drumdozen thread

Ik ken de Machinedrum niet goed genoeg, vandaar.

machine drum jouw ook niet heeh
is toch denk en vd leukste drumachientjes die is uitgebracht laatste jaaren ;-]
de tempest valt op sommige fronten ook tegen en is te exp..ensive voormij

de machine drum heeft copy van drum doosjes inzich ..en meer .. valt of staat net watje zelf maaken / editten prgrtammeren ..
goede sequencer ook nog .. hoop mogelijk
tis geen lui mode on machien;-]

wilm nog steeds xtje:doei:

Machinedrum uw1 en een electribe emx.

de MD is echt een superding, vanwege de analoge drumsounds (jaja aangestuurd door digitaal) en dat je de verschillende drumsynths compleet kan aanpassen.. verder is de realtime sample modus briljant en sowieso het feit dat je er ook samples in kan laden. op dit moment heb ik zelf een kit gemaakt waarin ik analoge drumsynthesis mix met samples en zo heel aardig op weg naar de 808 sound kom al zeg ik het zelf. Sequencer is ook lekker.

De electribe vind ik als sequencer een complete ramp (niet intuitief, onverzichtelijk). Sounds zijn ook vlak en matig (ook de va synth). Die buizen die standaard bij geleverd zitten hadden ze er net zo goed niet in kunnen stoppen. Vind het sowieso een vreemde optie. Sommige drumsounds gebruik ik in combinatie met mn MD, maar dan moet ik mn bas op de mixer flink opendraaien om er nog wat van te maken.

Sowieso een elektron fan dus. Wel duur, maar erg goed. Korg monotribe wil ik ook nog wel (toch grappig dat dat ding qua drum en synth 10x beter klinkt dan bijvoorbeeld de electribe).

Ja, dat bedoel ik nou net met het Roland TR gedeelte in de Machinedrum. Je hebt veel meer aan een goede set samples CD's waar de TR serie op staat, hij is inderdaad volledig digitaal de Machinedrum.

Ik blijf toch bij de JoMoX XBase 888, volledig analoog op een paar samples na...

oh nou ja, maar als ik de bassdrum van de MD naast die van bijvoorbeeld mn electribe leg (of vrij goede samples) dan klinkt die MD toch echt 10x dikker hoor. Verder ben ik ook niet de grootste techneut hier ;)

Het is maar net hoe je je bassdrum afmixt. Maar inderdaad, een sample is niet per definitie vet.

Analoog is ook niet per definitie vet.
Ik heb een jomox xbase 09 gehad, en vind mijn drumazon plugin vetter klinken met een effecten chain er achter.
De 999 en 888 ken ik niet kwa sound overigens.

je verward vet met diep das niet het zelfde of hoeft niet het zelfde te zijn. een sound die al "breed" klinkt met eqs en reverbs en echos kan goed klinkt maar hoeft niet diep te zijn.

Vet en diep zijn voor zo ver ik weet geen officiele muziek termen, maar meer een beschrijving van een geluid.
Het is lastig te discussiëren met mensen over dit soort termen, de ene vind vet weer wat anders dan de ander, etc.
Ik heb overigens niks tegen analoog, er is zat analoog dat heel vet klinkt.
vind het alleen niet per definitie 'vet' klinken.

Het is maar net hoe je je bassdrum afmixt. Maar inderdaad, een sample is niet per definitie vet.

Analoog is ook niet per definitie vet.
Ik heb een jomox xbase 09 gehad, en vind mijn drumazon plugin vetter klinken met een effecten chain er achter.
De 999 en 888 ken ik niet kwa sound overigens.

Je kan hier eeuwig over door discussiëren maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. Deze thread gaat over drumdozen dus laat ik even de... Roland TR-909 erbij pakken.

De 909 basdrum is volledig analoog, maar klinkt die nou per definitie beter, of vetter, dan een digitaal opgenomen versie van de 909 basdrum? Mijn antwoord is echt nee.

Omgekeerd dan, kan een goede sample van de 909 basdrum op tegen dat analoge van de TR-909 zelf? Mijn antwoord is dan ook nee, maar wie zal het horen in je track?

Het is toch te idioot voor woorden om 2000 euro neer te leggen voor dat piepkleine analoge element wat die 909 basdrum heeft? Die Drumazon plug-in van jou gaat veel verder dan TR-909 zelf en die is dan weer digitaal!

Als je het nou heel rationeel bekijkt, dan overklast digitaal toch analoog.

Uiteindelijk gaat het om de sound gents en een analoge kick direct uit een synth in de mengtafel heeft dát geluid, een vst of sample is die impact al weer kwijt.
Plus écht goede kicks met de meeste impact zijn kicks zónder layering en processing, dus kicks die geedit zijn op de synth als pure patch.

De 909 basdrum is volledig analoog, maar klinkt die nou per definitie beter, of vetter, dan een digitaal opgenomen versie van de 909 basdrum? Mijn antwoord is echt nee.

Omgekeerd dan, kan een goede sample van de 909 basdrum op tegen dat analoge van de TR-909 zelf? Mijn antwoord is dan ook nee, maar wie zal het horen in je track?

Dat hangt er helemaal van af hoe je die opgenomen kick uit de 909 in je productie verwerkt. In de hedendaagse house, trance etc. hoor je dat verschil idd niet of nauwelijks maar in de oudere clubnummers hoor ik toch zeker dat er een 909, live de hele track heeft meegelopen.

Het is toch te idioot voor woorden om 2000 euro neer te leggen voor dat piepkleine analoge element wat die 909 basdrum heeft? Die Drumazon plug-in van jou gaat veel verder dan TR-909 zelf en die is dan weer digitaal!

Als je het nou heel rationeel bekijkt, dan overklast digitaal toch analoog.

Dude? Houd het bij jezelf is mijn advies. Iets is niet per definitie "te idioot voor woorden" Jij vind iets "te idioot voor woorden". Dat is iets heel anders.

M out.

Uiteindelijk gaat het om de sound gents en een analoge kick direct uit een synth in de mengtafel heeft dát geluid, een vst of sample is die impact al weer kwijt.
Plus écht goede kicks met de meeste impact zijn kicks zónder layering en processing, dus kicks die geedit zijn op de synth als pure patch.

Ik snap je, ik vind alleen dat die 'impact' zwaar overschat wordt. Of anders gezegd, dat de kunst van goed samplen onderschat wordt. En dan heb ik het niet over het samplen van één kick. Meerdere variaties, dan kan je écht accenten toepassen.

Dat hangt er helemaal van af hoe je die opgenomen kick uit de 909 in je productie verwerkt. In de hedendaagse house, trance etc. hoor je dat verschil idd niet of nauwelijks maar in de oudere clubnummers hoor ik toch zeker dat er een 909, live de hele track heeft meegelopen.

Ja, door de sequencer van de Roland TR-909, maar niet door de 909 basdrum.

Dude? Houd het bij jezelf is mijn advies. Iets is niet per definitie "te idioot voor woorden" Jij vind iets "te idioot voor woorden". Dat is iets heel anders.

Het gaat me om de prijs PWM, en ik heb dat dan nu met deze woorden benadrukt.

Back