Juno 106

Origineel geplaatst door Chinetti
Nu heeft mijn Juno 106 ook weer iets nieuws: de patches 11 t/m 14 in bank A zijn vervangen door een soort obscure string sound met een hoop noise. Alle andere geluiden zijn dik in orde. Tot nu toe dan.

Batterij op?

Kijk gewoon ff wat erin zit! Een batterij is vaak vrij makkelijk te vervangen (als je een beetje kan solderen) ;)

Zou inderdaad goed kunnen, ik heb er nog niet naar gekeken, het arme ding heeft het pas sinds vandaag. Zeg erm, waar haal je die batterijen eigenlijk? Of is het van het type 'horloge batterij'?

Er zit een CR-2032 knoopcel met soldeerpootjes in. Zie ook de recente Ensoniq DP-4 baterij thread. Je kunt zo'n batterij (of een gewone 2032 en een knoopcelhouder) kopen bij een elektronicaboer zoals Display, Dil, etc.

Ach, het is maar een juno. Niks wat je niet met een Nord kunt doen ;)

ja met die nord ken je echt alles man
gooie die stomme analoogjes lekker weg man
iedereen NU!
koop lekker va's want dat is allemaal veel beter :duivels:

Origineel geplaatst door Cozko
De Juno 106 staat erom bekend! Vroeg of laat krijg je dit soort problemen.
Ik had ooit een MKS30....hetzelfde verhaal. Oppassen dus ook daarmee!!!

Koop liever een Juno 60, nee helaas geen standaard midi, maar hij klinkt wel net ff wat beter. Veeeeel beter. ;)
Bovendien lijdt hij niet aan dit soort 'stem-problemen'.

Zo zijn er wel meer van die problemen die vaak opduiken bij bepaalde typen synths: bijv Polysix en Poly61 batterij-lekkages, verrotte toetsenborden bij ... etc etc etc........

BTW is mijn Juno60 niet meer te koop. Ik lijk wel dom! 8o)

Dat is toch allemaal kwatch!
De juno-60 heeft wel zogoed als dezelfde architectuur en componenten als de juno-106. De juno-60 kan evengoed datzelfde probleem krijgen als de 106 en een MKS-30 is een JX-3P en geen juno-106...

De juno-60 geeft enkel een iets meer vintage indruk (houten zijpanelen) en zou naar het schijnt een beetje ranziger klinken...

Zou inderdaad goed kunnen, ik heb er nog niet naar gekeken, het arme ding heeft het pas sinds vandaag. Zeg erm, waar haal je die batterijen eigenlijk? Of is het van het type 'horloge batterij'?

Volgens mij heb jij een kat in een zak gekocht. Als je 2de hands zo'n toestel koopt moet je toch altijd alles dubbelchecken... Daarom koop ik nooit iets dat ik niet persoonlijk bij de verkoper kan gaan testen.

Ik persoonlijk vind de Juno 106 toch zwaaaaaarrr OVERschat ....

Met mn JP8000 krijg ik minstens zulke warme geluiden......:gaap:

Zelfs in mn Vintage keys zitten zulke warme pads of bassen...

Origineel geplaatst door oli303
De juno-60 geeft enkel een iets meer vintage indruk (houten zijpanelen) en zou naar het schijnt een beetje ranziger klinken...

Een Juno 60 klinkt ook anders dan een Juno 106. In een grijs verleden had ik een Juno 60, die heb ik
toen ingeruild voor een 106. Mijn eerste indruk was toen: fijn dat ie midi heeft...maar toch zonde dat
ie iets minder warm klinkt.

Juno 60 & 106 zijn overigens nog steeds voor mij favouriete synths... maar ja, ik heb dan
ook geen VA's he... ;)

equate

Dat is toch allemaal kwatch!
De juno-60 heeft wel zogoed als dezelfde architectuur en componenten als de juno-106. De juno-60 kan evengoed datzelfde probleem krijgen als de 106 en een MKS-30 is een JX-3P en geen juno-106...

De architectuur van de Juno-60 en 106 mag hetzelfde zijn, maar de componenten zijn dat niet. Waar de 106 en de MKS-30 de beruchte 80017A VCF/VCA chips gebruiken, worden er in de 60 een losse IR3109 VCF en 2x een BA662 (resonance/VCA) gebruikt. En in de praktijk blijken 80017A's dus vaker stuk te gaan dan IR3109's en BA662's...

Zet ze naast elkaar en je zult al snel het verschil horen: de Juno-60 klinkt echt warmer, voller dan de 106.

Origineel geplaatst door foxenberg
Zit er op de 106 eigenlijk een mogelijkheid om de factorysettings te restoren. Bij die van mij zitten er nl. weggeschreven geluiden onder bepaalde presets. :confused:

In 0,37 seconde gevonden met Google: http://www.hinzen.de/midi/juno-106/ :o:

- Download de twee Wav-jes met de factory patches
- Hang de Tape In van je Juno-106 aan de uitgang van je geluidskaart
- Zet de Memory Protect van de 106 op Off
- Druk op Load op de 106
- speel het eerste wavje af
- Druk weer op Load
- speel het tweede wavje af

En hoppa, je hebt de 128 factory patches weer in je 106 geparkeerd! Nu nog de Memory Protect terugzetten op On en je raakt de patches voorlopig niet meer kwijt. :D

Origineel geplaatst door Boemtsjak
En hoppa, je hebt de 128 factory patches weer in je 106 geparkeerd! Nu nog de Memory Protect terugzetten op On en je raakt de patches voorlopig niet meer kwijt. :D [/B]

Tenzij de batterij leeg is, dan mot dit elke dag weer. Memory protect helpt daar niet...

Je kunt de WAVjes ook saven als stereo 16 bit 44100 Hz, dan heb je een CD-tje dat je met een mobiele CD-speler kunt afspelen, werkte erg goed.

Back