v-synth v2 vraagje over samples.

promaxius

Ingeburgerd
Het ik heb onlangs een roland v-synth gekocht en vind het een prachtig ding.
Nu vind ik het wel jammer dat daar geen gewone pianosound inzit. Aan de andere kant is het mss normaal omdat het een synth is, en geen keyboard maar daarbij kan het wel jammer blijven he :p

Ik heb gehoord dat er samples bestaan om er een pianosound in te steken.
Hoe begin ik aan zoiets? Ik heb op de site van roland een sample refill gevonden, maar die was enkel voor de v1.xxx serie. Ik heb namelijk de v2.

Verder dan deze site bennek niet gekomen bij het zoeken:
http://www.rolandus.com/go/v-synth/Patches/index.html

Weet iemand samples staan voor de v2? Liefst een goedklinkende gewone piano, meer hoeft het echt niet te zijn.
Kan ik deze dan toevoegen, zonder mijn originele instrumenten te overschrijven?

Kan iemand me dit uitleggen hoe dit werkt, of hoe ik dit het gemakkelijkste aanpak?

Vriendelijke groeten,
promax

hoi, echt goede akoestische pianosamples nemen zoooooveel ruimte in beslag dat dat volgens mij niet in de v-synth past hoor qua samplegeheugen...

Het moeten nu ook niet ultrasuperdeluxemegademax samples zijn he :p
Ik wil gewoon een goedklinkende piano. Ik heb een roland e-14 ook in mijn bezit, het zou gewoon de bedoeling zijn dat ik deze kan doorverkopen en als ik zin heb even piano te spelen dat ik dat op m'n v-synth kan doen.

Weet iemand of dit mogelijk is of niet? Ik vereis niet het bovenste van het bovenste hoor.. Ik wil gewoon een lekker klinkende piano sample, of bestaat dit niet?

Als je (opzich) tevreden bent met het pianogeluid uit je E-14, zou ik deze gewoon houden:
1] Scheelt moeite,
2] Je krijgt echt geen drol voor een keyboard(je) terug,
3] Je kan de geluiden van de E-14 met de V-synth gaan bewerken en/of combineren :)

Kijk of je ergens een Kurzweil Micro Piano of Alesis Nano Piano kunt vinden. Kost weinig en neemt minder ruimte in dan je E14. Anders inderdaad gewoon die blijven gebruiken.

Het is niet dat het niet kan, maar dat het niet echt praktisch is.

Ik heb op de site van roland een sample refill gevonden, maar die was enkel voor de v1.xxx serie. Ik heb namelijk de v2.

Gewoon de refill laden. Versie is 2 is een uitgebreide versie 1. Dus wat op versie 1 draait, zou ook probleemloos op versie 2 moeten draaien lijkt me?

Gewoon de refill laden. Versie is 2 is een uitgebreide versie 1. Dus wat op versie 1 draait, zou ook probleemloos op versie 2 moeten draaien lijkt me?

Waarom staat er dan op de website enkel voor v1.xxx ?
Hoe kan ik de geluiden van de roland e-14 vervormen via mijn v-synth???
Ik ben echt nog maar een leek hoor in het synthesiser gedoe.

Groetjes !

..
Hoe kan ik de geluiden van de roland e-14 vervormen via mijn v-synth???..

Audio/line-out van de E-14 naar de audio/line-in van de V-synth. Dan kan je effecten van de V-synth over 't geluid van de E-14 gooien.

Maar die E-14 bevat gewoon een standaard GM-pianootje die je tegenwoordig in elke computer vindt. Past dat niet in een V-synth (ik weet niet hoe groot die standaard GM-piano is, en ook niet hoe groot het samplegeheugen van een V)?
Bovendien speelt het klavier nou niet echt jofel. Ik heb mijn E-15 daarom maar weggedaan onlangs, kreeg er toch nog 60 euro voor. Of je stuurt gewoon je e-14 via MIDI aan.

Back