Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Chinetti
Nu heeft mijn Juno 106 ook weer iets nieuws: de patches 11 t/m 14 in bank A zijn vervangen door een soort obscure string sound met een hoop noise. Alle andere geluiden zijn dik in orde. Tot nu toe dan.
Zou inderdaad goed kunnen, ik heb er nog niet naar gekeken, het arme ding heeft het pas sinds vandaag. Zeg erm, waar haal je die batterijen eigenlijk? Of is het van het type 'horloge batterij'?
Ach, het is maar een juno. Niks wat je niet met een Nord kunt doen![]()

Origineel geplaatst door Cozko
De Juno 106 staat erom bekend! Vroeg of laat krijg je dit soort problemen.
Ik had ooit een MKS30....hetzelfde verhaal. Oppassen dus ook daarmee!!!
Koop liever een Juno 60, nee helaas geen standaard midi, maar hij klinkt wel net ff wat beter. Veeeeel beter.
Bovendien lijdt hij niet aan dit soort 'stem-problemen'.
Zo zijn er wel meer van die problemen die vaak opduiken bij bepaalde typen synths: bijv Polysix en Poly61 batterij-lekkages, verrotte toetsenborden bij ... etc etc etc........
BTW is mijn Juno60 niet meer te koop. Ik lijk wel dom!![]()
Zou inderdaad goed kunnen, ik heb er nog niet naar gekeken, het arme ding heeft het pas sinds vandaag. Zeg erm, waar haal je die batterijen eigenlijk? Of is het van het type 'horloge batterij'?
Origineel geplaatst door oli303
De juno-60 geeft enkel een iets meer vintage indruk (houten zijpanelen) en zou naar het schijnt een beetje ranziger klinken...
http://www.hinzen.de/midi/juno-106/manual/index.html
Dat is toch allemaal kwatch!
De juno-60 heeft wel zogoed als dezelfde architectuur en componenten als de juno-106. De juno-60 kan evengoed datzelfde probleem krijgen als de 106 en een MKS-30 is een JX-3P en geen juno-106...
De juno-60 geeft enkel een iets meer vintage indruk (houten zijpanelen) en zou naar het schijnt een beetje ranziger klinken...
Origineel geplaatst door foxenberg
Zit er op de 106 eigenlijk een mogelijkheid om de factorysettings te restoren. Bij die van mij zitten er nl. weggeschreven geluiden onder bepaalde presets. :confused:

Origineel geplaatst door Boemtsjak
En hoppa, je hebt de 128 factory patches weer in je 106 geparkeerd! Nu nog de Memory Protect terugzetten op On en je raakt de patches voorlopig niet meer kwijt.[/B]