Mijn studio annex crib XVI

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
idd lekker compact, eerst stond er vanalles, opelkaar & doorelkaar. Maar opdenduur voelde ik me er niet meer echt lekker bij, ik heb ook niet zo'n groot appartement en ik wil ook graag nog iets "huiselijks" houden aangezien het gewoon allemaal in mn woonkamer staat.

Nu is het goed, ik wissel soms nog wel tussen de JX8p en de S2.

Mijn "hoek", ik verwacht lekker veel gezeik over mn huistuinenkeuken speakers, de plek van die dingen en comments als "waar is je pc?", "zo kan je toch niet werken man" en "nu weet ik waarom je muziek zo kut klinkt".

ok dan, daar komt ie...........................

waarom heb jij geen 10.000,- gestoken in de allerduurste monitors die te vinden zijn?
( en eigenlijk net zo klinken als de huis en tuin speakers),.........
en waar is je pc?, moet toch ergens zijn, kunnen we allemaal helpen met zoeken?.....

:koffie:

Ik doe het ook met gewone "woonkamer speakers". (Wat is de juiste benaming daarvoor?) De mini speaktertjes ernaast zijn van mijn 5.1 pc set, alleen voor films of andere pc zaken...
Wat is eigenlijk het verschil tussen "woonkamer speakers" en nearfield monitoren? Speakers voor de woonkamer zijn er toch ook voor gemaakt om van redelijk dichtbij het geluid zo goed mogelijk weer te geven.
Ik wil trouwens een paar KRK RP6 kopen.

attachment.php

attachment.php

technics1.JPG

technics2.JPG

Mijn "hoek", ik verwacht lekker veel gezeik over mn huistuinenkeuken speakers, de plek van die dingen en comments als "waar is je pc?", "zo kan je toch niet werken man" en "nu weet ik waarom je muziek zo kut klinkt".

Is een standaard voor drie klavieren niets voor je, kun je de S2 ook gelijktijdig gebruiken!!

Phochos

waarom heb jij geen 10.000,- gestoken in de allerduurste monitors die te vinden zijn?
( en eigenlijk net zo klinken als de huis en tuin speakers),.........

Ben dus niet alleen die er zo over denkt 8D

Heb al een berg van die studio monitors onder de €1000 gaan beluisteren.
M'n ouwe boxen "vision" klinken stukken beter

Ik doe het ook met gewone "woonkamer speakers". (Wat is de juiste benaming daarvoor?) De mini speaktertjes ernaast zijn van mijn 5.1 pc set, alleen voor films of andere pc zaken...
Wat is eigenlijk het verschil tussen "woonkamer speakers" en nearfield monitoren? Speakers voor de woonkamer zijn er toch ook voor gemaakt om van redelijk dichtbij het geluid zo goed mogelijk weer te geven.

Volgens mij maakt het niets uit, het ligt echt puur aan zaken zoals "dynamisch bereik, headroom, frequency response (is dat niet hetzelfde als dynamisch bereik?) aantal watts" etc enz

Phocos, ik heb idd wel eens zitten denken aan een 3 dubbele standaard, maar ik vind dat er echt een beetje nerdy uitzien. Ik kan ze ook nergens vinden voor een schappelijke prijs. Maar het is wel wat opzich voor thuis, het maakt het geheel mischien wel wat minder rommelig.

Ik doe het ook met gewone "woonkamer speakers". (Wat is de juiste benaming daarvoor?)
HiFi speakers?
&
Ben dus niet alleen die er zo over denkt 8D

Heb al een berg van die studio monitors onder de €1000 gaan beluisteren.
M'n ouwe boxen "vision" klinken stukken beter

Het gaat om eerlijkheid en strakheid van het geluid. Om zogenaamde 'lineaire frequentie respons', elke frequentie even hard.
Dit vanuit het principe dat elke speaker een ander karakteristiek heeft, dan wil men de producties op een eerlijke manier kunnen beluisteren en afmixen. Je kan bij het produceren en mixen wel speakers gebruiken die lekker klinken, met bv. lekker veel laag, dan klinken je kick en bass misschien erg lekker. Maar als je zo'n nummer dan op een willekeurig huis-tuin-en-keuken stereosetje afluistert klinkt het compleet ruk!
Studiomonitoren zijn gemaakt om meer richting die lineaire frequentie respons te gaan. Maar dat lukt alleen bij de echt top-of-the line monitoren.

Volgens mij maakt het niets uit, het ligt echt puur aan zaken zoals "dynamisch bereik, headroom, frequency response (is dat niet hetzelfde als dynamisch bereik?) aantal watts" etc enz

Phocos, ik heb idd wel eens zitten denken aan een 3 dubbele standaard, maar ik vind dat er echt een beetje nerdy uitzien.

Die gordijnen zijn echt 10000 keer nerdiger! 8o)

En de rest is LoFi?

Thx. voor de uitleg verder.
Tjah. Ik heb de benaming van die hele productgroep 'HiFi' niet verzonnen. En dus ook niet het onderscheid tussen Hi en Lo.
Graag gedaan.

attachment.php

attachment.php

Bekijk bijlage 54319

ja ome klaus
JIJ ... mag ook wels newe speaketrs kopen !
wel een 909 [maar die klinkt as een stompe doos door die akai knakkers hehe:bekdicht::D

Bekijk bijlage 54320

denk wel asje keerteje egt je spullen door egt goede speakers hoor dartje er anders over denkt

dat hghad ik met mn pro one en tr909 in een goede acoustishe studio en hele dikke krk,s [huge set ]
klonkgelijk ..dik / af !

R-ond,

Leuk fimpje! En een lekker uitzicht! Lijkt me heerlij kspelen en tegelijkertijd af en toe wegdromend naar buiten kijken. :okdan:

ik droom bets vaak / veel snapie,m
:okdan:
idd chill
voor de verwarming ook

en @? ..uhh die poster gaat nooit meer weg was een one off van delta by een blad konje der een paarhonderd bestellen

kheb gelijk de trui mee betseld die is gejat flikkers :doei:

Gelukkig heb je een gearlist Sneak :biertje:

ben idd wel benieuwd naar de teisco
jaja
die maakte ook gitaren ..en synths
Teisco SR-450E analogue delay !!
pixiessssssss

het is nu 10 voor boys
op de sherman clock!

verkoop pixie rack = weg dus meteen ,..goede verkoop tip ..ga der by

by gebrek aan betere pixies
mn " wac-lk the dog " freind
diekie ....
mn uitlaat vriend jullie begrypen t al ...ik doet meer voor mezelf dan de buurman
kom ooks buiten ! ajooos wat winter kiekjes waik by duurstede
kasteel dorestad ola im WINTER !

Attachments

• Picture 072.jpg
    Picture 072.jpg
    169,7 KB · Bekeken: 134
  • Picture 073.jpg
    Picture 073.jpg
    163,6 KB · Bekeken: 137
  • Picture 054.jpg
    Picture 054.jpg
    182,4 KB · Bekeken: 132
  • Picture 046.jpg
    Picture 046.jpg
    216,5 KB · Bekeken: 136
  • Picture 065.jpg
    Picture 065.jpg
    116,9 KB · Bekeken: 130
denk wel asje keerteje egt je spullen door egt goede speakers hoor dartje er anders over denkt

dat hghad ik met mn pro one en tr909 in een goede acoustishe studio en hele dikke krk,s [huge set ]
klonkgelijk ..dik / af !

JAJAJAAA, en als je een hele dure Yamaha concert vleugel koopt, kan je meteen alle acoorden en noten in een keer spelen en ben je meteen net zo goed als iemand die al 30 jaar piano speelt.

Wat een onzin om nog steeds te denken dat het aan je spullen ligt. Blijkbaar veranderd die gedachte ook nooit.

JAJAJAAA, en als je een hele dure Yamaha concert vleugel koopt, kan je meteen alle acoorden en noten in een keer spelen en ben je meteen net zo goed als iemand die al 30 jaar piano speelt.

Wat een onzin om nog steeds te denken dat het aan je spullen ligt. Blijkbaar veranderd die gedachte ook nooit.

Eensch. Maar hij zegt alleen dat het beter klonk, niet dat z'n productie zoveel beter was.

Hmm, met een beetje creativiteit en EQ werk kan je je mix ook lekker dik laten klinken op een normaale HiFi set. Netzo goed als dat je je mix compleet ruk kan laten klinken op het duurste van het aller duurste, het ligt gewoon echt aan de persoon en wat hij doet.

klonkgelijk ..dik / af !

Je wil niet weten hoe hard die speakers knallen! 160 wat max, 80 wat DIN, 6 ohm. Ik heb er een peavey PV2.6c versterker voor hangen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back