x0xb0x overdrive mod

Je kunt mods natuurlijk altijd weer verwijderen door het circuit gewoon weer terug te bouwen naar het origineel.

Als de originele x0xb0x het probleem niet heeft zou het er na verwijderen van mod ook niet meer moeten zijn.

(maar je vertelt niet welke square-probleem je hebt...)

Een vriend van mij heeft dit probleem ook, helaas hebben wij beide geen verstand vd soldeerbout en zitten allebei aan de westkust van Ierland. De switch square/saw lijkt meer op een volume switch dan op een waveform switch aan het geluid te horen. Ik las ook al ergens anders dat het aan die OD mod kon liggen maar zie dat graag nog wat vaker bevestigt eerdat ik het eruit zal gaan halen.

Nouja, als de overdrive de saw laat clippen, dan wordt die saw natuurlijk ook een soort square. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Ik ook wel, maar op mijn TB-303 vind ik de saw stiekem toch wel het lekkerst. Het probleem bij die OD-mod is volgens mij dat die niet gebypassed word en daardat het geluid altijd door de OD-mod heenloopt het dus eigenlijk altijd als een square klinkt.

:? bij mij is het eerder andersom
de saw klinkt imo zoals het hoort alleen de square mist dikte.

Het is niet dat ie naar geen drol klinkt zoals ik anderen heb zien vertellen, maar als ik bijvoorbeeld EQ opt kanaal van de x0x op mn mixer alles op normale stand zet, klinkt enkel de square wave te dun (vooral goed in lage tuning te horen). Als ik op EQ wat meer bass instel klinkt ie al meer als een normale 303 square wave.

het kan zijn dat het aan mij ligt, want in het begin viel het me niet zo echt op, zeker niet na wat ik las van andere bezitters met overdrive-modded-x0x'en, die waren allemaal veel negatiever over het geluid.

maar goed ik zal morge ff proberen wat geluidssamples te posten dan kunnen jullie eens horen en beoordelen

Ik ben misschien van plan één aan te schaffen, maar betekent het nou dat alle x0xb0xes met deze mod ook dat probleem hebben? Dat is wel erg jammer dan.

Alvast bedankt.

Back