Monomachine SFX-6 van Elektron

Helaas heb ik nog helemaal geen tijd gehad om geluiden met de MM te maken. Die sequencer is echt te mooi!!!

Ben benieuwd wat iedereen heeft ingestuurd!

BESTELLEN BESTELLEN!

Er zijn er weer 47.... euh... 46! :D

Woooohooo!

R.

Whhooeoeoaooaoaaaaaoaoaoaooa !!!!!!!!!
Forever embedded in the firmware.
Dat is toch het mooiste wat er is als synth liefhebber.
Je eigen naam als preset in je favotiete synth!
(nou ja, een eigen synth is natuurlijk nog mooier)

Ronald.

PS. sorry hoor, moest het even kwijt.

Attachments

• mm factory default.jpg
    mm factory default.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Roonan
Whhooeoeoaooaoaaaaaoaoaoaooa !!!!!!!!!
Forever embedded in the firmware.
Dat is toch het mooiste wat er is als synth liefhebber.
Je eigen naam als preset in je favotiete synth!

Hartstikke tof voor je, man!
Een beetje eer van je werk.
Ik zal 'm binnenkort eens checken als de MM hier gearriveerd is.

(nou ja, een eigen synth is natuurlijk nog mooier)

Groet,
Roland :)

Op dit moment staan er vier presets, B09 t/m B12
Kreeg persoonlijk een Email van Daniel of ik meer presets wilde maken in samenwerking Elektron.

Maybe we can work together on some additional patch bank in the future!

We like your stuff...

Dus waarschijnlijk komen er wel meer in de toekomst.
Patterns en sounds creeeren op dit apparaat gaat als een speer, nog nooit zo snel zoveel patterns gemaakt die nog goed klinken ook. Ben net even met de kit's van anderen aan de slag gegaan en dat gaat helemaal snel.

Ronald.

Gefeliciteerd man. En wat een toffe geluiden weer...

Ik blijf nog maar even lekker dromen over een MM. Wil eerst wat meer ervaring opdoen met het maken van patches op andere bakken voor ik zoiets aan ga schaffen ;)

Dit klinkt iig te gek :)

Zaterdagnacht de nieuwe OS geupload naar de mono.

Damn, wat zitten er lekkere presets tussen! Het was al een droomsequencer voor mij, omdat ik bijna geen computer meer aan kan raken vanwege rsiklachten... maar nu blijkt het ook een droomsynth te zijn. :okdan:

Nu weer heerlijk verder spelen...:doei:

Groeten uit Groningen.

voor iedereen met RSI klachten die het nog niet geprobeerd heeft: probeer eens een wacom tablet of ed te gebruiken....veelal komen RSI klachten voort uit een combinatie van gespannen achter de computer zitten, PLUS kleine bewegingen van je arm/pols/hand, maw kleine muisbewegingen.....die spanning is vaak erg lastig weg te werken, omdat die allerlei redenen kan hebben, maar een wacom werkt veel meer als een pen, dus je moet je hand optillen en de pointer ergens anders neerzetten....kan in bepaalde gevallen een groot verschil opleveren...

Origineel geplaatst door D-mike-E
Als ik die knopjes en potmeters zo van dichtbij zie is het een erg goedkoop design. Dan moet er wel een HEEL moddervette sound in zitten (en uit komen) wil ik daar bijna 2 euro-ruggen voor neertellen.

Pff...

Ze weten daar zeker niet dat wij hier een kabinet Bakellende hebben?

:doei:

Nou, ik heb de standaard versie (bedoel zonder keys) zojuist in mijn handen gehad. De foto liegt niet... de uitvoering is echt zéér zwaar onder de maat voor zo'n dure synth. Wat een speelgoed! Slappe knopjes, cheap plastic en de plaatsing van de knoppen laat ook te wensen over (moeilijk hè, potmerters op één lijn zetten?).

Ik hoor vaak mensen klagen over de uitvoering van de knoppen op en Pulse. Die dingen die rechtstreeks op de print zitten en naar verloop van tijd nogal eens "wankelig" willen worden (uitzonderingen daar gelaten). Nou, die van de Pulse zijn robuust t.o.v. deze knoppen!

En dan de sound... best leuk hoor... maar om er nu helemaal opgewonden van te raken... nou nee. Of de prestes moeten wel een hele slechte weerspiegeling van de mogelijkheden geven. Ik vond het allemaal niet veel bijzonders. Los daarvan werden de presets, hoe verder je kwam... zeker vanaf bank B en dan ergens boven de 10, steeds slechter ;)

Nee, serieus... ik vond het apparaat niet echt veel soeps.

Ik ben het met je eens.
De knoppen voelen nergens naar.
En de drukknoppen liggen naar mijn idee een stuk hoger dan bij de Machinedrum.(wat niet direct een probleem hoeft te zijn), maar staat wel slordig.
Ze voelen ook niet hetzelfde, lijkt wel of ze hele andere onderdelen gebruikt hebben.
Zelfs de draaiknoppen zijn van een veel dunner (plastic) materiaal.
En draai maar niet te hard want dan staan ze meteen scheef.
Qua sound zit het wel snor als je van freaken houd,maar ik vond het nou niet bijzonder klinken.

Kleine reactie op vorige twee posts:

- Dat van die knopjes had ik ook, de eerste week dan.
Nu wil ik op mijn MD ook van die encoders, ze werken veel lekkerder!
Het lijkt mindere kwaliteit maar niets is minder waar.

- En de sound, tja waar vergelijk je mee?
Hij klinkt gewoon goed maar dat is niet zijn sterkste punt.
Als je er even mee speelt en de parameter locks ontdekt gaat er een wereld voor je open.
Een machine beoordelen op zijn presets alleen is gewoon ..... (vul zelf maar in)
Vergeet niet dat de meeste sounds in de presets droog zijn. (geen efx)
Ik heb nog nooit een bak in handen gehad die zo inspirerend en snel werkt als de MnM.
Het is echt mijn favoriete bak geworden.

Ronald.

- Dat van die knopjes had ik ook, de eerste week dan.
Nu wil ik op mijn MD ook van die encoders, ze werken veel lekkerder!
Het lijkt mindere kwaliteit maar niets is minder waar.

Ja sorry hoor, maar k*t kwaliteit blijft bij mij toch echt k*t kwaliteit. Je moet er wel even de nodige euri voor neertellen. Dan mag je best wat kwaliteit verwachten. En dan behoud je nog steeds dezelfde functionaliteiten.

- En de sound, tja waar vergelijk je mee?
Hij klinkt gewoon goed maar dat is niet zijn sterkste punt.
Als je er even mee speelt en de parameter locks ontdekt gaat er een wereld voor je open.
Een machine beoordelen op zijn presets alleen is gewoon ..... (vul zelf maar in)
Vergeet niet dat de meeste sounds in de presets droog zijn. (geen efx)
Ik heb nog nooit een bak in handen gehad die zo inspirerend en snel werkt als de MnM.
Het is echt mijn favoriete bak geworden.

Allereerst loop ik je maar wat te dollen m.b.t. het presetverhaal. Als je vervolgens zegt dat je een bak niet mag beoordelen op zijn presets dan noem ik dat "verkoperspraat". Je presets (en evt. demo) zijn de presentatie van de bak. Zeg maar de eerste indruk.

Als mijn eerste indruk "niets bijzonders" is en dan ook nog eens een niet zo geweldige kwaliteit uitvoering zie, dan ........ vul dat dan zelf maar in. Een goed programmeur zal uiteindelijk veel dieper gaan, dat ben ik met je eens. Maar met het bovenstaande in het achterhoofd en de prijs t.o.v. andere apparaten in de markt, wil ik je over een jaar nog eens spreken over het succes van het ding.

Het heeft ook geen zin om hier lang over door te gaan.
Met die opmerking bedoelde ik het volgende:
Ik had ooit een prophecy en was gek van de demo's die erin zaten en de presets.
Moet je horen hoe goed hij klinkt en ik liet het aan iedereen horen.
Maar wat kon ik er zelf mee? Niet veel bleek later, een beetje aan de presets draaien en daar bleef het bij.
Ook de dynamiek in de controllers voor bijv. een sax waren niet te doen door mij.

De MnM aan de andere kant kwam zonder presets en een brak o.s.
Nu kan ik er uithalen wat ik wil met het grootste gemak en alle controllers die ik wil zonder problemen.
Dat blijft dus een heel persoonlijk verhaal dus trek het je niet aan.

En ja, kwaliteit, hij is echt super goed gebouwd maar wel met de hand.
Niet alles staat recht, dat is waar maar ik heb hem dus uit elkaar gehaald en ben echt onder de indruk van de kwaliteit.
Als jij na 1 uurtje dat beter kan beoordelen dan ik na 3 maanden,...........

Maar eigenlijk vind ik het niet erg als deze bak niet gaat lopen, des te exclusiever blijft hij.
En over de prijs, tja goedkoop is anders, dat ben ik met je eens.

Ronald.

Back