GZ: Manual Boss SE 50

20hz

..to the beat of the drum
Gezocht:

Een manual voor een boss SE 50 fx.

Alvast dank.

Heb ook ff gezocht maar nog niets gevonden helaas.

Maar misschien volstaat het om even kontakt op te nemen met Roland Benelux . Zij helpen vaak gebruikers uit de nood dus waarom jou niet.

ik heb een manual voor de se50
hele hoop bladzijden waar je over het algemeen niet veel wijzer van wordt
kan ik iets voor je opzoeken?

dank dank. :)

En qua opzoeken, ja graag.
Ik heb het idee namelijk dat het fxdeel niet op 100% wet staat en zou graag weten
hoe ik dat verander.

Tja, van welk effect bedoel je?

Per effect kun je als een van de laatste parameters wet/dry instellen, of direct / effect als aparte parameters.

Dus dan direct op 0% en effect op 100% zetten.

Misschien moet je eens met de input potmeter rommelen of met het +4 / -10 Db knopje als je denkt dat het effect signaal te zacht is...

maar is er geen mogelijkheid om de boss volledig wet te zetten, dat ik alleen
een wet signaal terug krijg?

Dus als een auxinsert gebruik.

Er zit geen Master wet :D op nee.

Zoals gezegd, dit hangt van het gekozen effect af en moet je per effect instellen.

Dus als je bv een reverb op 0% direct en 100% effect instelt, dan krijg je alleen een wet signaal terug op je return input.

Overigens, bij de multi-effecten zoals Rhodes, Guitar Multi en Vocal Multi kun je alleen het Master level instellen.
Hier heb je dus geen wet/dry instelling.

Een ding wat je wel moet weten is dat als je de SE50 (en SE70) via de send/returns van je mixer gebruikt. (dus niet rechtstreeks tussen een instrument en een versterker) je de effect mode op "mute" moet zetten.
Die apparaatjes zijn indertijd voornamelijk voor gitaristen (en andere muzikanten die zonder mixer werken) bedoeld en daarom staat die parameter bij de fabrieksinstelling op "direct".

druk 4x de utility switch in om bij de effect mode instelling te komen.
met value up/down kan je kiezen tussen direct/mute

Wist het ook niet eigenlijk, maar heb ff de manual gelezen:

You have a choice of whether you want only the direct sound to be output, or no sound at all to be output when the effects are turned off.

Is dus alleen van belang als je de effecten uitzet (knopje naast utility knopje) en je via send return heb aangesloten.

Staat ie op direct, dan hoor je toch nog het directe signaal door de return, staat ie op mute dan hoor je niets.

Ik heb 'm altijd op direct gehad en nooit wat van gemerkt, want ik heb effect altijd aan staan :D

(daar heb ik 'm immers voor. Daarentegen als ik geen effect wil zet ik hele SE-50 uit ;) )

Gezocht:

Een manual voor een boss SE 50 fx.

Alvast dank.

iemand linkie naar manual
ik hebter ook eentje ,..
en wils wat gaan pre programmen
[zo moest een ac 1 ampere adapter kopen whoo 22.50] :stupid:stupid

Jongens, jongens. Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik had hem binnen 1 minuut.

pdf downloaden, met pdf op usb stickje naar lokale printshop en uitprinten en inbinden. Kost niet veel, en heb je wat moois.
Heb ik recentelijk ook gedaan met 5 manuals van 2e hands gekochte apparatuur zonder manual. Kostte met iets van € 35 totaal. Inclusief die van een Lexicon MPX-1 van in totaal wel 200 pagina's. Wel tweezijdig uitgeprint: scheelt geld.

http://manuals.roland.be/Nederlands/SE50_nl.pdf

Back