Leek wil muziek maken

Frankey B

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben opzoek naar een keyboard/synthesizer/alles-in-één piano.

Ik heb voorheen veel gedaan met Reason en dat werkt erg goed, maar de combinatie met computer en keyboard/piano is voor mij niet zo handig. Ik ben geen techneut.

Wat ik eigenlijk wil is drumprogrammeren, daarna een basslijn, gitaar en andere instrumenten over elkaar spelen met de mogelijkheid om extra geluiden/instrumenten va buitenaf te importeren en te sampelen, deze editen totdat ik een waanzinnig mooi nummer heb gecomponeerd. Dat vind ik althans.
Dus geen voorgeprogrammeerde settings (yamaha), maar vanaf nul een nummer bouwen op een stand-alone keyboard, waarna ik deze kan opslaan op een usb device naar bijv. I-pod

Dus zeg maar all-in Reason in een keyboard/piano

Ben ik duidelijk? ;-)

Ik ben benieuwd naar jullie reactie en alvast bedankt.

Frankey

Koop een Motif XS zou ik zeggen, die kan alles wat jij wil en meer

ik heb een Korg triton Le 61 te koop staan, een veelzijdige synth en workstation, wellicht is dit iets
aangenaam
grtz, niels

Cubase Studio 5,Reason 5,Ableton live,Wavelab 6
Akai MPC2000xl,Microkorg,Korg triton Le Workstation,Korg MS-10,Native instruments Maschine,Moog Prodigy,Dave Smith Mopho

Is zo'n Alesis Fusion 8HD niks voor je??

03813a24b9a4754c470e124865f1e279.jpg

Zit volgens mij zo'n beetje alles in wat jij wilt.

zorg dan wel dat je der een vastkrijgt zonder bugs
en om te beginnen is die wel een stuk ingewikkelderder dan een fantom of xp80
fusion is toch vrij uitgebreid en niet bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid

Bedankt voor de input, allemaal.

Ik ga dit eens goed bekijken en luisteren.

@RSB: zit in die Alesis de instrumenten samples? Of moet je die zelf uploaden?

In de Alesis zitten samples in maar je kunt ze ook zelf toevoegen. Als ik 't me goed herinner kreeg je bij een OS-update die ze uitrolden een hele ris nieuwe geluiden erbij.

Klopt, en op internet ("hollow sun") zijn er bijzonder goede en gratis sounds (incl samples) te downloaden. Ook worden er nog steeds nieuwe sounds gemaakt, te koop bij "Back In Time Records"

Momenteel is de fusion de enige hardwaresynth die ik gebruik. Zeer veelzijdig, want behalve een sampleplayer (en volwaardig sampler) zit er een FM en VA synth in, die zeer veel indruk maken.

Nog steeds hier en daar te koop (b.v. Feedback en Nederland Muziek). Misschien niet zo up-to-date als een Fantom of Motif, maar voor 999,- krijg je erg veel waar voor je geld (en 88 toetsen).

Back