Soft Synth Leads

Purno

Stamgast
Besten,

ik ben op zoek naar een VST waar zoveel mogelijk met betrekking tot het genre Hardstyle uit te halen valt.
Ik wil graag jullie advies omdat ik geen zin heb om lukraak VST's te kopen, dat wordt mij te duur en het moet wel een hobby blijven.

Op het moment gebruik ik FruityLoops 8, bevalt me goed en hier wil ik bij blijven. De VST's die ik heb/gebruik zijn beperkt, maar dat vind ik fijn.

Betaald:
Junglist (spijt van, kan hier niet mee overweg)
Vanguard (voor mij geweldige tool, maar klinkt iets te lief)
Camelphat

Gratis:
Buzz effect
TAL-Elek7ro
3xOSC (beste tool ever :D)
Overige FL tools

Op het moment gebruik ik 3xOSC en vanguard het meest, camelphat gebruik ik het meest als effect.

Het mooiste zou een tool zijn waar ik natuurlijk van alles mee kan maken (zoiets als 3xOSC) en waar echt toekomst in zit.

Ik heb goede verhalen over Sylenth1 gelezen en Z3ta. Sylenth1 ziet er ingewikkeld uit, maar ik ben bereid daar tijd in te steken, dus no worries.

Z3ta en predator heb ik mogen testen bij een vriend van mij, maar in een middagje kun je natuurlijk niets. 1e indruk was dat predator fijner werken was (simpeler to be honest) en Z3ta vrij ingewikkeld. Maar gezien het feit dat ik er tijd in wil steken doet het er niet toe of het ingewikkeld is of niet.

Budget:
Afhankelijk van wat ik er mee kan. Het is niet dat ik een bepaald bedrag in mijn spaarpot heb zitten. Het geld voor Nexus zou ik bijv. niet uitgeven. Maar als Sylenth1 echt een geweldige tool is, ben ik bereid dit uit te geven.

Thanks voor jullie hulp!

Oja, main thing dat ik ermee wil maken, is dus een een synth voor leads, alles dat ik er extra mee kan, is fijn!

Ik zou voor de Sylenth1 gaan. Lekkere synth en niet zo ingewikkeld als je er wat tijd in steekt. :D Z3ta is ook wel lekker maar vind hem ''liever'' als sylenth.
Je kan mss ook synth1 downen (gratis!), krijg je ook wel dikke leads uit. :p

Ik zou voor de Sylenth1 gaan. Lekkere synth en niet zo ingewikkeld als je er wat tijd in steekt. :D Z3ta is ook wel lekker maar vind hem ''liever'' als sylenth.
Je kan mss ook synth1 downen (gratis!), krijg je ook wel dikke leads uit. :p

Okay, thanks voor je reply. Ik ga sowieso synth1 proberen. Ik zie net dat ik een demo van sylenth1 kan downloaden, ga ik ook maar eens doen!

je kan heus wel met vanguard hardstyle dinge maken

PWM gebruiken met veel LFO, UNISON, ENV op de pitch van 1 osc, 1 octaaf tussen de oscs houden, layeren met dezelfde patch en 1 patch iets aanpassen.

Sylenth heeft waarschijnlijk al 80712389137 hardstyle presets.

opzekers sylenth ,zeta klinkt wat blikkerig vind ik persoonlijk,nexus ook een goeie wel een romsynth maar er komen dikke sounds uit,pro53 ook lekker . zet de unison aan en je heb zo een dikke lead,

Succes

Van de genoemde synths vind ik Sylenth1 de beste qua sound. Met name ook voor hardstyle, aangezien je er bassen, intro geluiden, fx en leads uit kunt halen die erg geschikt zijn voor hardstyle.

Een synth die ik je niet zie noemen is Genesis, maar deze is dus echt wel fijn om leads mee te maken. Ik vind zelf dat deze qua sound het dichtst in de buurt van een Virus lead komt als ik m vergelijk met de leads uit mn Virus TI. Het enige nadeel is dat ie CPU heavy is.

Betaald:
Junglist (spijt van, kan hier niet mee overweg)
Vanguard (voor mij geweldige tool, maar klinkt iets te lief)
Camelphat

Je maakt me niet wijs dat Vanguard in combinatie met Camelphat te lief klinkt:peukie: Misschien voor leads er een chorus tussensteken?
Een andere optie voor distortion is Ohmforce Ohmicide (ook niet te duur).

Als je Junglist te ingewikkeld vind, zijn plugins als Sylenth1 en z3ta wel erg onmogelijk.
Je zou misschien Superwave P8 (freeware) ook eens kunnen proberen. En het is maar net
welke effecten je gebruikt wil een synth niet "lief" meer klinken.

Kwalijke zaak dat mensen de topicstarter weer dure paketten aanraden.
Er is genoeg gratis spul voor hetgeen wat jij wil doen. Een torrentje is helaas over het
algemeen snel gevonden bij velen die meteen resultaat willen middels goede dure software
.
Laat je dus vooral niet lekker maken door "vette" presets uit dure paketten. Of je moet
graag dik willen betalen voor kant en klare brokken natuurlijk.

Daarnaast is het hardstyle, dus maak je geen zorgen om kwaliteit van vst's. Zolang de boel
maar flink clipt is alles in orde.

Als je Junglist te ingewikkeld vind, zijn plugins als Sylenth1 en z3ta wel erg onmogelijk.
Je zou misschien Superwave P8 (freeware) ook eens kunnen proberen. En het is maar net
welke effecten je gebruikt wil een synth niet "lief" meer klinken.

Ik vind Junglist niet ingewikkeld, schijnbaar lig ik Junglist niet en kan ik betere sounds met andere VST's maken. Neem ik genoegen mee, wanneer ik een keer inspiratie heb voor junglist, ga ik daar weer mee verder! :)

Je maakt me niet wijs dat Vanguard in combinatie met Camelphat te lief klinkt:peukie: Misschien voor leads er een chorus tussensteken?
Een andere optie voor distortion is Ohmforce Ohmicide (ook niet te duur).

je kan heus wel met vanguard hardstyle dinge maken

PWM gebruiken met veel LFO, UNISON, ENV op de pitch van 1 osc, 1 octaaf tussen de oscs houden, layeren met dezelfde patch en 1 patch iets aanpassen.

Sylenth heeft waarschijnlijk al 80712389137 hardstyle presets.

True true, tuurlijk kan met vanguard wel dikke sounds gemaakt worden, ik vind het zelf 1 van de fijnste VST's. Maar ik weet niet, ik voelde alsof ik wel een keer iets nieuws kon gebruiken... Presets of geen presets maakt me niet zoveel uit, ik word blij van aan de knopjes draaien, dus er blijft toch niets meer van over :P

Voor distortion gebruik ik FL Fast Dist of Camelphat of Buzzeffect. Het is allemaal niet duur, maar als ik alles optel is het een behoorlijke som :) Thanks voor je tip Alex Omega.

Van de genoemde synths vind ik Sylenth1 de beste qua sound. Met name ook voor hardstyle, aangezien je er bassen, intro geluiden, fx en leads uit kunt halen die erg geschikt zijn voor hardstyle.

Een synth die ik je niet zie noemen is Genesis, maar deze is dus echt wel fijn om leads mee te maken. Ik vind zelf dat deze qua sound het dichtst in de buurt van een Virus lead komt als ik m vergelijk met de leads uit mn Virus TI. Het enige nadeel is dat ie CPU heavy is.

Hmm, zal ik eens naar kijken, Genesis, ik hoop dat ze een demo hebben!

Kwalijke zaak dat mensen de topicstarter weer dure paketten aanraden.
Er is genoeg gratis spul voor hetgeen wat jij wil doen. Een torrentje is helaas over het
algemeen snel gevonden bij velen die meteen resultaat willen middels goede dure software
.
Laat je dus vooral niet lekker maken door "vette" presets uit dure paketten. Of je moet
graag dik willen betalen voor kant en klare brokken natuurlijk.

Daarnaast is het hardstyle, dus maak je geen zorgen om kwaliteit van vst's. Zolang de boel
maar flink clipt is alles in orde.

Precies, die dure pakketten wil ik niet. Ik wil gewoon een plugin waarmee ik goed kan werken en van alles kan maken. Neem bijvoorbeeld 3xOSC, vind ik een geweldige tool, anderen verklaren mij voor gek...

Je laatste zin gaat natuurlijk nergens over :P

[EDIT]
Wat ik niet wil is dus veel verschillende tools waar ik niet uit kan kiezen. Ik wil gewoon een aantal vaste tools die ik vaak gebruiken. Bijv. camelphat, gebruik ik altijd, 3xOSC ook!

Waarom dan niet van elk effect 1 voorkeur kiezen. Persoonlijk gebruik ik: delay- fabfilter timeless, distortion- ohmicide, rest Reaktor :p

Waarom dan niet van elk effect 1 voorkeur kiezen. Persoonlijk gebruik ik: delay- fabfilter timeless, distortion- ohmicide, rest Reaktor :p

Omdat ik studeer, niet zoveel te besteden heb en tevreden ben met mijn effect VST's :P

Hij is wel CPU heavy maar niet zodanig dat een i7 er moeite mee zou moeten hebben :? Mijn oudere quadcore trekt toch wel makkelijk meerdere instances van Genesis in een project.

toch heb ik er moeite mee met sommige presets.dan hoor je gekraak/gepiep/gehaper.. mn cpu meter zegt dat ie op 30% draaid maar ik kan geen andere verklaring vinden dus het moet haast wel het cpu zijn ..fout in de software sluit ik ook niet uit

Aanvaard, dan is het antwoord dat je genoeg gerief (3xosc, vanguard en camelphat + alle FX van fruityloops) hebt om je doel te bereiken. Een plug-in waarmee je goed zal kunnen werken en van alles kunt maken zul je spijtig genoeg niet vinden, behalve als je specifiek genoeg bent. Omschrijf eens wat je precies zoekt. (bv detune, sterke enkele oscillators, karakterfilters en andere omschrijvende woorden - en let er op dat een synth alleen het geluid genereert, de rest is in principe voer voor de effecten, behalve als een synth zeer goede effecten on-board heeft)

Bv: sylenth1 is goed in detune geluiden, maar vergeet het om een enkele oscilator te gebruiken voor hmm elektro doeleinden. Over de filter ben ik ook niet te spreken, er zijn veel betere op de markt. )

Laatst gewijzigd:
Back