bass-molecules
M'n waakhond .... !!
Origineel geplaatst door Roonan
Algemene indruk is toch wel dik in orde, alleen de onderste twee leds van Octave doen het niet?!
deze doen het bij mij wel hoor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Algemene indruk is toch wel dik in orde, alleen de onderste twee leds van Octave doen het niet?!
De voicemachine is best grappig maar vind ik het minst interessant.
Origineel geplaatst door dob
Da's gek; vind het juist het enige spannende wat erop zit! Kon je hem maar als een bonbonbloc zo uit elkaar knakken in 6 stukken he; dan had je aan mij een koper voor het voice gedeelte...
Origineel geplaatst door C-Code
Als ik alle reacties tot nu toe lees maak ik daar uit op dat het enthousiasme voor dit apparaat uiteindelijk niet zo enorm is als mensen verwacht hadden.........of lees ik dat verkeerd ? :confused:
Persoonlijk (en dit is niet lullig bedoeld) als ik de geluiden hoor denk ik.......dat kan mijn supernova ook !
Hmmm, ja uh... ik ben wel degelijk super enthousiast over deze bak.
Qua sound klinkt hij erg lekker, niet veel anders dan andere VA's maar daar zit het hem niet in.
De mogelijkheden vd sequencer en routeren van tracks maken er iets unieks van.
De arp is trouwens ook een verhaal apart.
Op dit moment ontbreken er nog een aantal essentiele features waardoor niet alle kracht beschikbaar is.
Zodra dit geregeld is en er meer duidelijkheid in de structuur is ( hij is niet moelijk maar anders) zal ik een uitgebreide review doen met demo's waar de bijzondere features in naar voren komen.
Ik hoor dat wel vaker: "dat kan mijn ... ook"
Daar gaat het dus niet om, het gaat om de manier waarop.
b.t.w., zodra er iemand de moeite neemt om een complexe combi te bouwen tussen de diverse synthese vormen en EFX modules denk ik dat er nog maar weinig VA's zijn die dat kunnen evenaren.
Ik zal het wel een keertje proberen ...
Ronald.
Nou verwacht er niet teveel van.
Het klank spectrum is heel beperkt dus ik denk dat je hem heel snel zat ben.
Ronald.
Origineel geplaatst door Arv
Hey Roonan ik zie dat je ook een RS7000 hebt (net als ik) maar heb je wel is met de stepREC optie CC's ingeprogrammeerd? Dat is pas echt lache, dan krijg je van die coole ritmische filters enzo.. Is dat een beetje vergelijkbaar met de dingen die je op de MM doet?
gr
Arv
Origineel geplaatst door NOISE FX
Vraagje, is de geluidskwaliteit van de Monomachine het zelfde als die van de Machinedrum? Op zich vind ik het concept van de Machinedrum geniaal, maar de geluidskwaliteit vind ik toch wat minder!
Origineel geplaatst door NOISE FX
Ik werk al anderhalfjaar met de Machinedrum maar het is gewoon dat ik het koud en dun vind klinken, het gehele klankpalette heeft die icy cold FM sound. Het is persoonlijk natuurlijk, maar die indruk heb ik dus ook bijvoorbeeld bij de Nord Modular (Hé ook uit Zweden).
Origineel geplaatst door scienide
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het realtime opnemen van een melodie van 4 maten? is dit mogelijk, m.a.w. kan je de lengte van pattern zelf bepalen? Zo ja, stel dat een opgenomen melodie vier maten duurt, kan je dan ook loopen op 1 maat (om bijvoorbeeld een simpele basline in te kloppen en vervolgens deze een aantal keer te kopieren)?