DIY modular

je niet veel beter (en sneller) hem even opnieuw tekent met de pdf als voorbeeld
Dat kan natuurlijk altijd! Kost iets meer tijd, maar dan is het wel goed! Wat is hier goede software voor? Ik hoor vaak Eagle voorbij komen enzo, maar iets dat gratis is zou ook fijn zijn :)

Mochten er nog geinteresseerden zijn in printjes, laat het dan even weten, er kan altijd iets van een group buy geregeld worden lijkt me?

Laatst gewijzigd:
Het is sprint layout geworden! Werkt inderdaad super makkelijk! Printje overtrekken is echt super simpel. Nu kijken of alle goede Gerber en drill data eruit komt! Is er eventueel iemand die voor mij zou willen controleren of ik het goed gedaan heb en of het verzonden kan worden naar een PCB ets bedrijf?

Ik zou eventueel wel even voor je willen lijken maar ik heb pas, op zijn vroegst zondag tijd...

Dat maakt niet uit! Ik heb geen haast ;) Het zou erg fijn zijn gezien ik nog niet de ervaring heb dat ik mezelf ook 100% vertrouw met hetgeen ik maak :P

Ja die gebruik ik dus ook, en die kan dus inderdaad de pdf onder je huidige ontwerp tonen zodat je kunt overtekenen.

Eagle ben ik nooit vriendjes mee geworden :D

100 pc ook mijn gedacht

sprint is niet gratis maar niet duur en rechttoe rechtaan.
doet wat het moet doen zonder geheimen en ook niets meer.

Nog even een vraagje voordat ik mijn (door PWM goedgekeurde PCB) de deur uit doe. Op welke layer in Sprint Layout moet ik mijn bordje hebben staan? Ik heb de alles nu op C1 behalve de outline, die staat op O. Ik heb alles ook in spiegelbeeld gedaan, dit klopt wel toch?

Daarnaast nog de vraag. Als ik vanuit Sprint Layout exporteer komen er .gbr files out. Kan ik deze gewoon renamen naar de eisen van de PCB manufacturer? Ze vragen bijvoorbeeld om de outline als .GML te exporteren. Kan dit gewoon de .gbr zijn die gerenamed is?

Ik begreep van die site dat je gewoon de gerbers en milling kan aanleveren in een zip via de email.
Of je de extensie van een .gbr zomaar kan veranderen weet ik niet.

Het viel me al op dat je het projectje had omgedraaid, ik snapte niet waarom. Haat maakt namelijk helemaal niet uit.. :)
C1 lijkt me prima!

Zij doen volgens mij gewoon belichten en etsen op de traditionele manier. Maar dan nog zou dubbelzijdig geen probleem moeten zijn als je een dubbelzijdige belichter hebt. Sterker nog, ik heb al een paar keer dubbelzijdige printen gemaakt met mijn enkelzijdige belichter (maar da's wel een secuur werkje...)

Het grootste nadeel is eerder dat ze niet kunnen doormetaliseren. Dat wil je namelijk wel als je een dubbelzijdige print maakt. Via's met de hand doorverbinden is niet zo prettig (tenzij je ze bij het ontwerp gelijk al groter maakt).

Mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb gister smart-prototyping.com gemaild met de vraag of het .gbr bestand wat ik had voldoende was. De reactie, nee het is niet voldoende en we hebben meerdere files nodig. Zo is er bijvoorbeeld ook een soldermask nodig. Wat moet ik hiervoor exporteren? Zijn dit gewoon de tracks? En dan rest mij nog steeds de vraag, kan ik .gbr files gewoon renamen naar de betreffende files die de PCB manufacturers nodig hebben.

http://smart-prototyping.com/image/data/1_services/1_electrical/100201%20-%20Gerber%20File-Name%20Definition.txt

Daar staat welke files nodig zijn voor productie. Maar die komen dus niet uit sprint-layout. Echt best ingewikkelde materie dit! Dan nog 1 vraag. Yves heeft op zijn site de PCB layouts in spiegelbeeld staan, ik heb mijn bestand nu ook direct zo getraced. Is dit goed?

Back