Monomachine SFX-6 van Elektron

Origineel geplaatst door scienide
Kunnen de trotse eigenaren van de Monomachine iets meer vertellen over het sequencen?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is het realtime opnemen van een melodie van 4 maten? is dit mogelijk, m.a.w. kan je de lengte van pattern zelf bepalen? Zo ja, stel dat een opgenomen melodie vier maten duurt, kan je dan ook loopen op 1 maat (om bijvoorbeeld een simpele basline in te kloppen en vervolgens deze een aantal keer te kopieren)?

Gr, Joeri

wat roonan zegt klopt alleen vindt 1 ding wel een nadeel , je hebt in de mono 6 tracks voor interne geluiden en dan nog eens 6 tracks voor externe synth enz. alleen vindt ik het dan jammer dat de 6 tracks van de externe synth's niet kan inspelen met het toetsen board van de mono :confused:

verder heb ik een heel vaag storend geluid over alle kanalen van mijn mixer als ik de mono aan mijn mixer aansluit en krijg het niet weg. ga elektron daar toch eens over benaderen. heb jij hier last van roonan ?

Zou het inspelen van een melodie van een externe synth, met de toetsen van de mono in de toekomst niet mogelijk zijn? (enig idee waarom dit nu niet mogelijk is?)

Als ik een mono zou aanschaffen is het namelijk puur om een andere synthmodule aan te sturen. 2 keyboards op mijn kleine bureautje wordt ook erg lastig en ergonomisch onverantwoord.

ik hoop het wel, maar waarom hij het nu al niet doet snap ik niet, of ik moet wat over het hoofd zien, en dat ik het moet instellen, maar heb z'n beetje alles wel geprobeerd.

je kan de externe synth wel bespelen maar als in rec mode zit kan je ook gewoon spelen maar neemt hij de noten niet op, wat toch wel vreemd is.

Origineel geplaatst door bass-molecules
wat roonan zegt klopt alleen vindt 1 ding wel een nadeel , je hebt in de mono 6 tracks voor interne geluiden en dan nog eens 6 tracks voor externe synth enz. alleen vindt ik het dan jammer dat de 6 tracks van de externe synth's niet kan inspelen met het toetsen board van de mono :confused:

verder heb ik een heel vaag storend geluid over alle kanalen van mijn mixer als ik de mono aan mijn mixer aansluit en krijg het niet weg. ga elektron daar toch eens over benaderen. heb jij hier last van roonan ?

Dat inspelen komt nog, de externe sequencer wordt als laatste bijgewerkt in de updates. Realtime recording moet dan mogelijk zijn. Alleen het realtime recorden van akkoorden waren ze nog niet over uit.......
Maarre de monomachine om alleen een andere module mee aan te sturen? Is dat niet een beetje zonde?

Storend geluid? Hoe klinkt dat dan? kraakjes of meer een 50hz hum?

Ronald.

Origineel geplaatst door Roonan

Storend geluid? Hoe klinkt dat dan? kraakjes of meer een 50hz hum?

Ronald.

geen kraakjes, meer een continu geluid van ergens rondt 800hz a 1khz. en ik krijg hem te horen zorda ik de jacks in mijn mixer prik, dus zonder ook maar iets anders te doen.

maar goed heb vandaag even tasker+ neutrik kabels gemaakt en ga eens kijk wat er dan gebeurd.

Voor de Elektron Friend Beta Order is er nu de tweede lichting van 50 stuks en ook nog voor 1450 Euro.

Final beta -> release 1.0 half December

Final beta -> release 1.0 half December

Elektron heeft net de laatste Beta update 0.93 vrijgegeven.
Er worden alleen nog bugfixes uitgevoerd.
Was wel ff balen want de nieuwe versie was zo veranderd dat de oude patterns en kits gewist moesten worden.
Daar daar kregen we wel vette nieuwe features voor terug!

Here it is! Tons of code is rewritten, lot's of new features added.
Many were suggested from this group, thank you all!

Highlights include:

* Mute mode added
* Chord sequencing in internal sequencer for arp and poly
* Transpose of individual tracks in song mode added
* Full functionality of the MIDI sequencer with individual
arpeggiators
* Ensemble synth added
* Two additional oscillators in SWAVE-SAW (now 8 in total!)

A memory reset will be needed as memory structures has been changed.
The unit will freeze on first restart, please enter early startup
menu and select factory reset to get going.

No more features will be added until OS1.0. We will spend the next
two weeks finding bugs and adding presets. Hope you will want to
participate! I will post guidelines for how this should be done soon.

Please test everything thoroughly so we will get a stable OS1.0
release.

Na de laatste beta test zal ik een uitgebreide recensie schrijven en de link hier posten.
Even een klein demootje van de nieuwe Ensemble en de arp/chord/locks combinatie (erg krachtig)
Korte impressie Monomachine (beat afkomstig van Machinedrum)

Ronald.

Ben erg benieuwd... Zal em vanavond even updaten.

Wat een absoluut topapparaat is dit zeg. Dat er ook vette geluiden uitkomen vind ik bijzaak, zoooo vet is die sequencer!!!

groeten, Joeri

Is de sequencer van de MM gelijk aan die van de MD? Hier ben ik nl. ook wel mee in mijn nopjes.. :)

Ik moet zeggen dat behalve dat er coole geluiden uitkomen, en er een topsequencer inzit, ik het ook nog eens een ontzettend mooie synth vind. (En ik studeer er voor :D ) Hebben!

Deze machine begint echt uit te groeien tot een beest.
Er is net weer een nieuwe update gekomen en het lijkt erop dat de meeste bugs eruit zijn.
Hij werkt minstens zo fijn als de MD en klinkt erg goed. (tenminste als je van deze sound houdt)

Dit is een demootje die ik ff snel heb opgenomen terwijl ik zat te spelen met dit sterke duo.
Het is maar 1 pattern op beide en op de MnM zijn alleen SID machines gebruikt. (gaat dus ff om de sound en niet om het arrangement) Dit is de pure sound zonder nabewerking.(op het gebruik van +6db peak-master na dan)
Klik hier +/- 13 MB

Ronald.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Er is weer een os update.. 0.97 Kijk zo heeft beta testen zin!

http://www.monomachine.com/beta/

Ze zullen wel moeten opschieten, want vanaf V1.0 Komt hij pas in de winkels te liggen.
Het moet dus niet nog veel langer duren.
Rond de maand maart,(ook de Messe) moet het toch echt gaan gebeuren.

Was toch echt de bedoeling dat 1.0 rond half Januari uit zou komen.
De release text spreekt ook over:
Monomachine OS 0.97 is a bugfix release targeted to fix all known
issues as we are quickly approaching the public release of Monomachine.

Zal dus wel eind Januari worden denk ik zo.
Ik heb trouwens geen bug's meer gevonden tijdens dagelijks gebruik dus het os maakt op mij een stabiele indruk.

Ronald.

kwam dit net tegen: sos-news

begin ook erg geinteresseerd te raken moet ik zeggen... is er iemand in r'dam waar ik dat ding eens ff van dichtbij kan bekijken?

trouwens... de hele vette demo van roonan heeft ervoor gezorgd dat ik nou echte interesse heb :)... kun je qua drumgeluiden een beetje in de buurt komen met de mono-machine, of heb je echt een machinedrum nodig voor bijv. de bd zo te laten klinken als in deze track?

eens kijken of het me lukt om m'n geld in m'n zak te houden tottie beschikbaar is :D

Origineel geplaatst door koediman
begin ook erg geinteresseerd te raken moet ik zeggen... is er iemand in r'dam waar ik dat ding eens ff van dichtbij kan bekijken?

eh, dat zou ik dan zijn ;)
Ben geloof ik 1 van de 2 of 3 die er nu een heeft in Nederland.
Stuur anders maar ff een mailtje.

Qua drum sounds is de Mono bij lange na geen Machinedrum, tis leuk dat je het erbij krijgt maar veel te beperkt om veel mee te doen.

Ronald.

Nieuws van het front:

I have posted the full user's manual, including the machine
references. It went up to 130 pages at last... Phew...

You'll find it at:

www.monomachine.com/beta

Sorry for not being able to reply to all questions recently. It's
just been too much, with the manual and the final release
preparations. But I think the presets are turning out really nice,
and will show many different sides of the Monomachine. The joystick
might turn up as jack in the box as the live performances best friend!

We are now waiting for the printing of the manuals, and will release
a final OS in the mean time with the presets, hopefully tomorrow or
the day after. The sales of the SFX-6/SFX-60 should start shortly
after, as we get the manual delivery confirmed.

Hij komt eraan!

Ronald.

PS. Alleen de namen van de sound designers staan (nog) niet in de manual.
Heb ik daar zo mijn best voor gedaan.........

Ik kan ook niet wachten... ik heb er ook eentje besteld.
Vorig jaar, dus toen ie wat goedkoper was :)

R.

Back