mixer

En hoe werk je dan met midi als je een mixer hebt met ingebouwde geluidskaart (zonder midi)?

Dus ik kan geen synth via midi aansturen of bestaat daar een systeem voor?

Waarom nou zo ingewikkeld doen? Het is gewoon heel simpel:

1.Synthesizer audio uitgang -> mixer ingang
2.Mixer audio (master of sub) uitgang -> ingang MOTU
3.Uitgang MOTU -> ingang mixer
4.Mixer Control room uitgang -> Speakers

MIDI gaat helemaal buiten de mixer om:

MIDI synth OUT -> MIDI interface IN
MIDI interface OUT -> MIDI synth IN

Als je een Mixer hebt met ingebouwde (firewire of USB) audio interface, dan kun je de stappen 2 en 3 overslaan.

simpel toch?

En wat als je mixer met ingebouwde interface geen midi ingangen of uitgangen heeft?

Offtopic wat betreft de starter van dit onderwerp...

Dan zie ik het nut van een analoge mengtafel niet en kan je net zo goed alles binnen je DAW houden.

Ik gebruik een analoge mengtafel om .... jawel een eindmix te maken.
Ik heb 24 outputs van m'n PC naar de mengtafel en maak dus de mix op de tafel en neem dat op op een 2 track. Ik gebruik de PC dus eigenlijk alleen als multitracker.

En opnemen via midi lijkt me nogal sterk. Midi is stuurdata voor synths en heeft niets met audio te maken.

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen....

Mijn subgroepen zijn gerout naar de geluidskaart. In de sequencer maak ik een interne mix van alle aparte audio en VST sporen, maar die stuur ik via bussen weer naar de mixer, waar ik dan alsnog tevens mijn EQ (Soundtracs mixer) en externe FX kan gebruiken, en de signalen van mijn synths en drummachine er 'live' bijkomen. Dat neem ik dan als stereo mix op.
Mijn synth en drumsporen gaan dus direct van de tafel in de stereomix, en komen nooit als zodanig apart in wave in de sequencer, alleen als MIDI.

Voor mijzelf is dit een optimale combi van digitaal en analoog.
Verder zou ik niet weten wat voor beest van geluidskaart ik zou moeten kopen om alles rechtstreeks op de PC aan te sluiten, inclusief pre-amps. Momenteel zijn 22 line en XLR inputs van mijn mixer in gebruik, en 12 B-inputs (van de geluidskaart). En overal heb ik inserts op zitten.
Verder zou ik nooit lekker op de gitaar of bas kunnen 'jammen' zonder de PC aan te zetten. Dat vind ik ook niks.

Back