Monomachine SFX-6 van Elektron

Waarschuwing!!!

Waarschuwing!!!

Do not, I repeat; DO NOT underestimate the power of G.A.S.

Ben vorige week vergeten mijn anti G.A.S. pilletjes te nemen......
En je raad misschien het al, ik heb vanaochtend om 4 uur een monomachine besteld.
Was even wakker geworden om te plassen en zag toen dat de verkoop al in volle gang was.
Er waren nog 58 stuks over dus als het goed is krijg ik #43.
Ik weet het, het is een beetje tricky aankoop maar 500 Euro goedkoper en binnen een week in huis was onweerstaanbaar in mijn huidige conditie.
Zijn er nog andere slachtoffers gevallen?

Grtz. Ronald.

PS. kijk er wel heel erg naar uit hoor :)

Goeie dag... alle 100 zijn al weg.. Ik ben heel benieuwd. :)

Mag is zo onbeleefd zijn om te vragen wat hij nu moet kosten (dus met 500 euro korting). Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij dadelijk in de winkel moet gaan kosten. Ik heb helaas wel een aantal vermoedens.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Zodan!
Dat hadden ze zelf ook niet verwacht denk ik.
Heeft volgens mij allemaal te maken met het succes van de MD.

Grtz. Ronald.

PS. 1450,- voor de eerste 100
Normale prijs word 1950,-.
Blijft een hoop geld maar het is (hoop ik) ook een uniek apparaat.
En dan nog iets, de MD is bij mijn weten nog steeds niet in prijs gedaald sinds release.
Dat is toch ook wel uniek.

Laatst gewijzigd:
Er zijn er toch nog 24... foutje van mij.

Er zijn er toch nog 24... foutje van mij.

foei johnny, maar wat ik ook best leuk vindt ik het volgende wat ze meedelen:

"The units do not come with any presets, so you should enjoy exploring the unit and create your own sounds"

helemaal leuk.

En het eerste exemplaar is alweer te vinden op het internet... For Sale..

En het eerste exemplaar is alweer te vinden op het internet... For Sale..

Ja, ik zag het ook, heel triest :(
Ik hoop dat ze uitvinden wie het is en de order cancelen.
Het is jammer dat dit ten koste gaat van iemand die er heel graag nog een had willen hebben in het beta traject.

Grtz. Ronald.

Bwaaaah... 2 mile... hmmzzz tis uiteindelijk geen 3500 euri geworden ;)

Denk niet dat dit Elektrons grootste verkoophit gaat worden in europa, door de recessie zullen niet veel freaks het geld hebben om 'm aan te schaffen.

Dat er nu al 1 te koop staat op internet verbaasd me nix, dit werkt Elektron zelf in de hand met zulke kortingen voor "friends". ... wat zong Henk Westbroek ook al weer? ;)

Origineel geplaatst door The Q
Dat er nu al 1 te koop staat op internet verbaasd me nix, dit werkt Elektron zelf in de hand met zulke kortingen voor "friends". ... wat zong Henk Westbroek ook al weer? ;)

heel apart want ze zeggen zelf:"The units will be shipped starting on the 18:th of September"

dus niemand kan hem eigenlijk al hebben. ben eigenlijk wel benieuwd waar deze te koop staat.

voor de mensen die nog intresse hebben zeggen ze volgende of 30 extra mono's:

We got a tremendous response to the beta offer, and sold out in under 24 hours. We want more people to have a fair chance of using our offer. Therefore we will produce around 30 more units and release in the beginning of October. Please press the order links below and sign the waiting list, and you will get a notice as we get the units available!

dus........

vol verwachting klopt mijn hart.

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie een synth gekocht waarvan je niet eens weet hoe hij klinkt? Correct me if i'm wrong..

Origineel geplaatst door Arv
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie een synth gekocht waarvan je niet eens weet hoe hij klinkt? Correct me if i'm wrong..
Jip, net als alle G2 kopers! ;)

Dit zijn allemaal Beta testers, die met korting een synth gekocht hebben, met 0 presets. Mochten deze mensen hem beu worden dan kunnen ze hem weer kwijt voor ongeveer dezelfde prijs. :) Slim..

Elektron beloont mensen die vol vertrouwen een synth kopen met korting en bestraft mensen die wachten totdat alles bekend is over een synth, met een hogere prijs. Zie SIDstation. Net andersom als andere fabrikanten..

Dit zijn allemaal Beta testers, die met korting een synth gekocht hebben, met 0 presets. Mochten deze mensen hem beu worden dan kunnen ze hem weer kwijt voor ongeveer dezelfde prijs. :) Slim..

Elektron beloont mensen die vol vertrouwen een synth kopen met korting en bestraft mensen die wachten totdat alles bekend is over een synth, met een hogere prijs. Zie SIDstation. Net andersom als andere fabrikanten..

Tja het is maar waar je voor kiest, maar blijft de oplage ook zo laag ?
Hoe kan zo'n bedrijf bestaan als er zo weinig producten gemaakt worden ?
Ik zou wel eens willen weten hoe de fabricage bij elektron gaat, en
hoe het hele proces eruit ziet.

Uit welk land komt elektron ook al weer ?

Aha. Goeie gasten dan die Elektron lui.

of is er een addertje (sorry, maar ik ben niet zo goedgelovig als ik een commercieel bedrijf zie)

Aha. Goeie gasten dan die Elektron lui.

of is er een addertje (sorry, maar ik ben niet zo goedgelovig als ik een commercieel bedrijf zie)
Leuk he, een bedrijf die begint met een synth gebaseert op de SID chip van een C64. Wie had ooit gedacht dat ze nog een MD en MM zouden maken. Tuurlijk is het commercieel, maar ik denk dat je Elektron samen met Clavia bij inventieve ontwerpers kunt rekenen. :)

Het kan best zijn dat de MM tegen valt, maar daar kun je nu nog gewoon niets van zeggen. Gewoon niet te veel van verwachten is het enige wat je misschien zou kunnen doen.

en me een btw nr dan........:engel:

maar heb gewoon vertouwen omdat ik de machinedrum ook supervet vindt en heb er tot op heden nog geen problemen gehad die ze met een nieuwe OS niet hebben kunnen verhelpen.

elektron:luv: bass-molecules

Ja en nee.
Er zijn een paar (flut-) fragmenten die wel iets van de dynamiek prijsgeven.
De MD vind ik supervet klinken en erg fijn werken dus deze MM moet haast wel in de smaak vallen.
Als hij tegenvalt kun je hem waarschijnlijk zonder verlies later doorverkopen.

Maar als je al ziet dat er binnen 24h 100 mensen blind op deze bak vertrouwen zegt dat wel iets over de maker Elektron.
Iedereen is heel positief over hun manier van werken en de producten die ze maken.

Daar komt nog eens bij dat ik niet voor de klank ga.
Ik ben absoluut niet op zoek naar een zoveelste VA.
Natuurlijk moet hij goed klinken (daar twijfel ik ook niet aan, 96khz/24bit) maar wat deze bak zo uniek maakt is de manier waarop de sequencer en de synth met elkaar verweven zijn.
Hij heeft hele krachtige mogelijkheden die heel makkelijk toe te passen zijn.
Dat is iets wat voor mij het allerbelangrijkste is; makkelijk en snel werken.
Tevens istie zeer geschikt voor Live, niet geheel onbelangrijk als je 100% op Live gericht bent.

Ik heb ook getwijfeld over de electribe MX omdat ie een beetje vergelijkbaar is door zijn motion sequences welke ook per step programmeerbaar zijn.
Uiteindelijk denk ik dat de MM veel verder gaat en beter klinkt.
Die tubes zijn wel leuk om iets makkelijk wat vetter te maken maar ik hou meer van clean en crisp zoals de MD.

Grtz. Ronald.

PS. Misschien blijkt het een vergissing uiteindelijk....
maar om een keer een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van een synth voor een gereduceerd tarief vond ik toch wel een heel aantrekkelijk aanbod.
Wordt vervolgd........

Op AH beweert iemand de mono al binnen te hebben... Wat jullie?

Back