sonologie den haag meeluisteren

olaf

Ouwe rot
hai,
ik ben bezig met mijn toelating voor muziektechnologie in hilversum maar denk toch dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat sonologie in den haag meer bij me past. ik vroeg me af of iemand van jullie deze opleiding doet en of ik een keer een dagje mee zou kunnen kijken / luisteren? ik ben al naar de open dag geweest maar heb het idee dat ik pas echt kan zien hoe het is als ik gewoon eens kijk hoe de dagelijkse gang van zaken is en wat voor dingen er daar gedaan worden.

alvast dank voor eventuele reacties!!!!

groetjes

olaf

Ik heb een tijd geleden via de internetsite een uitgebreide brochure kunnen aanvragen, een aanrader misschien voor meer informatie. Op de kunstacedemie in Utrecht hebben ze ook een dergelijke studie. Kan je ook eens gaan kijken...

Het lijkt me een hele leuke studie. Vier of vijf jaar geleden heb ik ook op het punt gestaan eraan te beginnen. Ik heb het toch maar niet gedaan, den haag was wel ver voor een jongetje uit oost groningen ;)

Het informatiepakket is echt heel netjes voor elkaar.
Met een beetje mazzel kun je gewoon een dagje meelopen. Bel ze gewoon man!!!
Nee heb je, ja kun je krijgen!!!

:)

Veel succes!!!

Origineel geplaatst door Ferric
Ik heb een tijd geleden via de internetsite een uitgebreide brochure kunnen aanvragen, een aanrader misschien voor meer informatie. Op de kunstacedemie in Utrecht hebben ze ook een dergelijke studie. Kan je ook eens gaan kijken...

die opleiding in hilversum is van de kunstacademie utrecht.

ik heb ooit nog toelatingsexamen gedaan voor muziektechnologie..ben toen afgewezen :geslaagd:
was wel zo'n 10 jaar geleden hoor.

UOTS-Sonology

UOTS-Sonology

De echte Sonologie cursus wordt gratis gegeven op de University
of the Street (www.universityofthestreet.com). Elke dag overal
bereikbaar; Musique concrète, chers ami(e)s.
Stil.....lijn 3 gaat net door de bocht bij de Ferdinand Bol!

Skriet, piep, oi-oi-oink, sapperdeflap!
ISPdeRuiter

Re: UOTS-Sonology

Re: UOTS-Sonology

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
De echte Sonologie cursus wordt gratis gegeven op de University
of the Street (www.universityofthestreet.com). Elke dag overal
bereikbaar; Musique concrète, chers ami(e)s.
Stil.....lijn 3 gaat net door de bocht bij de Ferdinand Bol!

Skriet, piep, oi-oi-oink, sapperdeflap!
ISPdeRuiter

wel goeie links doorgeven he ISP...
maar goed.. ik heb zelf compositie / electronische muziek gestudeerd in r'dam
ben wel es naar een sonologie dag geweest maar kon er niet van onder de indruk raken. beetje vaag was het toen, richting loos had ik de indruk. maar dat was 7 jaar geleden.

Re: Re: UOTS-Sonology

Re: Re: UOTS-Sonology

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
wel goeie links doorgeven he ISP...
maar goed.. ik heb zelf compositie / electronische muziek gestudeerd in r'dam

??? in rotterdam? dat ken ik niet. hku wel, maar rotterdam? wat was dat voor opleiding? weet jjij waar ik meer informatie daarvoor kan vinden?
den haag vind je vaag. als het meer niet te vaag is vind ik het okee. dat wil ik dus uitvinden en dat lukt me denk ik alleen maar door er te gaan kijken. de informatiefolder heb ik al gelezen en die is inderdaad concreet maar daarmee weet ik nog niet wat ze daar voor muziek maken.
groetjes
olaf

Re: Re: Re: UOTS-Sonology

Re: Re: Re: UOTS-Sonology

Origineel geplaatst door olaf
??? in rotterdam? dat ken ik niet. hku wel, maar rotterdam? wat was dat voor opleiding? weet jjij waar ik meer informatie daarvoor kan vinden?
den haag vind je vaag. als het meer niet te vaag is vind ik het okee. dat wil ik dus uitvinden en dat lukt me denk ik alleen maar door er te gaan kijken. de informatiefolder heb ik al gelezen en die is inderdaad concreet maar daarmee weet ik nog niet wat ze daar voor muziek maken.
groetjes
olaf

compositie was wel gaaf, maar op den duur wel erg klassiek gericht, de electronische muziek in r'dam is cool. je kan doen waar je zin in hebt, als je 't maar goed kunt verdedigen. Maar 4 jaar is erg lang.. en een baan krijg je vrijwel zeker niet. Ik vond Den Haag erg kil en afstandelijk. [vind ik nog steeds IMHO]

..en de beste manier om te leren BLIJFT naar je favorieten luisteren en oneindig lang proberen..

Naton Rozenburg toch!

Naton Rozenburg toch!

Sorry,
Ik was even afgeleid door de geluiden buiten op straat van het
verkeer, een merel (die zong), de wind in de bladeren van een
boom, de tram dubbel remmend voor een voortschuifelende
bejaarde, kinderen tikkertjespelend lachend, een buurvrouw met
een doordeweeksnamiddagorgasme, krullenvandetrapkrabbende
katten: de muziekpoëzie van elke dag altijd ons weer boeiend
-vorstin van de veelvoud van 't geluid- leerschool van alle dag,
oordecor van ons leven, laboratorium van...........................
DE UNIVERSITEIT VAN DE STRAAT.
(www.ik-kan-niet-tegen-een-grapje-punt-com.com)

Kom, kom,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door C738
Bel ze gewoon man!!!

ga ik ook doen, maar ik heb het idee dat je dan zo'n ideale student voorgeschoteld krijgt die alles helemaal fantastisch vind. ik wil even objectief kijken of ik t wat vind. daarom dacht ik, ik vraag t even hierzo.

Origineel geplaatst door Dobre
die opleiding in hilversum is van de kunstacademie utrecht.

ik heb ooit nog toelatingsexamen gedaan voor muziektechnologie..ben toen afgewezen :geslaagd:
was wel zo'n 10 jaar geleden hoor.

Hahaha... dat is mij zo'n tien jaar geleden ook overkomen :(

(wat een crime trouwens dat examen...)

Sonologie is een erg vage studie in Den Haag, vage opleiding, vage docenten en het is een ongestructureerd zooitje. Je kan beter naar Hilversum gaan.

Origineel geplaatst door Mostatic
Sonologie is een erg vage studie in Den Haag, vage opleiding, vage docenten en het is een ongestructureerd zooitje. Je kan beter naar Hilversum gaan.

das duidelijk! mag ik je vragen hoe je aan deze informatie komt? is dit van horen zeggen of heb je direct ermee te maken (gehad)?

Hij is daar van opleiding geswitched. Sonologie heeft hij verlaten en is toen toegepaste kunst gaan doen. Audio visuele richting.

Origineel geplaatst door Mostatic
Audio visuele richting.

das wel heel wat anders ja. maar zat hij dan ook niet gewoon in de verkeerde richting. dus lag het niet meer daaraan dan aan het feit dat de opleiding niet goed is?

ik heb trouwens net een mailtje gestuurd met de vraag om daar eens mee te kijken.

een vriend van me heeft eerst een paar jaar sonologie gedaan, maar vond het daar toendertijd (we hebben het hier over pak 'm beet 5 jaar geleden) inderdaad erg richtingloos, en enorm op het verleden gericht. stel je voor dat je een paar maanden lang bezig bent met stockhausen (kraak... pieeeeeeeeeeep... krak-kraak) te ontleden als hoogtepunt van de muziek van de laatste 100 jaar... op zich bere interessant hoor, begrijp me niet verkeerd. maar niet echt... tjsa... relevant ofzo.

daarna is deze persoon (net als ik) muziektechnologie gaan doen in hilversum. en daar zijn we beide na respectivelijk 1 en 2 jaar mee gestopt omdat deze studie nog minder relevant was (in plaats van stockhausen moest je daar elvis ontleden, en waar ze in den haag ten minste nog een professionele geluidstechniek opleiding hadden, moest je het in hilversum doen met zeer matige leraren en een brakke studio vol behringer appratuur en een dure mengtafel waar men na 3/4 jaar achter kwam dat de monitoren uit fase stonden aangesloten waardoor alle mixen weggegooid konden worden...)

ik bedoel maar...

mijn advies als je serieus met muziek aan de slag wilt: besteed het collegegeld aan een leuke thuis-setup en ga 4 jaar lang thuis werken aan je muziek i.p.v. 1 van deze opleidingen...

Back