic Gate kick een pure 909 is hoor....volgens mij niet dus.

goede sample en

goede sample en

een leuke fx bus, beetje pielen met de eq en compressie, moet jij eens kijken hoe je kicks worden.

Back